Anuncios

Fernando Simón respon si podrem viatjar per Espanya per Setmana Santa

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha comparegut este dilluns per a valorar la situació epidemiològica en Espanya. En l’últim balanç, el Ministeri de Sanitat ha notificat 79.686 nous positius i 865 morts des del passat divendres. Pel que fa a la incidència acumulada a 14 dies, segueixen baixant fins als 865,67 casos per 100.000 habitants.

 

«És una incidència molt alta, però hem passat de 890 el divendres a 865. Són 25 punts menys dels que observàvem divendres. És una dada esperançadora, però encara queden unes quantes setmanes per a conseguir que les UCI no arriben a saturar-se», ha assenyalat Simón, qui ha apuntat que «l’epidèmia està baixant aparentment de pressa», agraint a la ciutadania «l’esforç fet» tot i que avisa que no ens podem relaxar perquè la situació als hospitals és molt complicada.

Anuncios

 

«Tot i l’esforç, seguixen pujant el número de persones ingressades. Hui l’ocupació de llits és del 24,96% en llits convencionals de l’hospital, i 45,30% d’ocupació a l’UCI. No són dades favorables si el que volem és evitar el col·lapse de les unitats», ha insistit. Sobre aquest tema, Simón ha anunciat que set comunitats autònomes tenen l’ocupació d’UCI per sobre del 50% (Castella La Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Melilla i La Rioja).

 

Hi haurà viatges nacionals per Setmana Santa?

Fa uns dies, la ministra de Turisme, Reyes Maroto, apuntava la Setmana Santa com la data per a una possible represa dels viatges nacionals. Sobre este tema, Simón s’ha mostrat més prudent a l’hora d’afirmar el vaticini.

 

«Desconec quan serà Setmana Santa, pel que no sé quan marge tindrem, però l‘evolució ara és bona. El que no podem fer és confondre una evolució acceptable amb una situació acceptable. La nostra situació serà acceptable quan estiguem en incidències de 50 a 100, 150 casos per 100.000 habitants en 14 dies. Però des d’eixe moment no serà acceptable si estem a 500, ni tampoc ho serà si estem a 400, ni en 300 ni en 250. Ni en 200. Jo no ho sé quan és Setmana Santa i com estarem en aquell moment», ha explicat.

 

«No ho sé com estaran les diferents comunitats, que no evolucionen totes igual. No vull contradir a la ministra, perquè no la puc contradir, perquè no ho sé en quina situació estem i no ho sé quina serà en Setmana Santa. Però sense cap dubte el que hem de tindre clar és que la situació bona per a viatjar no és que baixem de 800 casos per 100.000 habitants en 14 dies a 500. No és la situació bona. La situació bona és bastant menys», ha sentenciat.

 

 

«Estem molt lluny dels objectius de la incidència»

Per al director del CCAES, «l’evolució de l’epidèmia sobre la transmissió va en bona direcció», o bé «la direcció que està prenent pareix la bona». Una raó d’això són les 3.700 proves per cada 100.000 habitants que es fan en Espanya cada setmana. «Són moltes, tant en l’àmbit nacional, perquè estem en màxims de detecció, com en l’internacional. Prop de les 4.000 proves per 100.000 habitants per setmana, i és un valor molt alt per a la població que tenim», ha apuntat, afirmant que en la primera onada es detectaven 1 de cada 10 casos i ara uns 8 de cada 10.

 

«Podem pensar que estem en el bon camí, però estem molt lluny dels objectius d’incidència. Crec que recordaran este utòpic 50 casos per 100.000 habitants (incidència a on es pretén arribar). Esperem que com a mínim conseguir baixar el risc alt, per baix dels 200 per 100.000 habitants. És un esforç que hem de fer entre tots», ha finalitzat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios