Fernando Simón respon si podrem viatjar per Espanya per Setmana Santa

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha comparegut este dilluns per a valorar la situació epidemiològica en Espanya. En l’últim balanç, el Ministeri de Sanitat ha notificat 79.686 nous positius i 865 morts des del passat divendres. Pel que fa a la incidència acumulada a 14 dies, segueixen baixant fins als 865,67 casos per 100.000 habitants.

 

«És una incidència molt alta, però hem passat de 890 el divendres a 865. Són 25 punts menys dels que observàvem divendres. És una dada esperançadora, però encara queden unes quantes setmanes per a conseguir que les UCI no arriben a saturar-se», ha assenyalat Simón, qui ha apuntat que «l’epidèmia està baixant aparentment de pressa», agraint a la ciutadania «l’esforç fet» tot i que avisa que no ens podem relaxar perquè la situació als hospitals és molt complicada.

 

«Tot i l’esforç, seguixen pujant el número de persones ingressades. Hui l’ocupació de llits és del 24,96% en llits convencionals de l’hospital, i 45,30% d’ocupació a l’UCI. No són dades favorables si el que volem és evitar el col·lapse de les unitats», ha insistit. Sobre aquest tema, Simón ha anunciat que set comunitats autònomes tenen l’ocupació d’UCI per sobre del 50% (Castella La Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Melilla i La Rioja).

 

Hi haurà viatges nacionals per Setmana Santa?

Fa uns dies, la ministra de Turisme, Reyes Maroto, apuntava la Setmana Santa com la data per a una possible represa dels viatges nacionals. Sobre este tema, Simón s’ha mostrat més prudent a l’hora d’afirmar el vaticini.

 

«Desconec quan serà Setmana Santa, pel que no sé quan marge tindrem, però l‘evolució ara és bona. El que no podem fer és confondre una evolució acceptable amb una situació acceptable. La nostra situació serà acceptable quan estiguem en incidències de 50 a 100, 150 casos per 100.000 habitants en 14 dies. Però des d’eixe moment no serà acceptable si estem a 500, ni tampoc ho serà si estem a 400, ni en 300 ni en 250. Ni en 200. Jo no ho sé quan és Setmana Santa i com estarem en aquell moment», ha explicat.

 

«No ho sé com estaran les diferents comunitats, que no evolucionen totes igual. No vull contradir a la ministra, perquè no la puc contradir, perquè no ho sé en quina situació estem i no ho sé quina serà en Setmana Santa. Però sense cap dubte el que hem de tindre clar és que la situació bona per a viatjar no és que baixem de 800 casos per 100.000 habitants en 14 dies a 500. No és la situació bona. La situació bona és bastant menys», ha sentenciat.

 

 

«Estem molt lluny dels objectius de la incidència»

Per al director del CCAES, «l’evolució de l’epidèmia sobre la transmissió va en bona direcció», o bé «la direcció que està prenent pareix la bona». Una raó d’això són les 3.700 proves per cada 100.000 habitants que es fan en Espanya cada setmana. «Són moltes, tant en l’àmbit nacional, perquè estem en màxims de detecció, com en l’internacional. Prop de les 4.000 proves per 100.000 habitants per setmana, i és un valor molt alt per a la població que tenim», ha apuntat, afirmant que en la primera onada es detectaven 1 de cada 10 casos i ara uns 8 de cada 10.

 

«Podem pensar que estem en el bon camí, però estem molt lluny dels objectius d’incidència. Crec que recordaran este utòpic 50 casos per 100.000 habitants (incidència a on es pretén arribar). Esperem que com a mínim conseguir baixar el risc alt, per baix dels 200 per 100.000 habitants. És un esforç que hem de fer entre tots», ha finalitzat.

Últimes notícies

La exalcaldesa de Chiva afirma que no va rebre instruccions oficials durant la DANA del 29 d’octubre

La exalcaldesa de Chiva sosté davant la jutgessa que cap organisme oficial la va informar ni li va donar instruccions durant la DANA del 29 d'octubre i que desconeixia l'existència del Cecopal.

Castelló recupera la Copa d’Europa de clubs amb 580 atletes de dotze països

La Copa d'Europa de clubs torna després de set anys d'absència i es disputa este cap de setmana en l'estadi Gaetà Huguet de Castelló, amb 580 atletes de dotze països i 24 equips masculins i femenins.

Educació condiciona la represa de la negociació amb els sindicats al document compromés

Educació reprendrà la negociació amb els sindicats docents quan reba el document compromés, després de més de 30 reunions i una oferta de 200 euros mensuals per docent i més de seixanta mesures.

Evacuada la segona planta de l’Hospital de Torrevieja per un incendi sense ferits

Un incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha obligat a desallotjar la zona. El foc continua actiu i no s'han registrat ferits.

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.