Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Fernando Simón respon si podrem viatjar per Espanya per Setmana Santa

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha comparegut este dilluns per a valorar la situació epidemiològica en Espanya. En l’últim balanç, el Ministeri de Sanitat ha notificat 79.686 nous positius i 865 morts des del passat divendres. Pel que fa a la incidència acumulada a 14 dies, segueixen baixant fins als 865,67 casos per 100.000 habitants.

 

«És una incidència molt alta, però hem passat de 890 el divendres a 865. Són 25 punts menys dels que observàvem divendres. És una dada esperançadora, però encara queden unes quantes setmanes per a conseguir que les UCI no arriben a saturar-se», ha assenyalat Simón, qui ha apuntat que «l’epidèmia està baixant aparentment de pressa», agraint a la ciutadania «l’esforç fet» tot i que avisa que no ens podem relaxar perquè la situació als hospitals és molt complicada.

 

«Tot i l’esforç, seguixen pujant el número de persones ingressades. Hui l’ocupació de llits és del 24,96% en llits convencionals de l’hospital, i 45,30% d’ocupació a l’UCI. No són dades favorables si el que volem és evitar el col·lapse de les unitats», ha insistit. Sobre aquest tema, Simón ha anunciat que set comunitats autònomes tenen l’ocupació d’UCI per sobre del 50% (Castella La Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Melilla i La Rioja).

 

Hi haurà viatges nacionals per Setmana Santa?

Fa uns dies, la ministra de Turisme, Reyes Maroto, apuntava la Setmana Santa com la data per a una possible represa dels viatges nacionals. Sobre este tema, Simón s’ha mostrat més prudent a l’hora d’afirmar el vaticini.

 

«Desconec quan serà Setmana Santa, pel que no sé quan marge tindrem, però l‘evolució ara és bona. El que no podem fer és confondre una evolució acceptable amb una situació acceptable. La nostra situació serà acceptable quan estiguem en incidències de 50 a 100, 150 casos per 100.000 habitants en 14 dies. Però des d’eixe moment no serà acceptable si estem a 500, ni tampoc ho serà si estem a 400, ni en 300 ni en 250. Ni en 200. Jo no ho sé quan és Setmana Santa i com estarem en aquell moment», ha explicat.

 

«No ho sé com estaran les diferents comunitats, que no evolucionen totes igual. No vull contradir a la ministra, perquè no la puc contradir, perquè no ho sé en quina situació estem i no ho sé quina serà en Setmana Santa. Però sense cap dubte el que hem de tindre clar és que la situació bona per a viatjar no és que baixem de 800 casos per 100.000 habitants en 14 dies a 500. No és la situació bona. La situació bona és bastant menys», ha sentenciat.

 

 

«Estem molt lluny dels objectius de la incidència»

Per al director del CCAES, «l’evolució de l’epidèmia sobre la transmissió va en bona direcció», o bé «la direcció que està prenent pareix la bona». Una raó d’això són les 3.700 proves per cada 100.000 habitants que es fan en Espanya cada setmana. «Són moltes, tant en l’àmbit nacional, perquè estem en màxims de detecció, com en l’internacional. Prop de les 4.000 proves per 100.000 habitants per setmana, i és un valor molt alt per a la població que tenim», ha apuntat, afirmant que en la primera onada es detectaven 1 de cada 10 casos i ara uns 8 de cada 10.

 

«Podem pensar que estem en el bon camí, però estem molt lluny dels objectius d’incidència. Crec que recordaran este utòpic 50 casos per 100.000 habitants (incidència a on es pretén arribar). Esperem que com a mínim conseguir baixar el risc alt, per baix dels 200 per 100.000 habitants. És un esforç que hem de fer entre tots», ha finalitzat.

Últimes notícies

Protesta en la Universitat d’Alacant exigix la dimissió de Mazón en l’obertura del curs

Unes 150 persones van rebre amb crits i pancartes a la comitiva acadèmica a les portes del Paranimf de la UA. Van increpar al conseller Rovira i l'acte va començar amb lleuger retard, sense incidents.

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.

Compromís acusa el PSOE de frenar la comissió de la DANA en el Congrés

Compromís acusa el PSOE de mantindre paralitzada la comissió sobre la DANA per vetar la compareixença de Pedro Sánchez. La comissió es va constituir al maig i no ha avançat.

Mercadona reforça el seu lideratge en 2025 i aconseguix el 27,1% de quota

Mercadona consolida el seu lideratge en gran consum en els huit primers mesos de 2025 amb un 27,1% de quota i el major avanç del sector. L'hipermercat perd traccion mentres guanyen terreny les cadenes d'assortiment curt i les regionals.

Massó deixa en mans dels grups convidar a víctimes de la DANA al Debat de política general

La Presidència de Les Corts assenyala que l'assistència de víctimes de la DANA al Debat de política general depén de cada grup parlamentari. Massó afirma que no posarà objeccions.

Treballadors de la sanitat pública protesten contra el tancament en fals de l’Estatut Marc

Sindicats de la sanitat pública es concentren per a rebutjar el tancament en fals de la reforma de l'Estatut Marc i exigir millores laborals que porten anys reclamant.

Tres dies de dol a Calp per les morts accidentals d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

Calp decreta 72 hores de dol per dos tragèdies recents: una bebé de 20 dies atropellada per un cotxe sense conductor i una xiqueta que va caure des d'un quint pis. El decret inclou banderes a mitja asta i suspensió d'actes municipals.