Fernando Simón respon si podrem viatjar per Espanya per Setmana Santa

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha comparegut este dilluns per a valorar la situació epidemiològica en Espanya. En l’últim balanç, el Ministeri de Sanitat ha notificat 79.686 nous positius i 865 morts des del passat divendres. Pel que fa a la incidència acumulada a 14 dies, segueixen baixant fins als 865,67 casos per 100.000 habitants.

 

«És una incidència molt alta, però hem passat de 890 el divendres a 865. Són 25 punts menys dels que observàvem divendres. És una dada esperançadora, però encara queden unes quantes setmanes per a conseguir que les UCI no arriben a saturar-se», ha assenyalat Simón, qui ha apuntat que «l’epidèmia està baixant aparentment de pressa», agraint a la ciutadania «l’esforç fet» tot i que avisa que no ens podem relaxar perquè la situació als hospitals és molt complicada.

 

«Tot i l’esforç, seguixen pujant el número de persones ingressades. Hui l’ocupació de llits és del 24,96% en llits convencionals de l’hospital, i 45,30% d’ocupació a l’UCI. No són dades favorables si el que volem és evitar el col·lapse de les unitats», ha insistit. Sobre aquest tema, Simón ha anunciat que set comunitats autònomes tenen l’ocupació d’UCI per sobre del 50% (Castella La Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Melilla i La Rioja).

 

Hi haurà viatges nacionals per Setmana Santa?

Fa uns dies, la ministra de Turisme, Reyes Maroto, apuntava la Setmana Santa com la data per a una possible represa dels viatges nacionals. Sobre este tema, Simón s’ha mostrat més prudent a l’hora d’afirmar el vaticini.

 

«Desconec quan serà Setmana Santa, pel que no sé quan marge tindrem, però l‘evolució ara és bona. El que no podem fer és confondre una evolució acceptable amb una situació acceptable. La nostra situació serà acceptable quan estiguem en incidències de 50 a 100, 150 casos per 100.000 habitants en 14 dies. Però des d’eixe moment no serà acceptable si estem a 500, ni tampoc ho serà si estem a 400, ni en 300 ni en 250. Ni en 200. Jo no ho sé quan és Setmana Santa i com estarem en aquell moment», ha explicat.

 

«No ho sé com estaran les diferents comunitats, que no evolucionen totes igual. No vull contradir a la ministra, perquè no la puc contradir, perquè no ho sé en quina situació estem i no ho sé quina serà en Setmana Santa. Però sense cap dubte el que hem de tindre clar és que la situació bona per a viatjar no és que baixem de 800 casos per 100.000 habitants en 14 dies a 500. No és la situació bona. La situació bona és bastant menys», ha sentenciat.

 

 

«Estem molt lluny dels objectius de la incidència»

Per al director del CCAES, «l’evolució de l’epidèmia sobre la transmissió va en bona direcció», o bé «la direcció que està prenent pareix la bona». Una raó d’això són les 3.700 proves per cada 100.000 habitants que es fan en Espanya cada setmana. «Són moltes, tant en l’àmbit nacional, perquè estem en màxims de detecció, com en l’internacional. Prop de les 4.000 proves per 100.000 habitants per setmana, i és un valor molt alt per a la població que tenim», ha apuntat, afirmant que en la primera onada es detectaven 1 de cada 10 casos i ara uns 8 de cada 10.

 

«Podem pensar que estem en el bon camí, però estem molt lluny dels objectius d’incidència. Crec que recordaran este utòpic 50 casos per 100.000 habitants (incidència a on es pretén arribar). Esperem que com a mínim conseguir baixar el risc alt, per baix dels 200 per 100.000 habitants. És un esforç que hem de fer entre tots», ha finalitzat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.