14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Fernando Simón respon si podrem viatjar per Espanya per Setmana Santa

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha comparegut este dilluns per a valorar la situació epidemiològica en Espanya. En l’últim balanç, el Ministeri de Sanitat ha notificat 79.686 nous positius i 865 morts des del passat divendres. Pel que fa a la incidència acumulada a 14 dies, segueixen baixant fins als 865,67 casos per 100.000 habitants.

 

«És una incidència molt alta, però hem passat de 890 el divendres a 865. Són 25 punts menys dels que observàvem divendres. És una dada esperançadora, però encara queden unes quantes setmanes per a conseguir que les UCI no arriben a saturar-se», ha assenyalat Simón, qui ha apuntat que «l’epidèmia està baixant aparentment de pressa», agraint a la ciutadania «l’esforç fet» tot i que avisa que no ens podem relaxar perquè la situació als hospitals és molt complicada.

 

«Tot i l’esforç, seguixen pujant el número de persones ingressades. Hui l’ocupació de llits és del 24,96% en llits convencionals de l’hospital, i 45,30% d’ocupació a l’UCI. No són dades favorables si el que volem és evitar el col·lapse de les unitats», ha insistit. Sobre aquest tema, Simón ha anunciat que set comunitats autònomes tenen l’ocupació d’UCI per sobre del 50% (Castella La Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Melilla i La Rioja).

 

Hi haurà viatges nacionals per Setmana Santa?

Fa uns dies, la ministra de Turisme, Reyes Maroto, apuntava la Setmana Santa com la data per a una possible represa dels viatges nacionals. Sobre este tema, Simón s’ha mostrat més prudent a l’hora d’afirmar el vaticini.

 

«Desconec quan serà Setmana Santa, pel que no sé quan marge tindrem, però l‘evolució ara és bona. El que no podem fer és confondre una evolució acceptable amb una situació acceptable. La nostra situació serà acceptable quan estiguem en incidències de 50 a 100, 150 casos per 100.000 habitants en 14 dies. Però des d’eixe moment no serà acceptable si estem a 500, ni tampoc ho serà si estem a 400, ni en 300 ni en 250. Ni en 200. Jo no ho sé quan és Setmana Santa i com estarem en aquell moment», ha explicat.

 

«No ho sé com estaran les diferents comunitats, que no evolucionen totes igual. No vull contradir a la ministra, perquè no la puc contradir, perquè no ho sé en quina situació estem i no ho sé quina serà en Setmana Santa. Però sense cap dubte el que hem de tindre clar és que la situació bona per a viatjar no és que baixem de 800 casos per 100.000 habitants en 14 dies a 500. No és la situació bona. La situació bona és bastant menys», ha sentenciat.

 

 

«Estem molt lluny dels objectius de la incidència»

Per al director del CCAES, «l’evolució de l’epidèmia sobre la transmissió va en bona direcció», o bé «la direcció que està prenent pareix la bona». Una raó d’això són les 3.700 proves per cada 100.000 habitants que es fan en Espanya cada setmana. «Són moltes, tant en l’àmbit nacional, perquè estem en màxims de detecció, com en l’internacional. Prop de les 4.000 proves per 100.000 habitants per setmana, i és un valor molt alt per a la població que tenim», ha apuntat, afirmant que en la primera onada es detectaven 1 de cada 10 casos i ara uns 8 de cada 10.

 

«Podem pensar que estem en el bon camí, però estem molt lluny dels objectius d’incidència. Crec que recordaran este utòpic 50 casos per 100.000 habitants (incidència a on es pretén arribar). Esperem que com a mínim conseguir baixar el risc alt, per baix dels 200 per 100.000 habitants. És un esforç que hem de fer entre tots», ha finalitzat.

Últimes notícies

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.