14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida

El Suprem ha confirmat la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García en apreciar un alt risc de fugida i la proximitat del juí. Les peticions de pena i el creixement dels indicis pesen en la decisió.

Basset afirma que l’És-Alert per la DANA del 29-O es va retardar després de moltes voltes

L'excap dels bombers de València ha declarat que el text de l'avís es va debatre en excés i va arribar tard. Critica la falta de dades i un comandament poc clar.

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.

Les Corts guarden un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz

Les Corts han rendit un minut de silenci en memòria de les víctimes del sinistre de Adamuz, amb participació de tots els grups i missatges de suport i prudència informativa.

Pérez Llorca presidix un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Còrdova

Pérez Llorca ha presidit un minut de silenci en memòria de les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ajusta la seua agenda a l'espera del dol nacional.

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.