La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.

L’Elx recorda la seua última derrota a Vallecas amb un gol en el descompte

L'Elx arriba a la seua visita a Vallecas amb el precedent de la temporada 2022-23, quan va perdre davant el Raig amb un gol en l'últim minut de l'afegit després d'haver-se avançat en el marcador.

Etta Eyong trenca la seua sequera golejadora amb Camerun més de tres mesos després

El davanter del Llevant Etta Eyong va marcar davant la Xina en la FIFA Sèries 2026 i va posar fi a més de tres mesos sense veure porta, una ratxa que arrossegava amb la seua selecció i amb el seu club.