La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.