La Fiscalia investiga 20 residències valencianes, dos més que la setmana passada

 

La Fiscalia manté obertes diligències preprocessals civils en 20 residències del territori valencià —dos més que la setmana anterior— amb l’objectiu de fer un seguiment als ancians davant de la COVID-19, un dels col·lectius més vulnerables en esta pandèmia.

 

D’esta manera ho ha traslladat la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha concretat que en les últimes setmanes s’ha constatat la presència de més material sanitari i tests en residències excepte alguna «disfunció puntual» que traslladarà a la Conselleria de Sanitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La setmana passada hi havia obertes 18 diligències —es tracta d’investigacions civils, no penals, per a estar al costat d’este col·lectiu que s’ha vist tan perjudicat pel coronavirus— i actualment s’han sumat dos més, una d’elles pel número de residents morts i l’altra després de comunicar-li la direcció del centre una puntual falta de mesures de protecció entre dos treballadores que no havia afectat la seguretat dels residents.

 

La situació en les residències està «millorant»

En general, la situació sanitària de les residències està «millorant», tal com ha explicat la fiscal, quant a la distribució de material de protecció i a la pràctica de proves —tests ràpids i PCR— entre els empleats i residents.

 

La posada en marxa d’estes proves ha permés detectar 16 casos positius en residents que eren asimptomàtics, cosa que permet adoptar mesures de prevenció i evitar nous contagis, ha asseverat Ana Lanuza. «Cal seguir amb les proves. Són fonamentals», ha dit.

 

Respecte al material, hi ha una única residència que els ha traslladat que no disposa de suficient, en concret, bates, per a poder atendre als residents, i este extrem es traslladarà també a Sanitat per a que adopte les mesures oportunes.

 

D’altra banda, la fiscal ha detectat que Sanitat no li havia comunicat oficialment a una residència que quedava intervinguda davall la vigilància sanitària i la direcció ha lamentat haver conegut la notícia per la premsa. Després de ser intervinguda, el protocol s’ha seguit correctament, però des del centre s’han queixat per la falta de comunicació des de Conselleria.

 

Des del ministeri públic consultaran els protocols establits per a la intervenció de residències en vore alguns centres amb pocs residents contagiats que sí que estan intervinguts i uns altres amb més afectats que no ho estan, ha afegit Ana Lanuza sobre este assumpte.

 

Morts i obertura de centres

La Fiscalia ha anotat un descens quant al número de morts residents per COVID, ja que en l’última setmana s’han quedat en 21 davant dels 41 de les dos setmanes anteriors, cosa que és una bona notícia.

 

Ana Lanuza s’ha referit també a la possible obertura d’estos centres per a majors a familiars i ha advertit que és «perillós», pel que cal tindre «molta cautela». Comprén la situació tant dels interns com de les famílies, els dies de distanciament i aïllament, «però cal anar amb compte per a no retrocedir», ha alertat.

 

Sobre este tema, ha posat com a exemple de la necessitat de fer els tests el que en una residència hi havia un treballador asimptomàtic que va generar, sense tindre coneixement de la seua situació, molts contagis, i alguns d’ells van morir.

 

Finalment, la fiscal ha volgut destacar la labor que fan tots els seus companys del ministeri públic amb les seues crides, preguntes i oficis als centres de majors per a tindre’ls més controlats i vigilats. És un treball «dur i costós», però els permet tindre un coneixement detallat de la situació i evolució de cada centre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.