La Fiscalia investiga 20 residències valencianes, dos més que la setmana passada

 

La Fiscalia manté obertes diligències preprocessals civils en 20 residències del territori valencià —dos més que la setmana anterior— amb l’objectiu de fer un seguiment als ancians davant de la COVID-19, un dels col·lectius més vulnerables en esta pandèmia.

 

D’esta manera ho ha traslladat la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha concretat que en les últimes setmanes s’ha constatat la presència de més material sanitari i tests en residències excepte alguna «disfunció puntual» que traslladarà a la Conselleria de Sanitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La setmana passada hi havia obertes 18 diligències —es tracta d’investigacions civils, no penals, per a estar al costat d’este col·lectiu que s’ha vist tan perjudicat pel coronavirus— i actualment s’han sumat dos més, una d’elles pel número de residents morts i l’altra després de comunicar-li la direcció del centre una puntual falta de mesures de protecció entre dos treballadores que no havia afectat la seguretat dels residents.

 

La situació en les residències està «millorant»

En general, la situació sanitària de les residències està «millorant», tal com ha explicat la fiscal, quant a la distribució de material de protecció i a la pràctica de proves —tests ràpids i PCR— entre els empleats i residents.

 

La posada en marxa d’estes proves ha permés detectar 16 casos positius en residents que eren asimptomàtics, cosa que permet adoptar mesures de prevenció i evitar nous contagis, ha asseverat Ana Lanuza. «Cal seguir amb les proves. Són fonamentals», ha dit.

 

Respecte al material, hi ha una única residència que els ha traslladat que no disposa de suficient, en concret, bates, per a poder atendre als residents, i este extrem es traslladarà també a Sanitat per a que adopte les mesures oportunes.

 

D’altra banda, la fiscal ha detectat que Sanitat no li havia comunicat oficialment a una residència que quedava intervinguda davall la vigilància sanitària i la direcció ha lamentat haver conegut la notícia per la premsa. Després de ser intervinguda, el protocol s’ha seguit correctament, però des del centre s’han queixat per la falta de comunicació des de Conselleria.

 

Des del ministeri públic consultaran els protocols establits per a la intervenció de residències en vore alguns centres amb pocs residents contagiats que sí que estan intervinguts i uns altres amb més afectats que no ho estan, ha afegit Ana Lanuza sobre este assumpte.

 

Morts i obertura de centres

La Fiscalia ha anotat un descens quant al número de morts residents per COVID, ja que en l’última setmana s’han quedat en 21 davant dels 41 de les dos setmanes anteriors, cosa que és una bona notícia.

 

Ana Lanuza s’ha referit també a la possible obertura d’estos centres per a majors a familiars i ha advertit que és «perillós», pel que cal tindre «molta cautela». Comprén la situació tant dels interns com de les famílies, els dies de distanciament i aïllament, «però cal anar amb compte per a no retrocedir», ha alertat.

 

Sobre este tema, ha posat com a exemple de la necessitat de fer els tests el que en una residència hi havia un treballador asimptomàtic que va generar, sense tindre coneixement de la seua situació, molts contagis, i alguns d’ells van morir.

 

Finalment, la fiscal ha volgut destacar la labor que fan tots els seus companys del ministeri públic amb les seues crides, preguntes i oficis als centres de majors per a tindre’ls més controlats i vigilats. És un treball «dur i costós», però els permet tindre un coneixement detallat de la situació i evolució de cada centre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.