20.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La Fiscalia investiga 20 residències valencianes, dos més que la setmana passada

 

La Fiscalia manté obertes diligències preprocessals civils en 20 residències del territori valencià —dos més que la setmana anterior— amb l’objectiu de fer un seguiment als ancians davant de la COVID-19, un dels col·lectius més vulnerables en esta pandèmia.

 

D’esta manera ho ha traslladat la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha concretat que en les últimes setmanes s’ha constatat la presència de més material sanitari i tests en residències excepte alguna «disfunció puntual» que traslladarà a la Conselleria de Sanitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La setmana passada hi havia obertes 18 diligències —es tracta d’investigacions civils, no penals, per a estar al costat d’este col·lectiu que s’ha vist tan perjudicat pel coronavirus— i actualment s’han sumat dos més, una d’elles pel número de residents morts i l’altra després de comunicar-li la direcció del centre una puntual falta de mesures de protecció entre dos treballadores que no havia afectat la seguretat dels residents.

 

La situació en les residències està «millorant»

En general, la situació sanitària de les residències està «millorant», tal com ha explicat la fiscal, quant a la distribució de material de protecció i a la pràctica de proves —tests ràpids i PCR— entre els empleats i residents.

 

La posada en marxa d’estes proves ha permés detectar 16 casos positius en residents que eren asimptomàtics, cosa que permet adoptar mesures de prevenció i evitar nous contagis, ha asseverat Ana Lanuza. «Cal seguir amb les proves. Són fonamentals», ha dit.

 

Respecte al material, hi ha una única residència que els ha traslladat que no disposa de suficient, en concret, bates, per a poder atendre als residents, i este extrem es traslladarà també a Sanitat per a que adopte les mesures oportunes.

 

D’altra banda, la fiscal ha detectat que Sanitat no li havia comunicat oficialment a una residència que quedava intervinguda davall la vigilància sanitària i la direcció ha lamentat haver conegut la notícia per la premsa. Després de ser intervinguda, el protocol s’ha seguit correctament, però des del centre s’han queixat per la falta de comunicació des de Conselleria.

 

Des del ministeri públic consultaran els protocols establits per a la intervenció de residències en vore alguns centres amb pocs residents contagiats que sí que estan intervinguts i uns altres amb més afectats que no ho estan, ha afegit Ana Lanuza sobre este assumpte.

 

Morts i obertura de centres

La Fiscalia ha anotat un descens quant al número de morts residents per COVID, ja que en l’última setmana s’han quedat en 21 davant dels 41 de les dos setmanes anteriors, cosa que és una bona notícia.

 

Ana Lanuza s’ha referit també a la possible obertura d’estos centres per a majors a familiars i ha advertit que és «perillós», pel que cal tindre «molta cautela». Comprén la situació tant dels interns com de les famílies, els dies de distanciament i aïllament, «però cal anar amb compte per a no retrocedir», ha alertat.

 

Sobre este tema, ha posat com a exemple de la necessitat de fer els tests el que en una residència hi havia un treballador asimptomàtic que va generar, sense tindre coneixement de la seua situació, molts contagis, i alguns d’ells van morir.

 

Finalment, la fiscal ha volgut destacar la labor que fan tots els seus companys del ministeri públic amb les seues crides, preguntes i oficis als centres de majors per a tindre’ls més controlats i vigilats. És un treball «dur i costós», però els permet tindre un coneixement detallat de la situació i evolució de cada centre.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.