La Fiscalia investiga 20 residències valencianes, dos més que la setmana passada

 

La Fiscalia manté obertes diligències preprocessals civils en 20 residències del territori valencià —dos més que la setmana anterior— amb l’objectiu de fer un seguiment als ancians davant de la COVID-19, un dels col·lectius més vulnerables en esta pandèmia.

 

D’esta manera ho ha traslladat la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha concretat que en les últimes setmanes s’ha constatat la presència de més material sanitari i tests en residències excepte alguna «disfunció puntual» que traslladarà a la Conselleria de Sanitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La setmana passada hi havia obertes 18 diligències —es tracta d’investigacions civils, no penals, per a estar al costat d’este col·lectiu que s’ha vist tan perjudicat pel coronavirus— i actualment s’han sumat dos més, una d’elles pel número de residents morts i l’altra després de comunicar-li la direcció del centre una puntual falta de mesures de protecció entre dos treballadores que no havia afectat la seguretat dels residents.

 

La situació en les residències està «millorant»

En general, la situació sanitària de les residències està «millorant», tal com ha explicat la fiscal, quant a la distribució de material de protecció i a la pràctica de proves —tests ràpids i PCR— entre els empleats i residents.

 

La posada en marxa d’estes proves ha permés detectar 16 casos positius en residents que eren asimptomàtics, cosa que permet adoptar mesures de prevenció i evitar nous contagis, ha asseverat Ana Lanuza. «Cal seguir amb les proves. Són fonamentals», ha dit.

 

Respecte al material, hi ha una única residència que els ha traslladat que no disposa de suficient, en concret, bates, per a poder atendre als residents, i este extrem es traslladarà també a Sanitat per a que adopte les mesures oportunes.

 

D’altra banda, la fiscal ha detectat que Sanitat no li havia comunicat oficialment a una residència que quedava intervinguda davall la vigilància sanitària i la direcció ha lamentat haver conegut la notícia per la premsa. Després de ser intervinguda, el protocol s’ha seguit correctament, però des del centre s’han queixat per la falta de comunicació des de Conselleria.

 

Des del ministeri públic consultaran els protocols establits per a la intervenció de residències en vore alguns centres amb pocs residents contagiats que sí que estan intervinguts i uns altres amb més afectats que no ho estan, ha afegit Ana Lanuza sobre este assumpte.

 

Morts i obertura de centres

La Fiscalia ha anotat un descens quant al número de morts residents per COVID, ja que en l’última setmana s’han quedat en 21 davant dels 41 de les dos setmanes anteriors, cosa que és una bona notícia.

 

Ana Lanuza s’ha referit també a la possible obertura d’estos centres per a majors a familiars i ha advertit que és «perillós», pel que cal tindre «molta cautela». Comprén la situació tant dels interns com de les famílies, els dies de distanciament i aïllament, «però cal anar amb compte per a no retrocedir», ha alertat.

 

Sobre este tema, ha posat com a exemple de la necessitat de fer els tests el que en una residència hi havia un treballador asimptomàtic que va generar, sense tindre coneixement de la seua situació, molts contagis, i alguns d’ells van morir.

 

Finalment, la fiscal ha volgut destacar la labor que fan tots els seus companys del ministeri públic amb les seues crides, preguntes i oficis als centres de majors per a tindre’ls més controlats i vigilats. És un treball «dur i costós», però els permet tindre un coneixement detallat de la situació i evolució de cada centre.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.