12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La Fiscalia investiga 20 residències valencianes, dos més que la setmana passada

 

La Fiscalia manté obertes diligències preprocessals civils en 20 residències del territori valencià —dos més que la setmana anterior— amb l’objectiu de fer un seguiment als ancians davant de la COVID-19, un dels col·lectius més vulnerables en esta pandèmia.

 

D’esta manera ho ha traslladat la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha concretat que en les últimes setmanes s’ha constatat la presència de més material sanitari i tests en residències excepte alguna «disfunció puntual» que traslladarà a la Conselleria de Sanitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La setmana passada hi havia obertes 18 diligències —es tracta d’investigacions civils, no penals, per a estar al costat d’este col·lectiu que s’ha vist tan perjudicat pel coronavirus— i actualment s’han sumat dos més, una d’elles pel número de residents morts i l’altra després de comunicar-li la direcció del centre una puntual falta de mesures de protecció entre dos treballadores que no havia afectat la seguretat dels residents.

 

La situació en les residències està «millorant»

En general, la situació sanitària de les residències està «millorant», tal com ha explicat la fiscal, quant a la distribució de material de protecció i a la pràctica de proves —tests ràpids i PCR— entre els empleats i residents.

 

La posada en marxa d’estes proves ha permés detectar 16 casos positius en residents que eren asimptomàtics, cosa que permet adoptar mesures de prevenció i evitar nous contagis, ha asseverat Ana Lanuza. «Cal seguir amb les proves. Són fonamentals», ha dit.

 

Respecte al material, hi ha una única residència que els ha traslladat que no disposa de suficient, en concret, bates, per a poder atendre als residents, i este extrem es traslladarà també a Sanitat per a que adopte les mesures oportunes.

 

D’altra banda, la fiscal ha detectat que Sanitat no li havia comunicat oficialment a una residència que quedava intervinguda davall la vigilància sanitària i la direcció ha lamentat haver conegut la notícia per la premsa. Després de ser intervinguda, el protocol s’ha seguit correctament, però des del centre s’han queixat per la falta de comunicació des de Conselleria.

 

Des del ministeri públic consultaran els protocols establits per a la intervenció de residències en vore alguns centres amb pocs residents contagiats que sí que estan intervinguts i uns altres amb més afectats que no ho estan, ha afegit Ana Lanuza sobre este assumpte.

 

Morts i obertura de centres

La Fiscalia ha anotat un descens quant al número de morts residents per COVID, ja que en l’última setmana s’han quedat en 21 davant dels 41 de les dos setmanes anteriors, cosa que és una bona notícia.

 

Ana Lanuza s’ha referit també a la possible obertura d’estos centres per a majors a familiars i ha advertit que és «perillós», pel que cal tindre «molta cautela». Comprén la situació tant dels interns com de les famílies, els dies de distanciament i aïllament, «però cal anar amb compte per a no retrocedir», ha alertat.

 

Sobre este tema, ha posat com a exemple de la necessitat de fer els tests el que en una residència hi havia un treballador asimptomàtic que va generar, sense tindre coneixement de la seua situació, molts contagis, i alguns d’ells van morir.

 

Finalment, la fiscal ha volgut destacar la labor que fan tots els seus companys del ministeri públic amb les seues crides, preguntes i oficis als centres de majors per a tindre’ls més controlats i vigilats. És un treball «dur i costós», però els permet tindre un coneixement detallat de la situació i evolució de cada centre.

Últimes notícies

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.