6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Ford preveu un ERTE de sis dies entre març i maig per la caiguda de la demanda

Imatge de Ford Almussafes | Europa Press
 
 
La direcció de Ford Almussafes preveu un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) de sis dies entre els mesos de març i maig per la caiguda de la demanda de vehicles.

 

Aquest dilluns se celebrava la comissió consultiva que tenia com a finalitat constituir la que serà la Comissió Negociadora de l’ERTE, en la qual han participat representants de la direcció i dels sindicats.

 

Segons han informat a EFE fonts de la direcció de Ford, s’ha comunicat als treballadors que l’ERTE serà un dia al març, dos a l’abril i tres al maig, encara que les dates definitives podrien concretar-se en una nova reunió que se celebrarà aquest dijous.

 

La parada de producció afectarà les operacions de vehicles i a la línia de muntatge de motors, i s’exclou a Mecanitzats, segons les fonts de la direcció.

 

Per part seua, el secretari general d’UGT-Ford, Carlos Faubel, ha informat a EFE que la direcció ha ajustat el nou ERTE en sis dies, i encara que les dates es concretaran en la reunió del dijous, ha proposat com a dates el 15 de març, 29 i 30 d’abril i 2, 3 i 31 de maig.

 

L’ERTE afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Motors i Vehicles, encara que no a Mecanitzats de la planta de motors, segons Faubel, qui ha afegit: “Són uns 6.000 treballadors susceptibles de ser afectats i després s’anirà al detall”.

 

Per part seua, fonts de STM-Intersindical ha informat en un comunicat que en la planta de Motors l’afecció serà sols per a la línia de Muntatge i per la mateixa quantitat de dies, així com que Mecanitzats no es veurà afectat per aquest ERTE.

Últimes notícies

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.