Ford preveu un ERTE de sis dies entre març i maig per la caiguda de la demanda

Imatge de Ford Almussafes | Europa Press
 
 
La direcció de Ford Almussafes preveu un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) de sis dies entre els mesos de març i maig per la caiguda de la demanda de vehicles.

 

Aquest dilluns se celebrava la comissió consultiva que tenia com a finalitat constituir la que serà la Comissió Negociadora de l’ERTE, en la qual han participat representants de la direcció i dels sindicats.

 

Segons han informat a EFE fonts de la direcció de Ford, s’ha comunicat als treballadors que l’ERTE serà un dia al març, dos a l’abril i tres al maig, encara que les dates definitives podrien concretar-se en una nova reunió que se celebrarà aquest dijous.

 

La parada de producció afectarà les operacions de vehicles i a la línia de muntatge de motors, i s’exclou a Mecanitzats, segons les fonts de la direcció.

 

Per part seua, el secretari general d’UGT-Ford, Carlos Faubel, ha informat a EFE que la direcció ha ajustat el nou ERTE en sis dies, i encara que les dates es concretaran en la reunió del dijous, ha proposat com a dates el 15 de març, 29 i 30 d’abril i 2, 3 i 31 de maig.

 

L’ERTE afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Motors i Vehicles, encara que no a Mecanitzats de la planta de motors, segons Faubel, qui ha afegit: “Són uns 6.000 treballadors susceptibles de ser afectats i després s’anirà al detall”.

 

Per part seua, fonts de STM-Intersindical ha informat en un comunicat que en la planta de Motors l’afecció serà sols per a la línia de Muntatge i per la mateixa quantitat de dies, així com que Mecanitzats no es veurà afectat per aquest ERTE.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.