Ford preveu un ERTE de sis dies entre març i maig per la caiguda de la demanda

Imatge de Ford Almussafes | Europa Press
 
 
La direcció de Ford Almussafes preveu un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) de sis dies entre els mesos de març i maig per la caiguda de la demanda de vehicles.

 

Aquest dilluns se celebrava la comissió consultiva que tenia com a finalitat constituir la que serà la Comissió Negociadora de l’ERTE, en la qual han participat representants de la direcció i dels sindicats.

 

Segons han informat a EFE fonts de la direcció de Ford, s’ha comunicat als treballadors que l’ERTE serà un dia al març, dos a l’abril i tres al maig, encara que les dates definitives podrien concretar-se en una nova reunió que se celebrarà aquest dijous.

 

La parada de producció afectarà les operacions de vehicles i a la línia de muntatge de motors, i s’exclou a Mecanitzats, segons les fonts de la direcció.

 

Per part seua, el secretari general d’UGT-Ford, Carlos Faubel, ha informat a EFE que la direcció ha ajustat el nou ERTE en sis dies, i encara que les dates es concretaran en la reunió del dijous, ha proposat com a dates el 15 de març, 29 i 30 d’abril i 2, 3 i 31 de maig.

 

L’ERTE afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Motors i Vehicles, encara que no a Mecanitzats de la planta de motors, segons Faubel, qui ha afegit: «Són uns 6.000 treballadors susceptibles de ser afectats i després s’anirà al detall».

 

Per part seua, fonts de STM-Intersindical ha informat en un comunicat que en la planta de Motors l’afecció serà sols per a la línia de Muntatge i per la mateixa quantitat de dies, així com que Mecanitzats no es veurà afectat per aquest ERTE.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.