26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Ford preveu un ERTE de sis dies entre març i maig per la caiguda de la demanda

Imatge de Ford Almussafes | Europa Press
 
 
La direcció de Ford Almussafes preveu un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) de sis dies entre els mesos de març i maig per la caiguda de la demanda de vehicles.

 

Aquest dilluns se celebrava la comissió consultiva que tenia com a finalitat constituir la que serà la Comissió Negociadora de l’ERTE, en la qual han participat representants de la direcció i dels sindicats.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Segons han informat a EFE fonts de la direcció de Ford, s’ha comunicat als treballadors que l’ERTE serà un dia al març, dos a l’abril i tres al maig, encara que les dates definitives podrien concretar-se en una nova reunió que se celebrarà aquest dijous.

 

La parada de producció afectarà les operacions de vehicles i a la línia de muntatge de motors, i s’exclou a Mecanitzats, segons les fonts de la direcció.

 

Per part seua, el secretari general d’UGT-Ford, Carlos Faubel, ha informat a EFE que la direcció ha ajustat el nou ERTE en sis dies, i encara que les dates es concretaran en la reunió del dijous, ha proposat com a dates el 15 de març, 29 i 30 d’abril i 2, 3 i 31 de maig.

 

L’ERTE afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Motors i Vehicles, encara que no a Mecanitzats de la planta de motors, segons Faubel, qui ha afegit: “Són uns 6.000 treballadors susceptibles de ser afectats i després s’anirà al detall”.

 

Per part seua, fonts de STM-Intersindical ha informat en un comunicat que en la planta de Motors l’afecció serà sols per a la línia de Muntatge i per la mateixa quantitat de dies, així com que Mecanitzats no es veurà afectat per aquest ERTE.

Últimes notícies

Divendres estable en la Comunitat Valenciana abans de fortes tempestes el dissabte a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un divendres amb temps estable que derivarà en pluges i tempestes en interior de Castelló i València. El dissabte s'espera un increment de la intensitat amb tempestes molt fortes i graníssol a Castelló.

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.