Ford preveu un ERTE de sis dies entre març i maig per la caiguda de la demanda

Imatge de Ford Almussafes | Europa Press
 
 
La direcció de Ford Almussafes preveu un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTE) de sis dies entre els mesos de març i maig per la caiguda de la demanda de vehicles.

 

Aquest dilluns se celebrava la comissió consultiva que tenia com a finalitat constituir la que serà la Comissió Negociadora de l’ERTE, en la qual han participat representants de la direcció i dels sindicats.

 

Segons han informat a EFE fonts de la direcció de Ford, s’ha comunicat als treballadors que l’ERTE serà un dia al març, dos a l’abril i tres al maig, encara que les dates definitives podrien concretar-se en una nova reunió que se celebrarà aquest dijous.

 

La parada de producció afectarà les operacions de vehicles i a la línia de muntatge de motors, i s’exclou a Mecanitzats, segons les fonts de la direcció.

 

Per part seua, el secretari general d’UGT-Ford, Carlos Faubel, ha informat a EFE que la direcció ha ajustat el nou ERTE en sis dies, i encara que les dates es concretaran en la reunió del dijous, ha proposat com a dates el 15 de març, 29 i 30 d’abril i 2, 3 i 31 de maig.

 

L’ERTE afectarà la pràctica totalitat de la plantilla de Motors i Vehicles, encara que no a Mecanitzats de la planta de motors, segons Faubel, qui ha afegit: «Són uns 6.000 treballadors susceptibles de ser afectats i després s’anirà al detall».

 

Per part seua, fonts de STM-Intersindical ha informat en un comunicat que en la planta de Motors l’afecció serà sols per a la línia de Muntatge i per la mateixa quantitat de dies, així com que Mecanitzats no es veurà afectat per aquest ERTE.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.