2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

El fred deixa els hospitals valencians amb escassesa llits per als pacients

 

El fred d’aquests dies està començant a ocasionar problemes de saturació en el sistema sanitari. Els serveis d’urgències estan començant a veure’s afectats per una manca de llits i un desbordament del servei, tant en grans ciutats com en centres d’àmbit comarcal, com l’hospital de Llíria (El Camp de Túria), el d’Alzira (La Ribera Alta) o el de Xàtiva (La Costera).

  

  

En el cas del centre hospitalari de Xàtiva, la manca de llits ha suposat que diversos pacients, que havien de ser ingressats, estigueren esperant als corredors o en Urgències. A Llíria, per la seua banda, es va optar per convertir en dobles fins a quatre habitacions individuals, a causa de la manca de llits i espai.

  

  

En el cas d’Alzira, el desbordament ha suposat que diversos pacients, ja ubicats en lliteres, foren col·locats en corredors. En aquest cas, el centre hospitalari sí que compta amb una millora recent, una sala de pre-ingrés que tenia com a funció facilitar i dinamitzar les situacions de desbordament com les que es viuen aquests dies, i donar als pacients un lloc d’espera més adequat. Des del sindicat Satse, segons ha recollit el diari Levante, es comentava que tot i que la sala estava en funcionament aquest dimecres, no es va cobrir tota la seua ocupació. Segons exposava el sindicat, el motiu era que l’absència de personal dificultava poder destinar professionals a la sala, ja que eren necessaris en el box o les urgències. Així, era més senzill agrupar als pacients en zones més reduïdes que traslladar-lo a altra sala.

  

  

A hores d’ara l’epidèmia de grip no ha tingut el seu repunt, que s’espera vinculat a l’onada de fred que afecta la Comunitat en aquests dies. Davant aquesta situació es faria necessària la incorporació del personal de reforç, promés des de la Conselleria de Sanitat, i que està sent una reivindicació constant dels centres hospitalaris valencians. 

  

 

Últimes notícies

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.