11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El fred deixa els hospitals valencians amb escassesa llits per als pacients

 

El fred d’aquests dies està començant a ocasionar problemes de saturació en el sistema sanitari. Els serveis d’urgències estan començant a veure’s afectats per una manca de llits i un desbordament del servei, tant en grans ciutats com en centres d’àmbit comarcal, com l’hospital de Llíria (El Camp de Túria), el d’Alzira (La Ribera Alta) o el de Xàtiva (La Costera).

  

  

En el cas del centre hospitalari de Xàtiva, la manca de llits ha suposat que diversos pacients, que havien de ser ingressats, estigueren esperant als corredors o en Urgències. A Llíria, per la seua banda, es va optar per convertir en dobles fins a quatre habitacions individuals, a causa de la manca de llits i espai.

  

  

En el cas d’Alzira, el desbordament ha suposat que diversos pacients, ja ubicats en lliteres, foren col·locats en corredors. En aquest cas, el centre hospitalari sí que compta amb una millora recent, una sala de pre-ingrés que tenia com a funció facilitar i dinamitzar les situacions de desbordament com les que es viuen aquests dies, i donar als pacients un lloc d’espera més adequat. Des del sindicat Satse, segons ha recollit el diari Levante, es comentava que tot i que la sala estava en funcionament aquest dimecres, no es va cobrir tota la seua ocupació. Segons exposava el sindicat, el motiu era que l’absència de personal dificultava poder destinar professionals a la sala, ja que eren necessaris en el box o les urgències. Així, era més senzill agrupar als pacients en zones més reduïdes que traslladar-lo a altra sala.

  

  

A hores d’ara l’epidèmia de grip no ha tingut el seu repunt, que s’espera vinculat a l’onada de fred que afecta la Comunitat en aquests dies. Davant aquesta situació es faria necessària la incorporació del personal de reforç, promés des de la Conselleria de Sanitat, i que està sent una reivindicació constant dels centres hospitalaris valencians. 

  

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.