El fred deixa els hospitals valencians amb escassesa llits per als pacients

 

El fred d’aquests dies està començant a ocasionar problemes de saturació en el sistema sanitari. Els serveis d’urgències estan començant a veure’s afectats per una manca de llits i un desbordament del servei, tant en grans ciutats com en centres d’àmbit comarcal, com l’hospital de Llíria (El Camp de Túria), el d’Alzira (La Ribera Alta) o el de Xàtiva (La Costera).

  

  

En el cas del centre hospitalari de Xàtiva, la manca de llits ha suposat que diversos pacients, que havien de ser ingressats, estigueren esperant als corredors o en Urgències. A Llíria, per la seua banda, es va optar per convertir en dobles fins a quatre habitacions individuals, a causa de la manca de llits i espai.

  

  

En el cas d’Alzira, el desbordament ha suposat que diversos pacients, ja ubicats en lliteres, foren col·locats en corredors. En aquest cas, el centre hospitalari sí que compta amb una millora recent, una sala de pre-ingrés que tenia com a funció facilitar i dinamitzar les situacions de desbordament com les que es viuen aquests dies, i donar als pacients un lloc d’espera més adequat. Des del sindicat Satse, segons ha recollit el diari Levante, es comentava que tot i que la sala estava en funcionament aquest dimecres, no es va cobrir tota la seua ocupació. Segons exposava el sindicat, el motiu era que l’absència de personal dificultava poder destinar professionals a la sala, ja que eren necessaris en el box o les urgències. Així, era més senzill agrupar als pacients en zones més reduïdes que traslladar-lo a altra sala.

  

  

A hores d’ara l’epidèmia de grip no ha tingut el seu repunt, que s’espera vinculat a l’onada de fred que afecta la Comunitat en aquests dies. Davant aquesta situació es faria necessària la incorporació del personal de reforç, promés des de la Conselleria de Sanitat, i que està sent una reivindicació constant dels centres hospitalaris valencians. 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig