El fred deixa els hospitals valencians amb escassesa llits per als pacients

 

El fred d’aquests dies està començant a ocasionar problemes de saturació en el sistema sanitari. Els serveis d’urgències estan començant a veure’s afectats per una manca de llits i un desbordament del servei, tant en grans ciutats com en centres d’àmbit comarcal, com l’hospital de Llíria (El Camp de Túria), el d’Alzira (La Ribera Alta) o el de Xàtiva (La Costera).

  

  

En el cas del centre hospitalari de Xàtiva, la manca de llits ha suposat que diversos pacients, que havien de ser ingressats, estigueren esperant als corredors o en Urgències. A Llíria, per la seua banda, es va optar per convertir en dobles fins a quatre habitacions individuals, a causa de la manca de llits i espai.

  

  

En el cas d’Alzira, el desbordament ha suposat que diversos pacients, ja ubicats en lliteres, foren col·locats en corredors. En aquest cas, el centre hospitalari sí que compta amb una millora recent, una sala de pre-ingrés que tenia com a funció facilitar i dinamitzar les situacions de desbordament com les que es viuen aquests dies, i donar als pacients un lloc d’espera més adequat. Des del sindicat Satse, segons ha recollit el diari Levante, es comentava que tot i que la sala estava en funcionament aquest dimecres, no es va cobrir tota la seua ocupació. Segons exposava el sindicat, el motiu era que l’absència de personal dificultava poder destinar professionals a la sala, ja que eren necessaris en el box o les urgències. Així, era més senzill agrupar als pacients en zones més reduïdes que traslladar-lo a altra sala.

  

  

A hores d’ara l’epidèmia de grip no ha tingut el seu repunt, que s’espera vinculat a l’onada de fred que afecta la Comunitat en aquests dies. Davant aquesta situació es faria necessària la incorporació del personal de reforç, promés des de la Conselleria de Sanitat, i que està sent una reivindicació constant dels centres hospitalaris valencians. 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.