El fred deixa els hospitals valencians amb escassesa llits per als pacients

 

El fred d’aquests dies està començant a ocasionar problemes de saturació en el sistema sanitari. Els serveis d’urgències estan començant a veure’s afectats per una manca de llits i un desbordament del servei, tant en grans ciutats com en centres d’àmbit comarcal, com l’hospital de Llíria (El Camp de Túria), el d’Alzira (La Ribera Alta) o el de Xàtiva (La Costera).

  

  

En el cas del centre hospitalari de Xàtiva, la manca de llits ha suposat que diversos pacients, que havien de ser ingressats, estigueren esperant als corredors o en Urgències. A Llíria, per la seua banda, es va optar per convertir en dobles fins a quatre habitacions individuals, a causa de la manca de llits i espai.

  

  

En el cas d’Alzira, el desbordament ha suposat que diversos pacients, ja ubicats en lliteres, foren col·locats en corredors. En aquest cas, el centre hospitalari sí que compta amb una millora recent, una sala de pre-ingrés que tenia com a funció facilitar i dinamitzar les situacions de desbordament com les que es viuen aquests dies, i donar als pacients un lloc d’espera més adequat. Des del sindicat Satse, segons ha recollit el diari Levante, es comentava que tot i que la sala estava en funcionament aquest dimecres, no es va cobrir tota la seua ocupació. Segons exposava el sindicat, el motiu era que l’absència de personal dificultava poder destinar professionals a la sala, ja que eren necessaris en el box o les urgències. Així, era més senzill agrupar als pacients en zones més reduïdes que traslladar-lo a altra sala.

  

  

A hores d’ara l’epidèmia de grip no ha tingut el seu repunt, que s’espera vinculat a l’onada de fred que afecta la Comunitat en aquests dies. Davant aquesta situació es faria necessària la incorporació del personal de reforç, promés des de la Conselleria de Sanitat, i que està sent una reivindicació constant dels centres hospitalaris valencians. 

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.