Així funciona el sistema de notificació de radars de Google Maps

 

L’estiu arriba amb quantitat de viatges planejats que recorreran diferents llocs de la Península. Alguns optaran per viatjar amb avió, i altres, preferiran fer-ho amb cotxe. En este últim cas, és molt probable que els conductors facen ús d’un mapa o una aplicació GPS que els guie de manera correcta i segura al seu destí final.

Fixos, mòbils, helicòpters, drons… Més de 1.600 controls de velocitat estan operatius en la xarxa de carreteres nacionals durant estes vacances. La Direcció General de Trànsit (DGT) realitza semblant desplegament de radars per a controlar els excessos durant una època de l’any amb un volum molt important de desplaçaments, molts d’ells més llargs de l’habitual.

En este sentit, les aplicacions per a telèfons intel·ligents o navegadors GPS que gestionen esta base de dades, actualitzant-la convenientment, són molt útils per als conductors. Alliberen l’automobilista d’estar pendent de la seua senyalització, ja que avisen amb l’antelació suficient per a regular la velocitat en cas que se circule per damunt dels límits.

Una de les més populars és Google Maps, que ofereix la possibilitat d’arribar al teu destí pel millor trajecte, i a més, avisarà dels radars fixos i mòbils de la Direcció General de Trànsit (DGT) que podràs trobar-te al llarg del viatge. Tot això, ho farà a través de la pròpia aplicació, que està disponible en tots els dispositius mòbils del sistema operatiu IOS, d’Android i Apple.

Com funciona Google Maps?

 

L’aplicació funciona de forma molt senzilla. Únicament caldrà introduir el destí desitjat en la barra de cercadors, i a continuació Google Maps ens mostrarà la millor ruta per a arribar.

A més, indicarà amb antelació el temps que es tardarà a fer el recorregut. Ofereix la possibilitat de fer-ho en transport públic, caminant, amb bicicleta o amb avió, si és possible, tot això amb la duració de cadascun dels trajectes.

L’aplicació també informa sobre el trànsit que hi ha en el camí i del nivell de complexitat per a aparcar. A més, una vegada que el conductor haja introduït el destí en la barra de cerca, li apareixerà, lliscant la pantalla cap amunt un resum del lloc al qual es dirigeix, les ressenyes i les estacions de metro pròximes al destí final.

 

La millor ruta i els radars que hi haurà durant el trajecte

 

En el mateix instant en el qual el conductor inicie la seua ruta, se li avisarà automàticament dels radars de la DGT que es trobarà al llarg de la seua travessia. Els radars fixos apareixeran en color taronja i els mòbils en color blau.

Si es punxa sobre la icona del radar, l’usuari podrà obtindre una informació més detallada sobre el dispositiu, que fins i tot, en el cas dels radars mòbils, inclou l’última actualització de la seua ubicació.

A més, no farà falta estar mirant a la pantalla contínuament per a saber els radars amb els quals es doparà el conductor al llarg de la seua trajectòria. L’aplicació enviarà una alerta sonora a l’encarregat del maneig del vehicle i mostrarà la velocitat permesa per a circular correctament en esta carretera.

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.