Així funciona el sistema de notificació de radars de Google Maps

 

L’estiu arriba amb quantitat de viatges planejats que recorreran diferents llocs de la Península. Alguns optaran per viatjar amb avió, i altres, preferiran fer-ho amb cotxe. En este últim cas, és molt probable que els conductors facen ús d’un mapa o una aplicació GPS que els guie de manera correcta i segura al seu destí final.

Fixos, mòbils, helicòpters, drons… Més de 1.600 controls de velocitat estan operatius en la xarxa de carreteres nacionals durant estes vacances. La Direcció General de Trànsit (DGT) realitza semblant desplegament de radars per a controlar els excessos durant una època de l’any amb un volum molt important de desplaçaments, molts d’ells més llargs de l’habitual.

En este sentit, les aplicacions per a telèfons intel·ligents o navegadors GPS que gestionen esta base de dades, actualitzant-la convenientment, són molt útils per als conductors. Alliberen l’automobilista d’estar pendent de la seua senyalització, ja que avisen amb l’antelació suficient per a regular la velocitat en cas que se circule per damunt dels límits.

Una de les més populars és Google Maps, que ofereix la possibilitat d’arribar al teu destí pel millor trajecte, i a més, avisarà dels radars fixos i mòbils de la Direcció General de Trànsit (DGT) que podràs trobar-te al llarg del viatge. Tot això, ho farà a través de la pròpia aplicació, que està disponible en tots els dispositius mòbils del sistema operatiu IOS, d’Android i Apple.

Com funciona Google Maps?

 

L’aplicació funciona de forma molt senzilla. Únicament caldrà introduir el destí desitjat en la barra de cercadors, i a continuació Google Maps ens mostrarà la millor ruta per a arribar.

A més, indicarà amb antelació el temps que es tardarà a fer el recorregut. Ofereix la possibilitat de fer-ho en transport públic, caminant, amb bicicleta o amb avió, si és possible, tot això amb la duració de cadascun dels trajectes.

L’aplicació també informa sobre el trànsit que hi ha en el camí i del nivell de complexitat per a aparcar. A més, una vegada que el conductor haja introduït el destí en la barra de cerca, li apareixerà, lliscant la pantalla cap amunt un resum del lloc al qual es dirigeix, les ressenyes i les estacions de metro pròximes al destí final.

 

La millor ruta i els radars que hi haurà durant el trajecte

 

En el mateix instant en el qual el conductor inicie la seua ruta, se li avisarà automàticament dels radars de la DGT que es trobarà al llarg de la seua travessia. Els radars fixos apareixeran en color taronja i els mòbils en color blau.

Si es punxa sobre la icona del radar, l’usuari podrà obtindre una informació més detallada sobre el dispositiu, que fins i tot, en el cas dels radars mòbils, inclou l’última actualització de la seua ubicació.

A més, no farà falta estar mirant a la pantalla contínuament per a saber els radars amb els quals es doparà el conductor al llarg de la seua trajectòria. L’aplicació enviarà una alerta sonora a l’encarregat del maneig del vehicle i mostrarà la velocitat permesa per a circular correctament en esta carretera.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.