9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Així funciona el sistema de notificació de radars de Google Maps

 

L’estiu arriba amb quantitat de viatges planejats que recorreran diferents llocs de la Península. Alguns optaran per viatjar amb avió, i altres, preferiran fer-ho amb cotxe. En este últim cas, és molt probable que els conductors facen ús d’un mapa o una aplicació GPS que els guie de manera correcta i segura al seu destí final.

Fixos, mòbils, helicòpters, drons… Més de 1.600 controls de velocitat estan operatius en la xarxa de carreteres nacionals durant estes vacances. La Direcció General de Trànsit (DGT) realitza semblant desplegament de radars per a controlar els excessos durant una època de l’any amb un volum molt important de desplaçaments, molts d’ells més llargs de l’habitual.

En este sentit, les aplicacions per a telèfons intel·ligents o navegadors GPS que gestionen esta base de dades, actualitzant-la convenientment, són molt útils per als conductors. Alliberen l’automobilista d’estar pendent de la seua senyalització, ja que avisen amb l’antelació suficient per a regular la velocitat en cas que se circule per damunt dels límits.

Una de les més populars és Google Maps, que ofereix la possibilitat d’arribar al teu destí pel millor trajecte, i a més, avisarà dels radars fixos i mòbils de la Direcció General de Trànsit (DGT) que podràs trobar-te al llarg del viatge. Tot això, ho farà a través de la pròpia aplicació, que està disponible en tots els dispositius mòbils del sistema operatiu IOS, d’Android i Apple.

Com funciona Google Maps?

 

L’aplicació funciona de forma molt senzilla. Únicament caldrà introduir el destí desitjat en la barra de cercadors, i a continuació Google Maps ens mostrarà la millor ruta per a arribar.

A més, indicarà amb antelació el temps que es tardarà a fer el recorregut. Ofereix la possibilitat de fer-ho en transport públic, caminant, amb bicicleta o amb avió, si és possible, tot això amb la duració de cadascun dels trajectes.

L’aplicació també informa sobre el trànsit que hi ha en el camí i del nivell de complexitat per a aparcar. A més, una vegada que el conductor haja introduït el destí en la barra de cerca, li apareixerà, lliscant la pantalla cap amunt un resum del lloc al qual es dirigeix, les ressenyes i les estacions de metro pròximes al destí final.

 

La millor ruta i els radars que hi haurà durant el trajecte

 

En el mateix instant en el qual el conductor inicie la seua ruta, se li avisarà automàticament dels radars de la DGT que es trobarà al llarg de la seua travessia. Els radars fixos apareixeran en color taronja i els mòbils en color blau.

Si es punxa sobre la icona del radar, l’usuari podrà obtindre una informació més detallada sobre el dispositiu, que fins i tot, en el cas dels radars mòbils, inclou l’última actualització de la seua ubicació.

A més, no farà falta estar mirant a la pantalla contínuament per a saber els radars amb els quals es doparà el conductor al llarg de la seua trajectòria. L’aplicació enviarà una alerta sonora a l’encarregat del maneig del vehicle i mostrarà la velocitat permesa per a circular correctament en esta carretera.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.