Així funciona el sistema de notificació de radars de Google Maps

 

L’estiu arriba amb quantitat de viatges planejats que recorreran diferents llocs de la Península. Alguns optaran per viatjar amb avió, i altres, preferiran fer-ho amb cotxe. En este últim cas, és molt probable que els conductors facen ús d’un mapa o una aplicació GPS que els guie de manera correcta i segura al seu destí final.

Fixos, mòbils, helicòpters, drons… Més de 1.600 controls de velocitat estan operatius en la xarxa de carreteres nacionals durant estes vacances. La Direcció General de Trànsit (DGT) realitza semblant desplegament de radars per a controlar els excessos durant una època de l’any amb un volum molt important de desplaçaments, molts d’ells més llargs de l’habitual.

En este sentit, les aplicacions per a telèfons intel·ligents o navegadors GPS que gestionen esta base de dades, actualitzant-la convenientment, són molt útils per als conductors. Alliberen l’automobilista d’estar pendent de la seua senyalització, ja que avisen amb l’antelació suficient per a regular la velocitat en cas que se circule per damunt dels límits.

Una de les més populars és Google Maps, que ofereix la possibilitat d’arribar al teu destí pel millor trajecte, i a més, avisarà dels radars fixos i mòbils de la Direcció General de Trànsit (DGT) que podràs trobar-te al llarg del viatge. Tot això, ho farà a través de la pròpia aplicació, que està disponible en tots els dispositius mòbils del sistema operatiu IOS, d’Android i Apple.

Com funciona Google Maps?

 

L’aplicació funciona de forma molt senzilla. Únicament caldrà introduir el destí desitjat en la barra de cercadors, i a continuació Google Maps ens mostrarà la millor ruta per a arribar.

A més, indicarà amb antelació el temps que es tardarà a fer el recorregut. Ofereix la possibilitat de fer-ho en transport públic, caminant, amb bicicleta o amb avió, si és possible, tot això amb la duració de cadascun dels trajectes.

L’aplicació també informa sobre el trànsit que hi ha en el camí i del nivell de complexitat per a aparcar. A més, una vegada que el conductor haja introduït el destí en la barra de cerca, li apareixerà, lliscant la pantalla cap amunt un resum del lloc al qual es dirigeix, les ressenyes i les estacions de metro pròximes al destí final.

 

La millor ruta i els radars que hi haurà durant el trajecte

 

En el mateix instant en el qual el conductor inicie la seua ruta, se li avisarà automàticament dels radars de la DGT que es trobarà al llarg de la seua travessia. Els radars fixos apareixeran en color taronja i els mòbils en color blau.

Si es punxa sobre la icona del radar, l’usuari podrà obtindre una informació més detallada sobre el dispositiu, que fins i tot, en el cas dels radars mòbils, inclou l’última actualització de la seua ubicació.

A més, no farà falta estar mirant a la pantalla contínuament per a saber els radars amb els quals es doparà el conductor al llarg de la seua trajectòria. L’aplicació enviarà una alerta sonora a l’encarregat del maneig del vehicle i mostrarà la velocitat permesa per a circular correctament en esta carretera.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.