Així funciona el sistema de notificació de radars de Google Maps

 

L’estiu arriba amb quantitat de viatges planejats que recorreran diferents llocs de la Península. Alguns optaran per viatjar amb avió, i altres, preferiran fer-ho amb cotxe. En este últim cas, és molt probable que els conductors facen ús d’un mapa o una aplicació GPS que els guie de manera correcta i segura al seu destí final.

Fixos, mòbils, helicòpters, drons… Més de 1.600 controls de velocitat estan operatius en la xarxa de carreteres nacionals durant estes vacances. La Direcció General de Trànsit (DGT) realitza semblant desplegament de radars per a controlar els excessos durant una època de l’any amb un volum molt important de desplaçaments, molts d’ells més llargs de l’habitual.

En este sentit, les aplicacions per a telèfons intel·ligents o navegadors GPS que gestionen esta base de dades, actualitzant-la convenientment, són molt útils per als conductors. Alliberen l’automobilista d’estar pendent de la seua senyalització, ja que avisen amb l’antelació suficient per a regular la velocitat en cas que se circule per damunt dels límits.

Una de les més populars és Google Maps, que ofereix la possibilitat d’arribar al teu destí pel millor trajecte, i a més, avisarà dels radars fixos i mòbils de la Direcció General de Trànsit (DGT) que podràs trobar-te al llarg del viatge. Tot això, ho farà a través de la pròpia aplicació, que està disponible en tots els dispositius mòbils del sistema operatiu IOS, d’Android i Apple.

Com funciona Google Maps?

 

L’aplicació funciona de forma molt senzilla. Únicament caldrà introduir el destí desitjat en la barra de cercadors, i a continuació Google Maps ens mostrarà la millor ruta per a arribar.

A més, indicarà amb antelació el temps que es tardarà a fer el recorregut. Ofereix la possibilitat de fer-ho en transport públic, caminant, amb bicicleta o amb avió, si és possible, tot això amb la duració de cadascun dels trajectes.

L’aplicació també informa sobre el trànsit que hi ha en el camí i del nivell de complexitat per a aparcar. A més, una vegada que el conductor haja introduït el destí en la barra de cerca, li apareixerà, lliscant la pantalla cap amunt un resum del lloc al qual es dirigeix, les ressenyes i les estacions de metro pròximes al destí final.

 

La millor ruta i els radars que hi haurà durant el trajecte

 

En el mateix instant en el qual el conductor inicie la seua ruta, se li avisarà automàticament dels radars de la DGT que es trobarà al llarg de la seua travessia. Els radars fixos apareixeran en color taronja i els mòbils en color blau.

Si es punxa sobre la icona del radar, l’usuari podrà obtindre una informació més detallada sobre el dispositiu, que fins i tot, en el cas dels radars mòbils, inclou l’última actualització de la seua ubicació.

A més, no farà falta estar mirant a la pantalla contínuament per a saber els radars amb els quals es doparà el conductor al llarg de la seua trajectòria. L’aplicació enviarà una alerta sonora a l’encarregat del maneig del vehicle i mostrarà la velocitat permesa per a circular correctament en esta carretera.

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.