Anuncios

El Galileu Galilei accepta una multa de 25.000 euros per les festes relacionades amb un brot de coronavirus

 

La Generalitat Valenciana ha donat per conclòs el procediment sancionador contra el Col·legi Major Galileu Galileu de València, a on el passat mes de setembre es va celebrar una festa i es va originar un brot de coronavirus de més de 160 persones, després de pagar l’empresa responsable la multa. La sanció acceptada va ser de 25.000 euros i, per haver reconegut la responsabilitat, l’import abonat finalment és el 60 per cent del total, al voltant de 15.000 euros.

 

El secretari autonòmic de Seguretat, José María Ángel, ha signat este divendres la resolució del procediment al col·legi major «per no respectar les mesures de prevenció i higièniques dictades per l’administració per a fer front a la pandèmia i permetre la celebració d’una festa en el terrat de l’edifici el passat 26 de setembre i per la falta de control per a la celebració d’altres dos festes en habitacions en l’edifici el 27 de setembre.

Anuncios

 

En la resolució, segons ha informat la Conselleria de Justícia, es determina que la multa es correspon amb dos infraccions. La primera és una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.7 per incompliment de mesures higiene i prevenció quan supose risc de contagi o afecte més de 15 persones.

 

La segona es considera una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.2 d’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altra classe d’acte equivalent, privat o públic, que implique una aglomeració de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció i del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.

 

Abonament voluntari

L’import de la sanció que es va proposar a la vista de la infracció comesa i de les circumstàncies derivades d’este procediment ha sigut de 25.000 euros, 5.000 d’ells segons el que s’establix en l’article 6.7; i els 20.000 restants segons el que s’establix en l’article 6.2, detallen les mateixes fonts.

 

Durant el procés ja es va donar trasllat de la proposta de sanció a la mercantil gestora del Col·legi Major, que «va reconéixer la seua responsabilitat i va procedir a l’abonament voluntari de la sanció».

 

Una volta que s’ha acreditat el pagament de la sanció este divendres, amb la corresponent reducció del 40% per l’acceptació, es declara conclòs el procediment sancionador, precisen des de la Conselleria.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios