El Galileu Galilei accepta una multa de 25.000 euros per les festes relacionades amb un brot de coronavirus

 

La Generalitat Valenciana ha donat per conclòs el procediment sancionador contra el Col·legi Major Galileu Galileu de València, a on el passat mes de setembre es va celebrar una festa i es va originar un brot de coronavirus de més de 160 persones, després de pagar l’empresa responsable la multa. La sanció acceptada va ser de 25.000 euros i, per haver reconegut la responsabilitat, l’import abonat finalment és el 60 per cent del total, al voltant de 15.000 euros.

 

El secretari autonòmic de Seguretat, José María Ángel, ha signat este divendres la resolució del procediment al col·legi major «per no respectar les mesures de prevenció i higièniques dictades per l’administració per a fer front a la pandèmia i permetre la celebració d’una festa en el terrat de l’edifici el passat 26 de setembre i per la falta de control per a la celebració d’altres dos festes en habitacions en l’edifici el 27 de setembre.

 

En la resolució, segons ha informat la Conselleria de Justícia, es determina que la multa es correspon amb dos infraccions. La primera és una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.7 per incompliment de mesures higiene i prevenció quan supose risc de contagi o afecte més de 15 persones.

 

La segona es considera una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.2 d’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altra classe d’acte equivalent, privat o públic, que implique una aglomeració de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció i del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.

 

Abonament voluntari

L’import de la sanció que es va proposar a la vista de la infracció comesa i de les circumstàncies derivades d’este procediment ha sigut de 25.000 euros, 5.000 d’ells segons el que s’establix en l’article 6.7; i els 20.000 restants segons el que s’establix en l’article 6.2, detallen les mateixes fonts.

 

Durant el procés ja es va donar trasllat de la proposta de sanció a la mercantil gestora del Col·legi Major, que «va reconéixer la seua responsabilitat i va procedir a l’abonament voluntari de la sanció».

 

Una volta que s’ha acreditat el pagament de la sanció este divendres, amb la corresponent reducció del 40% per l’acceptació, es declara conclòs el procediment sancionador, precisen des de la Conselleria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.