12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El Galileu Galilei accepta una multa de 25.000 euros per les festes relacionades amb un brot de coronavirus

 

La Generalitat Valenciana ha donat per conclòs el procediment sancionador contra el Col·legi Major Galileu Galileu de València, a on el passat mes de setembre es va celebrar una festa i es va originar un brot de coronavirus de més de 160 persones, després de pagar l’empresa responsable la multa. La sanció acceptada va ser de 25.000 euros i, per haver reconegut la responsabilitat, l’import abonat finalment és el 60 per cent del total, al voltant de 15.000 euros.

 

El secretari autonòmic de Seguretat, José María Ángel, ha signat este divendres la resolució del procediment al col·legi major «per no respectar les mesures de prevenció i higièniques dictades per l’administració per a fer front a la pandèmia i permetre la celebració d’una festa en el terrat de l’edifici el passat 26 de setembre i per la falta de control per a la celebració d’altres dos festes en habitacions en l’edifici el 27 de setembre.

 

En la resolució, segons ha informat la Conselleria de Justícia, es determina que la multa es correspon amb dos infraccions. La primera és una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.7 per incompliment de mesures higiene i prevenció quan supose risc de contagi o afecte més de 15 persones.

 

La segona es considera una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.2 d’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altra classe d’acte equivalent, privat o públic, que implique una aglomeració de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció i del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.

 

Abonament voluntari

L’import de la sanció que es va proposar a la vista de la infracció comesa i de les circumstàncies derivades d’este procediment ha sigut de 25.000 euros, 5.000 d’ells segons el que s’establix en l’article 6.7; i els 20.000 restants segons el que s’establix en l’article 6.2, detallen les mateixes fonts.

 

Durant el procés ja es va donar trasllat de la proposta de sanció a la mercantil gestora del Col·legi Major, que «va reconéixer la seua responsabilitat i va procedir a l’abonament voluntari de la sanció».

 

Una volta que s’ha acreditat el pagament de la sanció este divendres, amb la corresponent reducció del 40% per l’acceptació, es declara conclòs el procediment sancionador, precisen des de la Conselleria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.