Gandia aprova els dies 5 d’abril i 9 d’octubre com a festius locals del 2021

 

Jose Manuel Prieto, coportaveu del Govern i Josep Alandete, el vicealcalde de Gandia, en la comarca de la Safor (València), han comparegut este matí, per a fer balanç dels principals acords adoptats durant la junta de Govern municipal.

Jose Manuel Prieto ha informat que s’ha aprovat la concessió d’una ajuda de 3.371,79 € per part de direcció de Cultura i Patrimoni del passat 21 d’octubre destinada a la digitalització i restauració de la documentació històrica i millora de les instal·lacions dels arxius municipals.

Durant la roda de premsa també s’ha anuncat  que la Generalitat declara el 19 de març com a dia festiu i s’establixen com a festes tradicionals de la Comunitat Valenciana els dies 5 d’abril (Dilluns de Pasqua) i 9 d’octubre (Dia de la Comunitat Valenciana).

Nous canvis en les festivitats

A demés, se substituix el descans del 16 d’agost pel 5 d’abril (Dilluns de Pasqua) i se substituix el descans del dijous Sant pel 9 d’octubre.

D’altra banda, s’establix com a dia festiu el dilluns 24 de juny (Sant Joan) i es deixa als ajuntaments la potestat de triar els dos festius locals de 2021 que en el cas de Gandia seran 12 d’abril (Sant Vicent Ferrer) i el 4 d’octubre (Dia de Sant Francesc de Borja).

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.