9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La Generalitat alça el tancament perimetral d’Elda i Petrer

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous l’alçament del tancament perimetral de les localitats d’Elda i Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a partir d’este divendres, ja que «ha complit la seua comesa».

 

Puig ho ha avançat en declaracions als mitjans durant la inauguració en Castelló de la Plaa del primer Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Submarines (Cirtesu) del territori valencià. Puig ha explicat que el tancament perimetral per a contindre l’avanç de coronavirus en Elda i Petrer «no continuarà» després del seu venciment este divendres.

 

El tancament perimetral dels dos municipis es va decretar dissabte passat 7 de novembre a les 00.00 hores i està vigent fins a este dissabte 5 de desembre a les 00.00 hores.

 

Quan es va decretar el tancament, els dos municipis tenien una incidència acumulada en els últims 14 dies de més de 800 casos per cada 100.000 habitants: 881,83 a Elda i 834,40 a Petrer i en les últimes dos setmanes es van detectar 464 contagis en Elda i 286 a Petrer.

Últimes notícies

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

17 persones ateses per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alaquàs

El foc s'ha declarat passades les 7.00 en una vivenda del carrer del Cid i ja ha sigut extingit. Només un afectat, de 40 anys, ha sigut traslladat a l'Hospital General.

El Govern demana la dimissió de Feijóo i l’acusa d’un any de mentides sobre la DANA

Elma Saiz ha reclamat la dimissió d'Alberto Núñez Feijóo per mentir durant un any sobre la DANA i per usar, al seu juí, el dolor de les víctimes.

Avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló per damunt de 1.000 metres

Aemet ha activat l'avís groc per nevades a l'interior nord de Castelló, amb fins a 5 cm en 24 hores i probabilitat del 40-70%, vigent des de les 09.00 fins a mitjanit.

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.