La Generalitat allarga el confinament perimetral d’Elda i Petrer fins el 4 de desembre

 

Actualització 18/11/2020 a les 11.20 hores. La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha anunciat este dimarts que el tancament perimetral de les localitats d’Elda i Petrer, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), es manté durant els pròxims quinze dies a partir d’este divendres, dia que acabava el primer període de confinament. 

 

D’eixa manera, el tancament d’estes dos localitats es mantindrà fins al pròxim 4 de desembre, període en el que es tornarà a valorar la situació i es decidirà que fer.

 

La Generalitat decreta el confinament perimetral d’Elda i Petrer durant 14 dies

La Generalitat Valenciana ha decretat este divendres el confinament perimetral dels municipis d’Elda i Petrer, dos localitats de la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), motiu pel que es restringirà l’entrada i eixida de persones dels dos nuclis poblacionals durant 14 dies.

 

D’eixa manera apareix en el decret de Presidència que prorroga el confinament perimetral de tot el territori valencià per altres set dies i que s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

Els dos municipis es consideraran un únic nucli poblacional —són confrontants— i per tant, sí que es podrà transitar entre ells però no eixir de la zona.

 

Respecte a l’ampliació del tancament perimetral del territori valencià, s’inclou com a novetat una nova excepció a esta mesura, que és el desplaçament dels deportistes, entrenadors, jutges o àrbitres federats, per a fer activitats deportives federades de competició oficial, degudament acreditats a través d’una llicència deportiva o certificat federatiu.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.