Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.
FILMOTECA D'ESTIU