Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Últimes notícies

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.