Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.