14.9 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Últimes notícies

Rufián diu ‘psicòpata’ a Mazón per anar al funeral d’Estat per la DANA

Rufián ha titllat de 'psicòpata' a Carlos Mazón per mantindre la seua assistència al funeral d'Estat per les víctimes de la DANA malgrat la petició de les famílies. També ha acusat a Feijóo i Abascal de 'ser 'còmplices' de la seua continuïtat.

Sánchez evita respondre a Feijóo per respecte a les víctimes de la DANA

El president ha refusat entrar en l'encreuament amb el líder del PP en la sessió de control i ha demanat centrar la jornada en la memòria de la DANA. Feijóo ha redoblat les crítiques en la vespra de la comissió del Senat pel cas Koldo.

La Universitat de València declara dol oficial i convoca minuts de silenci per la DANA

La Universitat de València ha declarat dia de dol oficial en el primer aniversari de la DANA i ha convocat minuts de silenci als seus campus. Les banderes onejaran a mitja asta durant tota la jornada.

Els reis i Sánchez saludaran a les famílies en el funeral d’Estat per la dana

Els reis i Pedro Sánchez saludaran esta vesprada als familiars de les víctimes en el funeral d'Estat per la dana a València, en el primer aniversari. L'acte inclourà discursos de tres afins i del rei Felip VI i reunirà unes 800 persones en el Museu de les Ciències

Morant sosté que Mazón encara deu explicacions i ‘dignitat política’ a les víctimes de la DANA

Un any després de la DANA del 29 d'octubre de 2024, Morant ha reclamat explicacions a Mazón i respecte a les víctimes. La pressió política ha crescut en el Congrés.

Sis migrants rescatats d’una pastera al costat del far de Santa Pola

Sis persones, cinc hòmens i una dona, han sigut auxiliades de matinada quan la seua pastera va aconseguir l'entorn del far de Santa Pola. La dona va ser traslladada a l'hospital per dolor toràcic i hipoglucèmia i la resta va rebre atenció en el port d'Alacant.

Un any després de la DANA a València: lliçons i reptes pendents

Un any després de les riuades de 2024 a València, el balanç deixa avanços en avisos i prevenció, però també carències en coordinació, urbanisme i comunicació.

València acull el funeral d’Estat per les 237 víctimes de la dana un any després

València acull este dimecres, en el primer aniversari de la tragèdia, un funeral d'Estat laic per les 237 víctimes de la dana, amb les famílies com a eix de l'acte. La cerimònia reunix els reis, al Govern i a altres institucions en el Museu de les Ciències.