La Generalitat dissenyarà un pla de reactivació de la Vall d’Ayora-Cofrentes davant el tancament de la central nuclear

La Generalitat valenciana dissenyarà un pla de reactivació econòmica de la Vall de Cofrentes-Ayora davant el futur tancament de la central nuclear, previst per a novembre de 2030. “Hem decidit crear un grup de treball específic per a tractar un pla de reactivació de la Vall de Cofrentes-Ayora”, ha assenyalat aquest dissabte Elena Cebrián, secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra la Despoblació.

Segons ha recalcat, “hem d’avançar-nos en el temps al tancament i fer front a aquesta situació”. El pla s’emmarcarà dins de les mesures preses pel govern valencià contra la despoblació i participaran de manera transversal diversos departaments de l’executiu com Labora, Economia o Turisme, entre altres.

Amb una economia que se sustenta principalment entorn de la central nuclear, la comarca valenciana de la Vall de Cofrentes-Ayora està inclosa dins dels municipis AVANT, en risc de despoblació. Excepte Ayora i Cofrentes amb poblacions entorn dels 5.000 i els 1.000 habitants, la resta de municipis, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes i Zarra, no aconsegueixen els 1.000 habitants.

La data de clausura de la central està en línia amb el protocol aprovat respecte al calendari de cessament d’explotació per a les centrals nuclears espanyoles en funcionament i amb el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (2021-2030). Aquest protocol contempla el tancament ordenat del parc nuclear entre 2027 i 2035.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.