La Generalitat dissenyarà un pla de reactivació de la Vall d’Ayora-Cofrentes davant el tancament de la central nuclear

La Generalitat valenciana dissenyarà un pla de reactivació econòmica de la Vall de Cofrentes-Ayora davant el futur tancament de la central nuclear, previst per a novembre de 2030. “Hem decidit crear un grup de treball específic per a tractar un pla de reactivació de la Vall de Cofrentes-Ayora”, ha assenyalat aquest dissabte Elena Cebrián, secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra la Despoblació.

Segons ha recalcat, “hem d’avançar-nos en el temps al tancament i fer front a aquesta situació”. El pla s’emmarcarà dins de les mesures preses pel govern valencià contra la despoblació i participaran de manera transversal diversos departaments de l’executiu com Labora, Economia o Turisme, entre altres.

Amb una economia que se sustenta principalment entorn de la central nuclear, la comarca valenciana de la Vall de Cofrentes-Ayora està inclosa dins dels municipis AVANT, en risc de despoblació. Excepte Ayora i Cofrentes amb poblacions entorn dels 5.000 i els 1.000 habitants, la resta de municipis, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes i Zarra, no aconsegueixen els 1.000 habitants.

La data de clausura de la central està en línia amb el protocol aprovat respecte al calendari de cessament d’explotació per a les centrals nuclears espanyoles en funcionament i amb el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (2021-2030). Aquest protocol contempla el tancament ordenat del parc nuclear entre 2027 i 2035.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME situa a la consellera al comandament del Cecopi i apunta al fet que Mazón no va prendre decisions el...

El comandant Manuel Párraga ha declarat que en el Cecopi 'manava la consellera' Salomé Pradas i que Mazón no va assumir decisions; va detallar el debat de l'avís a la població.

La CEV demana normalitat a les empreses que comercien amb els EUA davant les amenaces de Trump

La patronal valenciana ha instat a mantindre la calma i seguir amb normalitat les operacions amb els Estats Units. Ha apel·lat al paraigua de la UE i a accelerar un acord comercial.

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.