13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Generalitat dissenyarà un pla de reactivació de la Vall d’Ayora-Cofrentes davant el tancament de la central nuclear

La Generalitat valenciana dissenyarà un pla de reactivació econòmica de la Vall de Cofrentes-Ayora davant el futur tancament de la central nuclear, previst per a novembre de 2030. “Hem decidit crear un grup de treball específic per a tractar un pla de reactivació de la Vall de Cofrentes-Ayora”, ha assenyalat aquest dissabte Elena Cebrián, secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra la Despoblació.

Segons ha recalcat, “hem d’avançar-nos en el temps al tancament i fer front a aquesta situació”. El pla s’emmarcarà dins de les mesures preses pel govern valencià contra la despoblació i participaran de manera transversal diversos departaments de l’executiu com Labora, Economia o Turisme, entre altres.

Amb una economia que se sustenta principalment entorn de la central nuclear, la comarca valenciana de la Vall de Cofrentes-Ayora està inclosa dins dels municipis AVANT, en risc de despoblació. Excepte Ayora i Cofrentes amb poblacions entorn dels 5.000 i els 1.000 habitants, la resta de municipis, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes i Zarra, no aconsegueixen els 1.000 habitants.

La data de clausura de la central està en línia amb el protocol aprovat respecte al calendari de cessament d’explotació per a les centrals nuclears espanyoles en funcionament i amb el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (2021-2030). Aquest protocol contempla el tancament ordenat del parc nuclear entre 2027 i 2035.

Últimes notícies

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.