La Generalitat dissenyarà un pla de reactivació de la Vall d’Ayora-Cofrentes davant el tancament de la central nuclear

La Generalitat valenciana dissenyarà un pla de reactivació econòmica de la Vall de Cofrentes-Ayora davant el futur tancament de la central nuclear, previst per a novembre de 2030. “Hem decidit crear un grup de treball específic per a tractar un pla de reactivació de la Vall de Cofrentes-Ayora”, ha assenyalat aquest dissabte Elena Cebrián, secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra la Despoblació.

Segons ha recalcat, “hem d’avançar-nos en el temps al tancament i fer front a aquesta situació”. El pla s’emmarcarà dins de les mesures preses pel govern valencià contra la despoblació i participaran de manera transversal diversos departaments de l’executiu com Labora, Economia o Turisme, entre altres.

Amb una economia que se sustenta principalment entorn de la central nuclear, la comarca valenciana de la Vall de Cofrentes-Ayora està inclosa dins dels municipis AVANT, en risc de despoblació. Excepte Ayora i Cofrentes amb poblacions entorn dels 5.000 i els 1.000 habitants, la resta de municipis, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes i Zarra, no aconsegueixen els 1.000 habitants.

La data de clausura de la central està en línia amb el protocol aprovat respecte al calendari de cessament d’explotació per a les centrals nuclears espanyoles en funcionament i amb el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (2021-2030). Aquest protocol contempla el tancament ordenat del parc nuclear entre 2027 i 2035.

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.