La Generalitat dissenyarà un pla de reactivació de la Vall d’Ayora-Cofrentes davant el tancament de la central nuclear

La Generalitat valenciana dissenyarà un pla de reactivació econòmica de la Vall de Cofrentes-Ayora davant el futur tancament de la central nuclear, previst per a novembre de 2030. “Hem decidit crear un grup de treball específic per a tractar un pla de reactivació de la Vall de Cofrentes-Ayora”, ha assenyalat aquest dissabte Elena Cebrián, secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra la Despoblació.

Segons ha recalcat, “hem d’avançar-nos en el temps al tancament i fer front a aquesta situació”. El pla s’emmarcarà dins de les mesures preses pel govern valencià contra la despoblació i participaran de manera transversal diversos departaments de l’executiu com Labora, Economia o Turisme, entre altres.

Amb una economia que se sustenta principalment entorn de la central nuclear, la comarca valenciana de la Vall de Cofrentes-Ayora està inclosa dins dels municipis AVANT, en risc de despoblació. Excepte Ayora i Cofrentes amb poblacions entorn dels 5.000 i els 1.000 habitants, la resta de municipis, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes i Zarra, no aconsegueixen els 1.000 habitants.

La data de clausura de la central està en línia amb el protocol aprovat respecte al calendari de cessament d’explotació per a les centrals nuclears espanyoles en funcionament i amb el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (2021-2030). Aquest protocol contempla el tancament ordenat del parc nuclear entre 2027 i 2035.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.