La Generalitat planteja que es puguen celebrar cavalcades «estàtiques» i desaconsella les carreres populars

 

La Conselleria de Sanitat Universal proposarà a la comissió de treball per a definir les mesures de prevenció contra el coronavirus durant les festes nadalenques que només es permeta la celebració de cavalcades de Reis Mags «estàtiques», de manera que es puguen controlar els aforaments i evitar aglomeracions.

 

A demés, considera que no han de fer-se carreres populars com la Sant Silvestre si el territori valencià manté els nivells actuals de la pandèmia. Ho ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la roda de premsa per a informar sobre l’evolució de la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

Durant la seua intervenció, Barceló ha explicat que el territori valencià està participant al costat de la resta de comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat en una comissió de treball per a definir les mesures de prevenció en les dates nadalenques, a fi d’«unificar en tot el territori» les restriccions. Estes hauran d’aprovar-se després en el Consell Interterritorial de Salut.

 

Barceló recomana les cavalcades estàtiques

En este marc, la consellera ha fet públiques algunes de les mesures que ha proposat en esta comissió de treball. Una d’elles és la relativa a no autoritzar actes nadalencs en els nivells 3 i 4 d’alerta per la pandèmia.

 

En este punt, Barceló ha precisat que la recomanació és que no se celebren les cavalcades de Reis, encara que ha puntualitzat: «Únicament pot ser una cavalcada estàtica, com pot ser un pesebre estàtic». D’esta forma, ha assenyalat, es podrien controlar els aforaments i evitar aglomeracions perquè «pogueren vore o disfrutar els xiquets esta cavalcada estàtica amb recorregut d’entrada i eixida».

 

Respecte a les activitats culturals, deportives, religioses, la restauració, l’hostaleria i el comerç, la Conselleria de Sanitat Universal és partidària de mantindre les mateixes mesures que estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques, d’acord amb la situació de la pandèmia. «Si fora pitjor serien més restrictives i si l’evolució millorara podríem alleujar algunes d’elles», ha apuntat Barceló.

 

A demés, la consellera s’ha referit en concret a carreres populars com la Sant Silvestre: «Nosaltres entenem que no han de celebrar-se si estem en els nivells actuals d’un nivell 4», ha avançat.

Últimes notícies

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.