La Generalitat planteja que es puguen celebrar cavalcades «estàtiques» i desaconsella les carreres populars

 

La Conselleria de Sanitat Universal proposarà a la comissió de treball per a definir les mesures de prevenció contra el coronavirus durant les festes nadalenques que només es permeta la celebració de cavalcades de Reis Mags «estàtiques», de manera que es puguen controlar els aforaments i evitar aglomeracions.

 

A demés, considera que no han de fer-se carreres populars com la Sant Silvestre si el territori valencià manté els nivells actuals de la pandèmia. Ho ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la roda de premsa per a informar sobre l’evolució de la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

Durant la seua intervenció, Barceló ha explicat que el territori valencià està participant al costat de la resta de comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat en una comissió de treball per a definir les mesures de prevenció en les dates nadalenques, a fi d’«unificar en tot el territori» les restriccions. Estes hauran d’aprovar-se després en el Consell Interterritorial de Salut.

 

Barceló recomana les cavalcades estàtiques

En este marc, la consellera ha fet públiques algunes de les mesures que ha proposat en esta comissió de treball. Una d’elles és la relativa a no autoritzar actes nadalencs en els nivells 3 i 4 d’alerta per la pandèmia.

 

En este punt, Barceló ha precisat que la recomanació és que no se celebren les cavalcades de Reis, encara que ha puntualitzat: «Únicament pot ser una cavalcada estàtica, com pot ser un pesebre estàtic». D’esta forma, ha assenyalat, es podrien controlar els aforaments i evitar aglomeracions perquè «pogueren vore o disfrutar els xiquets esta cavalcada estàtica amb recorregut d’entrada i eixida».

 

Respecte a les activitats culturals, deportives, religioses, la restauració, l’hostaleria i el comerç, la Conselleria de Sanitat Universal és partidària de mantindre les mateixes mesures que estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques, d’acord amb la situació de la pandèmia. «Si fora pitjor serien més restrictives i si l’evolució millorara podríem alleujar algunes d’elles», ha apuntat Barceló.

 

A demés, la consellera s’ha referit en concret a carreres populars com la Sant Silvestre: «Nosaltres entenem que no han de celebrar-se si estem en els nivells actuals d’un nivell 4», ha avançat.

Últimes notícies

L’Audiència Nacional ordena repetir el juí a Ana Duato per frau fiscal en el cas Nummaria

La Sala d'Apel·lació de l'Audiència Nacional ha anul·lat l'absolució d'Ana Duato i Miguel Ángel Bernardeu en el cas Nummaria i ordena repetir el juí amb un altre tribunal, en considerar insuficient la motivació de la primera sentència.

Desarticulada a València una xarxa de marihuana amb 16.000 plantes i set detinguts

La Policia Nacional desarticula a la província de València una organització criminal dedicada al cultiu intensiu de marihuana, amb 16.000 plantes intervingudes i set detinguts, després de diversos mesos d'investigació.

Presó provisional per a l’acusat de tres agressions sexuals a València, una a una menor

Un jutjat de València ordena presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un home investigat per tres agressions sexuals en menys d'un any, l'última contra una menor de 16 anys a l'eixida d'un centre educatiu.

Les patronals de VTC exigixen transparència al Consell sobre la nova regulació

Les patronals de VTC reclamen al Consell claredat sobre el decret llei que regularà la seua activitat i advertixen de possibles mobilitzacions si no hi ha transparència ni seguretat jurídica.

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.

La Generalitat anul·la la condecoració a un policia local per falsejar el seu paper en un part a casa

La Generalitat ha revocat la felicitació pública concedida a un policia local per un suposat auxili en un part domiciliari, després de constatar que no va ser present en l'enllumenament i que l'informe policial no s'ajustava a l'ocorregut.

L’alcaldessa de València declararà com a testimoni per la gestió de la DANA el 8 de juliol

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de 2024 a València ha fixat un calendari de quinze declaracions testificals entre el 29 de juny i el 31 de juliol, que inclou a l'alcaldessa María José Catalá i a la exconsellera Ruth Merino.

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.