La Generalitat planteja que es puguen celebrar cavalcades «estàtiques» i desaconsella les carreres populars

 

La Conselleria de Sanitat Universal proposarà a la comissió de treball per a definir les mesures de prevenció contra el coronavirus durant les festes nadalenques que només es permeta la celebració de cavalcades de Reis Mags «estàtiques», de manera que es puguen controlar els aforaments i evitar aglomeracions.

 

A demés, considera que no han de fer-se carreres populars com la Sant Silvestre si el territori valencià manté els nivells actuals de la pandèmia. Ho ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la roda de premsa per a informar sobre l’evolució de la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

Durant la seua intervenció, Barceló ha explicat que el territori valencià està participant al costat de la resta de comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat en una comissió de treball per a definir les mesures de prevenció en les dates nadalenques, a fi d’«unificar en tot el territori» les restriccions. Estes hauran d’aprovar-se després en el Consell Interterritorial de Salut.

 

Barceló recomana les cavalcades estàtiques

En este marc, la consellera ha fet públiques algunes de les mesures que ha proposat en esta comissió de treball. Una d’elles és la relativa a no autoritzar actes nadalencs en els nivells 3 i 4 d’alerta per la pandèmia.

 

En este punt, Barceló ha precisat que la recomanació és que no se celebren les cavalcades de Reis, encara que ha puntualitzat: «Únicament pot ser una cavalcada estàtica, com pot ser un pesebre estàtic». D’esta forma, ha assenyalat, es podrien controlar els aforaments i evitar aglomeracions perquè «pogueren vore o disfrutar els xiquets esta cavalcada estàtica amb recorregut d’entrada i eixida».

 

Respecte a les activitats culturals, deportives, religioses, la restauració, l’hostaleria i el comerç, la Conselleria de Sanitat Universal és partidària de mantindre les mateixes mesures que estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques, d’acord amb la situació de la pandèmia. «Si fora pitjor serien més restrictives i si l’evolució millorara podríem alleujar algunes d’elles», ha apuntat Barceló.

 

A demés, la consellera s’ha referit en concret a carreres populars com la Sant Silvestre: «Nosaltres entenem que no han de celebrar-se si estem en els nivells actuals d’un nivell 4», ha avançat.

Últimes notícies

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.