La Generalitat planteja que es puguen celebrar cavalcades «estàtiques» i desaconsella les carreres populars

 

La Conselleria de Sanitat Universal proposarà a la comissió de treball per a definir les mesures de prevenció contra el coronavirus durant les festes nadalenques que només es permeta la celebració de cavalcades de Reis Mags «estàtiques», de manera que es puguen controlar els aforaments i evitar aglomeracions.

 

A demés, considera que no han de fer-se carreres populars com la Sant Silvestre si el territori valencià manté els nivells actuals de la pandèmia. Ho ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la roda de premsa per a informar sobre l’evolució de la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

Durant la seua intervenció, Barceló ha explicat que el territori valencià està participant al costat de la resta de comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat en una comissió de treball per a definir les mesures de prevenció en les dates nadalenques, a fi d’«unificar en tot el territori» les restriccions. Estes hauran d’aprovar-se després en el Consell Interterritorial de Salut.

 

Barceló recomana les cavalcades estàtiques

En este marc, la consellera ha fet públiques algunes de les mesures que ha proposat en esta comissió de treball. Una d’elles és la relativa a no autoritzar actes nadalencs en els nivells 3 i 4 d’alerta per la pandèmia.

 

En este punt, Barceló ha precisat que la recomanació és que no se celebren les cavalcades de Reis, encara que ha puntualitzat: «Únicament pot ser una cavalcada estàtica, com pot ser un pesebre estàtic». D’esta forma, ha assenyalat, es podrien controlar els aforaments i evitar aglomeracions perquè «pogueren vore o disfrutar els xiquets esta cavalcada estàtica amb recorregut d’entrada i eixida».

 

Respecte a les activitats culturals, deportives, religioses, la restauració, l’hostaleria i el comerç, la Conselleria de Sanitat Universal és partidària de mantindre les mateixes mesures que estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques, d’acord amb la situació de la pandèmia. «Si fora pitjor serien més restrictives i si l’evolució millorara podríem alleujar algunes d’elles», ha apuntat Barceló.

 

A demés, la consellera s’ha referit en concret a carreres populars com la Sant Silvestre: «Nosaltres entenem que no han de celebrar-se si estem en els nivells actuals d’un nivell 4», ha avançat.

Últimes notícies

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.