La Generalitat planteja que es puguen celebrar cavalcades «estàtiques» i desaconsella les carreres populars

 

La Conselleria de Sanitat Universal proposarà a la comissió de treball per a definir les mesures de prevenció contra el coronavirus durant les festes nadalenques que només es permeta la celebració de cavalcades de Reis Mags «estàtiques», de manera que es puguen controlar els aforaments i evitar aglomeracions.

 

A demés, considera que no han de fer-se carreres populars com la Sant Silvestre si el territori valencià manté els nivells actuals de la pandèmia. Ho ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la roda de premsa per a informar sobre l’evolució de la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

Durant la seua intervenció, Barceló ha explicat que el territori valencià està participant al costat de la resta de comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat en una comissió de treball per a definir les mesures de prevenció en les dates nadalenques, a fi d’«unificar en tot el territori» les restriccions. Estes hauran d’aprovar-se després en el Consell Interterritorial de Salut.

 

Barceló recomana les cavalcades estàtiques

En este marc, la consellera ha fet públiques algunes de les mesures que ha proposat en esta comissió de treball. Una d’elles és la relativa a no autoritzar actes nadalencs en els nivells 3 i 4 d’alerta per la pandèmia.

 

En este punt, Barceló ha precisat que la recomanació és que no se celebren les cavalcades de Reis, encara que ha puntualitzat: «Únicament pot ser una cavalcada estàtica, com pot ser un pesebre estàtic». D’esta forma, ha assenyalat, es podrien controlar els aforaments i evitar aglomeracions perquè «pogueren vore o disfrutar els xiquets esta cavalcada estàtica amb recorregut d’entrada i eixida».

 

Respecte a les activitats culturals, deportives, religioses, la restauració, l’hostaleria i el comerç, la Conselleria de Sanitat Universal és partidària de mantindre les mateixes mesures que estiguen vigents una setmana abans de l’inici de les festes nadalenques, d’acord amb la situació de la pandèmia. «Si fora pitjor serien més restrictives i si l’evolució millorara podríem alleujar algunes d’elles», ha apuntat Barceló.

 

A demés, la consellera s’ha referit en concret a carreres populars com la Sant Silvestre: «Nosaltres entenem que no han de celebrar-se si estem en els nivells actuals d’un nivell 4», ha avançat.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.