La Generalitat ja està preparant la desescalada del territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i el sector de l’hostaleria i l’oci crearan una taula de treball per a «analitzar i planificar» les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada de les restriccions per la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià.

 

D’eixa manera, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, es reuniran este dimarts, 16 de febrer, per a una primera «presa de contacte» amb el sector de l’hostaleria i l’oci.

 

Puig ja ho va anunciar quan va revelar la pròrroga de les mesures anticovid fins a l’1 de març: «sí que s’ha parlat de vore com haurà de donar-se per a quan es puga iniciar la desescalada», encara que també va ser caut en assegurar que la desescalada no s’ha tractat encara en la reunió Interdepartamental en la que es decreten i analitzen les restriccions que han de complir-se en el territori valencià. No obstant això, sí que va detallar les línies roges que haurà de complir la futura flexibilització de les restriccions.

 

«És temps de fer un esforç suplementari»

«No seran mesures per a sempre», va puntualitzar Ximo Puig mentres explicava la seua posició respecte a les protestes dels hostalers. «És temps de fer un esforç suplementari, només s’hauran de complir les mesures el temps que siga necessari, ni un dia més».

 

Ximo Puig va explicar que la desescalada «no serà ràpida, imminent i sense seguretat», i que «tenim dos setmanes per a plantejar estes qüestions», deixant clar que si la tendència actual del coronavirus en el territori valencià prosseguix al mateix ritme, ja es podria pensar a flexibilitzar les restriccions de cara a l’inici del mes de març.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.