La Generalitat ja està preparant la desescalada del territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i el sector de l’hostaleria i l’oci crearan una taula de treball per a «analitzar i planificar» les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada de les restriccions per la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià.

 

D’eixa manera, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, es reuniran este dimarts, 16 de febrer, per a una primera «presa de contacte» amb el sector de l’hostaleria i l’oci.

 

Puig ja ho va anunciar quan va revelar la pròrroga de les mesures anticovid fins a l’1 de març: «sí que s’ha parlat de vore com haurà de donar-se per a quan es puga iniciar la desescalada», encara que també va ser caut en assegurar que la desescalada no s’ha tractat encara en la reunió Interdepartamental en la que es decreten i analitzen les restriccions que han de complir-se en el territori valencià. No obstant això, sí que va detallar les línies roges que haurà de complir la futura flexibilització de les restriccions.

 

«És temps de fer un esforç suplementari»

«No seran mesures per a sempre», va puntualitzar Ximo Puig mentres explicava la seua posició respecte a les protestes dels hostalers. «És temps de fer un esforç suplementari, només s’hauran de complir les mesures el temps que siga necessari, ni un dia més».

 

Ximo Puig va explicar que la desescalada «no serà ràpida, imminent i sense seguretat», i que «tenim dos setmanes per a plantejar estes qüestions», deixant clar que si la tendència actual del coronavirus en el territori valencià prosseguix al mateix ritme, ja es podria pensar a flexibilitzar les restriccions de cara a l’inici del mes de març.

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.