La Generalitat ja està preparant la desescalada del territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i el sector de l’hostaleria i l’oci crearan una taula de treball per a «analitzar i planificar» les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada de les restriccions per la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià.

 

D’eixa manera, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, es reuniran este dimarts, 16 de febrer, per a una primera «presa de contacte» amb el sector de l’hostaleria i l’oci.

 

Puig ja ho va anunciar quan va revelar la pròrroga de les mesures anticovid fins a l’1 de març: «sí que s’ha parlat de vore com haurà de donar-se per a quan es puga iniciar la desescalada», encara que també va ser caut en assegurar que la desescalada no s’ha tractat encara en la reunió Interdepartamental en la que es decreten i analitzen les restriccions que han de complir-se en el territori valencià. No obstant això, sí que va detallar les línies roges que haurà de complir la futura flexibilització de les restriccions.

 

«És temps de fer un esforç suplementari»

«No seran mesures per a sempre», va puntualitzar Ximo Puig mentres explicava la seua posició respecte a les protestes dels hostalers. «És temps de fer un esforç suplementari, només s’hauran de complir les mesures el temps que siga necessari, ni un dia més».

 

Ximo Puig va explicar que la desescalada «no serà ràpida, imminent i sense seguretat», i que «tenim dos setmanes per a plantejar estes qüestions», deixant clar que si la tendència actual del coronavirus en el territori valencià prosseguix al mateix ritme, ja es podria pensar a flexibilitzar les restriccions de cara a l’inici del mes de març.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.