La Generalitat ja està preparant la desescalada del territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i el sector de l’hostaleria i l’oci crearan una taula de treball per a «analitzar i planificar» les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada de les restriccions per la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià.

 

D’eixa manera, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, es reuniran este dimarts, 16 de febrer, per a una primera «presa de contacte» amb el sector de l’hostaleria i l’oci.

 

Puig ja ho va anunciar quan va revelar la pròrroga de les mesures anticovid fins a l’1 de març: «sí que s’ha parlat de vore com haurà de donar-se per a quan es puga iniciar la desescalada», encara que també va ser caut en assegurar que la desescalada no s’ha tractat encara en la reunió Interdepartamental en la que es decreten i analitzen les restriccions que han de complir-se en el territori valencià. No obstant això, sí que va detallar les línies roges que haurà de complir la futura flexibilització de les restriccions.

 

«És temps de fer un esforç suplementari»

«No seran mesures per a sempre», va puntualitzar Ximo Puig mentres explicava la seua posició respecte a les protestes dels hostalers. «És temps de fer un esforç suplementari, només s’hauran de complir les mesures el temps que siga necessari, ni un dia més».

 

Ximo Puig va explicar que la desescalada «no serà ràpida, imminent i sense seguretat», i que «tenim dos setmanes per a plantejar estes qüestions», deixant clar que si la tendència actual del coronavirus en el territori valencià prosseguix al mateix ritme, ja es podria pensar a flexibilitzar les restriccions de cara a l’inici del mes de març.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.