La Generalitat ja està preparant la desescalada del territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat i el sector de l’hostaleria i l’oci crearan una taula de treball per a «analitzar i planificar» les mesures que recollirà el pròxim pla de desescalada de les restriccions per la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià.

 

D’eixa manera, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, es reuniran este dimarts, 16 de febrer, per a una primera «presa de contacte» amb el sector de l’hostaleria i l’oci.

 

Puig ja ho va anunciar quan va revelar la pròrroga de les mesures anticovid fins a l’1 de març: «sí que s’ha parlat de vore com haurà de donar-se per a quan es puga iniciar la desescalada», encara que també va ser caut en assegurar que la desescalada no s’ha tractat encara en la reunió Interdepartamental en la que es decreten i analitzen les restriccions que han de complir-se en el territori valencià. No obstant això, sí que va detallar les línies roges que haurà de complir la futura flexibilització de les restriccions.

 

«És temps de fer un esforç suplementari»

«No seran mesures per a sempre», va puntualitzar Ximo Puig mentres explicava la seua posició respecte a les protestes dels hostalers. «És temps de fer un esforç suplementari, només s’hauran de complir les mesures el temps que siga necessari, ni un dia més».

 

Ximo Puig va explicar que la desescalada «no serà ràpida, imminent i sense seguretat», i que «tenim dos setmanes per a plantejar estes qüestions», deixant clar que si la tendència actual del coronavirus en el territori valencià prosseguix al mateix ritme, ja es podria pensar a flexibilitzar les restriccions de cara a l’inici del mes de març.

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.