10 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Generalitat preveu triar en unes setmanes tots els espais per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant les pròximes setmanes es completarà l’elecció dels espais «idonis» per a dur a terme la vacunació massiva a partir d’abril en el territori valencià, amb la col·laboració dels ajuntaments.

 

Este pla tindrà un centre de vacunació en les tres capitals de província i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), com va avançar fa uns dies a Europa Press, amb la previsió de buscar «els llocs més adequats» durant les pròximes setmanes. Puig ha confirmat que en la capital de la Plana s’administraran dosis en l’hospital de campanya, mentres s’estudia la possibilitat de l’Auditori i Palau de Congressos al costat de l’Ajuntament.

 

En general, l’objectiu és completar estes setmanes l’elecció dels espais per a «tindre tot preparat» quan el territori valencià dispose de dosis suficients. «El més important és tindre les vacunes, hi ha bones notícies de Janssen i un compromís fefaent cada setmana de compliment per part de Pfizer i Astrazeneca, més complicacions amb la de Moderna», ha constatat.

 

Respecte als grups de vacunació, Puig ha recordat que esta setmana continuen les burxades dels majors de 90 anys i arranquen en els de més de 80, sobretot els grans dependents. La intenció és que els més vulnerables estiguen vacunats en les pròximes setmanes.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.