10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Generalitat preveu triar en unes setmanes tots els espais per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant les pròximes setmanes es completarà l’elecció dels espais «idonis» per a dur a terme la vacunació massiva a partir d’abril en el territori valencià, amb la col·laboració dels ajuntaments.

 

Este pla tindrà un centre de vacunació en les tres capitals de província i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), com va avançar fa uns dies a Europa Press, amb la previsió de buscar «els llocs més adequats» durant les pròximes setmanes. Puig ha confirmat que en la capital de la Plana s’administraran dosis en l’hospital de campanya, mentres s’estudia la possibilitat de l’Auditori i Palau de Congressos al costat de l’Ajuntament.

 

En general, l’objectiu és completar estes setmanes l’elecció dels espais per a «tindre tot preparat» quan el territori valencià dispose de dosis suficients. «El més important és tindre les vacunes, hi ha bones notícies de Janssen i un compromís fefaent cada setmana de compliment per part de Pfizer i Astrazeneca, més complicacions amb la de Moderna», ha constatat.

 

Respecte als grups de vacunació, Puig ha recordat que esta setmana continuen les burxades dels majors de 90 anys i arranquen en els de més de 80, sobretot els grans dependents. La intenció és que els més vulnerables estiguen vacunats en les pròximes setmanes.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.