La Generalitat preveu triar en unes setmanes tots els espais per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant les pròximes setmanes es completarà l’elecció dels espais «idonis» per a dur a terme la vacunació massiva a partir d’abril en el territori valencià, amb la col·laboració dels ajuntaments.

 

Este pla tindrà un centre de vacunació en les tres capitals de província i en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), com va avançar fa uns dies a Europa Press, amb la previsió de buscar «els llocs més adequats» durant les pròximes setmanes. Puig ha confirmat que en la capital de la Plana s’administraran dosis en l’hospital de campanya, mentres s’estudia la possibilitat de l’Auditori i Palau de Congressos al costat de l’Ajuntament.

 

En general, l’objectiu és completar estes setmanes l’elecció dels espais per a «tindre tot preparat» quan el territori valencià dispose de dosis suficients. «El més important és tindre les vacunes, hi ha bones notícies de Janssen i un compromís fefaent cada setmana de compliment per part de Pfizer i Astrazeneca, més complicacions amb la de Moderna», ha constatat.

 

Respecte als grups de vacunació, Puig ha recordat que esta setmana continuen les burxades dels majors de 90 anys i arranquen en els de més de 80, sobretot els grans dependents. La intenció és que els més vulnerables estiguen vacunats en les pròximes setmanes.

Últimes notícies

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.

El València llança la campanya d’abonaments ‘Mestalla és etern’ i congela els preus base

El València CF presenta la campanya d’abonaments ‘Mestalla és etern’ per a l’última temporada completa a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027, amb preus base congelats, canvis en els descomptes i sense noves altes excepte en la grada d’animació.

El marató Elx-Alacant es redissenya per a passar pel Palmerar i eliminar costes

El marató Elx-Alacant modifica lleugerament el seu recorregut per a travessar el Palmerar il·licità, reduir costes i afavorir marques molt ràpides en la seua segona edició, que es correrà el 29 de novembre.

La Policia Local de Burjassot confisca més de 100 patinets elèctrics per incomplir la normativa

La Policia Local de Burjassot ha retirat més de cent patinets elèctrics en els últims mesos per falta de segur, excés de velocitat o manca d’inscripció en la DGT, dins d’una campanya específica de control dels VMP.

Tot o res per a Almería i Castellón en la lluita per la final d’ascens

Almería i Castellón es juguen este dimarts, a l’UD Almería Stadium, l’accés a la final de la promoció d’ascens a Primera Divisió, amb lleugera avantatge per als andalusos després de l’empat a u de l’anada.