7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Generalitat sanciona amb 40.000 euros a la residència Domus Vi d’Alcoi

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha imposat una multa de 40.000 euros a la residència d’ancians Domus Vi d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), per infracció molt greu de la llei valenciana de Servicis Socials, en incomplir les ràtios de personal mèdic i de tècnics en activitats socioculturals.

 

D’eixa manera ho recull una resolució de la direcció general de Persones Majors, a la que ha tingut accés EFE, que indica que la sanció s’imposa en un grau mitjà, donada l’existència d’advertiments previs i la reiteració d’infraccions.

 

En este centre van morir en la primera ona de la pandèmia de Covid-19 un total de 73 persones, més de la mitat dels usuaris, i la Generalitat està estudiant fórmules per a recuperar la seua gestió, que segons el Consell va ser adjudicada per l’exconseller Rafael Blasco per 45 anys «sense concurs i sense lliure concurrència».

 

L’expedient sancionador es va obrir a causa d’una visita d’inspecció de la Conselleria el 21 de novembre de 2019 per a vore si s’havien esmenat les deficiències de les que havia alertat al juliol, i en la que es va comprovar que continuava la falta d’hores de dedicació de metge d’un mes abans, i del personal tècnic en activitats socioculturals (Tasoc) detectada en desembre de 2018 i juliol de 2019.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.