9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Generalitat sanciona amb 40.000 euros a la residència Domus Vi d’Alcoi

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha imposat una multa de 40.000 euros a la residència d’ancians Domus Vi d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), per infracció molt greu de la llei valenciana de Servicis Socials, en incomplir les ràtios de personal mèdic i de tècnics en activitats socioculturals.

 

D’eixa manera ho recull una resolució de la direcció general de Persones Majors, a la que ha tingut accés EFE, que indica que la sanció s’imposa en un grau mitjà, donada l’existència d’advertiments previs i la reiteració d’infraccions.

 

En este centre van morir en la primera ona de la pandèmia de Covid-19 un total de 73 persones, més de la mitat dels usuaris, i la Generalitat està estudiant fórmules per a recuperar la seua gestió, que segons el Consell va ser adjudicada per l’exconseller Rafael Blasco per 45 anys «sense concurs i sense lliure concurrència».

 

L’expedient sancionador es va obrir a causa d’una visita d’inspecció de la Conselleria el 21 de novembre de 2019 per a vore si s’havien esmenat les deficiències de les que havia alertat al juliol, i en la que es va comprovar que continuava la falta d’hores de dedicació de metge d’un mes abans, i del personal tècnic en activitats socioculturals (Tasoc) detectada en desembre de 2018 i juliol de 2019.

Últimes notícies

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.