La Generalitat sanciona amb 40.000 euros a la residència Domus Vi d’Alcoi

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha imposat una multa de 40.000 euros a la residència d’ancians Domus Vi d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), per infracció molt greu de la llei valenciana de Servicis Socials, en incomplir les ràtios de personal mèdic i de tècnics en activitats socioculturals.

 

D’eixa manera ho recull una resolució de la direcció general de Persones Majors, a la que ha tingut accés EFE, que indica que la sanció s’imposa en un grau mitjà, donada l’existència d’advertiments previs i la reiteració d’infraccions.

 

En este centre van morir en la primera ona de la pandèmia de Covid-19 un total de 73 persones, més de la mitat dels usuaris, i la Generalitat està estudiant fórmules per a recuperar la seua gestió, que segons el Consell va ser adjudicada per l’exconseller Rafael Blasco per 45 anys «sense concurs i sense lliure concurrència».

 

L’expedient sancionador es va obrir a causa d’una visita d’inspecció de la Conselleria el 21 de novembre de 2019 per a vore si s’havien esmenat les deficiències de les que havia alertat al juliol, i en la que es va comprovar que continuava la falta d’hores de dedicació de metge d’un mes abans, i del personal tècnic en activitats socioculturals (Tasoc) detectada en desembre de 2018 i juliol de 2019.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.