La Generalitat sanciona amb 40.000 euros a la residència Domus Vi d’Alcoi

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha imposat una multa de 40.000 euros a la residència d’ancians Domus Vi d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), per infracció molt greu de la llei valenciana de Servicis Socials, en incomplir les ràtios de personal mèdic i de tècnics en activitats socioculturals.

 

D’eixa manera ho recull una resolució de la direcció general de Persones Majors, a la que ha tingut accés EFE, que indica que la sanció s’imposa en un grau mitjà, donada l’existència d’advertiments previs i la reiteració d’infraccions.

 

En este centre van morir en la primera ona de la pandèmia de Covid-19 un total de 73 persones, més de la mitat dels usuaris, i la Generalitat està estudiant fórmules per a recuperar la seua gestió, que segons el Consell va ser adjudicada per l’exconseller Rafael Blasco per 45 anys «sense concurs i sense lliure concurrència».

 

L’expedient sancionador es va obrir a causa d’una visita d’inspecció de la Conselleria el 21 de novembre de 2019 per a vore si s’havien esmenat les deficiències de les que havia alertat al juliol, i en la que es va comprovar que continuava la falta d’hores de dedicació de metge d’un mes abans, i del personal tècnic en activitats socioculturals (Tasoc) detectada en desembre de 2018 i juliol de 2019.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.