La Generalitat sanciona amb 40.000 euros a la residència Domus Vi d’Alcoi

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha imposat una multa de 40.000 euros a la residència d’ancians Domus Vi d’Alcoi, en l’Alcoià (Alacant), per infracció molt greu de la llei valenciana de Servicis Socials, en incomplir les ràtios de personal mèdic i de tècnics en activitats socioculturals.

 

D’eixa manera ho recull una resolució de la direcció general de Persones Majors, a la que ha tingut accés EFE, que indica que la sanció s’imposa en un grau mitjà, donada l’existència d’advertiments previs i la reiteració d’infraccions.

 

En este centre van morir en la primera ona de la pandèmia de Covid-19 un total de 73 persones, més de la mitat dels usuaris, i la Generalitat està estudiant fórmules per a recuperar la seua gestió, que segons el Consell va ser adjudicada per l’exconseller Rafael Blasco per 45 anys «sense concurs i sense lliure concurrència».

 

L’expedient sancionador es va obrir a causa d’una visita d’inspecció de la Conselleria el 21 de novembre de 2019 per a vore si s’havien esmenat les deficiències de les que havia alertat al juliol, i en la que es va comprovar que continuava la falta d’hores de dedicació de metge d’un mes abans, i del personal tècnic en activitats socioculturals (Tasoc) detectada en desembre de 2018 i juliol de 2019.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.