13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El govern espanyol retira el toc de queda obligatori i el deixa en mans de les comunitats autònomes

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el decret de pròrroga de l’estat d’alarma per un període de sis mesos que sotmetrà a criteri del Congrés dels Diputats este dijous. El decret modifica els articles 9 i 10 del document original de diumenge passat i suprimix la vigència actual per a tot el país de la restricció de mobilitat entre les 23.00 hores i les 06.00 hores.

 

D’esta manera, a partir de l’entrada en vigor de la pròrroga el 9 de novembre, els governs autonòmics tindran la potestat de decidir quines limitacions de mobilitat establixen segons els indicadors. Segons la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, es tracta de donar empara legal als territoris per actuar.

 

L’executiu de Pedro Sánchez disposa per ara de 48 hores més per acabar de negociar el suport parlamentari a la mesura, que ara per ara només disposa del ‘sí’ garantit del PNB, Nueva Canarias i els quatre diputats del PDeCat. El PP ja ha advertit que només donarà suport a una pròrroga màxima de huit setmanes, mentres que els socis parlamentaris de l’executiu, com ERC, veuen bé la mesura però reclamen una fórmula perquè el Congrés puga votar-la mentres estiga en vigor.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.