Anuncios

El govern espanyol retira el toc de queda obligatori i el deixa en mans de les comunitats autònomes

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el decret de pròrroga de l’estat d’alarma per un període de sis mesos que sotmetrà a criteri del Congrés dels Diputats este dijous. El decret modifica els articles 9 i 10 del document original de diumenge passat i suprimix la vigència actual per a tot el país de la restricció de mobilitat entre les 23.00 hores i les 06.00 hores.

 

D’esta manera, a partir de l’entrada en vigor de la pròrroga el 9 de novembre, els governs autonòmics tindran la potestat de decidir quines limitacions de mobilitat establixen segons els indicadors. Segons la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, es tracta de donar empara legal als territoris per actuar.

Anuncios

 

L’executiu de Pedro Sánchez disposa per ara de 48 hores més per acabar de negociar el suport parlamentari a la mesura, que ara per ara només disposa del ‘sí’ garantit del PNB, Nueva Canarias i els quatre diputats del PDeCat. El PP ja ha advertit que només donarà suport a una pròrroga màxima de huit setmanes, mentres que els socis parlamentaris de l’executiu, com ERC, veuen bé la mesura però reclamen una fórmula perquè el Congrés puga votar-la mentres estiga en vigor.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios