El govern espanyol retira el toc de queda obligatori i el deixa en mans de les comunitats autònomes

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el decret de pròrroga de l’estat d’alarma per un període de sis mesos que sotmetrà a criteri del Congrés dels Diputats este dijous. El decret modifica els articles 9 i 10 del document original de diumenge passat i suprimix la vigència actual per a tot el país de la restricció de mobilitat entre les 23.00 hores i les 06.00 hores.

 

D’esta manera, a partir de l’entrada en vigor de la pròrroga el 9 de novembre, els governs autonòmics tindran la potestat de decidir quines limitacions de mobilitat establixen segons els indicadors. Segons la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, es tracta de donar empara legal als territoris per actuar.

 

L’executiu de Pedro Sánchez disposa per ara de 48 hores més per acabar de negociar el suport parlamentari a la mesura, que ara per ara només disposa del ‘sí’ garantit del PNB, Nueva Canarias i els quatre diputats del PDeCat. El PP ja ha advertit que només donarà suport a una pròrroga màxima de huit setmanes, mentres que els socis parlamentaris de l’executiu, com ERC, veuen bé la mesura però reclamen una fórmula perquè el Congrés puga votar-la mentres estiga en vigor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.