El govern espanyol retira el toc de queda obligatori i el deixa en mans de les comunitats autònomes

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el decret de pròrroga de l’estat d’alarma per un període de sis mesos que sotmetrà a criteri del Congrés dels Diputats este dijous. El decret modifica els articles 9 i 10 del document original de diumenge passat i suprimix la vigència actual per a tot el país de la restricció de mobilitat entre les 23.00 hores i les 06.00 hores.

 

D’esta manera, a partir de l’entrada en vigor de la pròrroga el 9 de novembre, els governs autonòmics tindran la potestat de decidir quines limitacions de mobilitat establixen segons els indicadors. Segons la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, es tracta de donar empara legal als territoris per actuar.

 

L’executiu de Pedro Sánchez disposa per ara de 48 hores més per acabar de negociar el suport parlamentari a la mesura, que ara per ara només disposa del ‘sí’ garantit del PNB, Nueva Canarias i els quatre diputats del PDeCat. El PP ja ha advertit que només donarà suport a una pròrroga màxima de huit setmanes, mentres que els socis parlamentaris de l’executiu, com ERC, veuen bé la mesura però reclamen una fórmula perquè el Congrés puga votar-la mentres estiga en vigor.

Últimes notícies

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.