13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

El Govern prepara una renta mínima d’urgència: Les persones que la podran demanar

 

La crisi del coronavirus, a demés de moltes morts i nombrosos contagis, està portant amb ell que hi haja espanyols que es troben en una complicada situació econòmica. I això es deu al fet que han hagut de tancar els seus negocis, al fet que en les seues empreses s’han realitzat ERTOS o directament al fet que se’ls ha despedit.

 

Per este motiu, el Govern de Pedro Sánchez ha anat duent a terme mesures per a a ajudar a l’economia d’eixes persones i de les seues famílies. No obstant això, pareix ser que està preparant una altra mesura molt urgent: establir una renda mínima per a poder ajudar als més vulnerables davant esta situació.

 

D’eixa manera segons s’ha publicat en diferents mitjans, PSOE i Unides Podem estarien treballant en el disseny d’eixa ajuda extraordinària i urgent per a què els més desfavorits noten el menys possible l’impacte de la crisi propiciada pel Covid-19. En concret, és el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (José Luis Escrivá) i el seu equip el que estan desenvolupant amb la major urgència possible la citada renda mínima.

 

Qui pot ser beneficiari

D’esta, en un primer moment, es beneficiarien els qui hagen vist reduïts els seus ingressos per la crisi citada i les persones amb baixos ingressos. Per este motiu d’ella podrien aprofitar-la des d’empleades de la casa fins a famílies amb tots els seus membres adults en situació de desocupació passant pels que hagen patit cancel·lacions de contractes temporals de forma anticipada, per exemple.

 

En les pròximes jornades és quan està previst que es done a conéixer de manera pública esta mesura urgent en favor de l’economia de molts espanyols. Això sí, no s’ha d’oblidar que esta renda mínima bàsica era ja una iniciativa que l’esmentat govern de coalició tenia previst dur a terme en esta legislatura com una de les seues proposades ‘estreles’. No obstant això, el Covid-19 ha accelerat el seu desenvolupament.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.