El Govern prepara una renta mínima d’urgència: Les persones que la podran demanar

 

La crisi del coronavirus, a demés de moltes morts i nombrosos contagis, està portant amb ell que hi haja espanyols que es troben en una complicada situació econòmica. I això es deu al fet que han hagut de tancar els seus negocis, al fet que en les seues empreses s’han realitzat ERTOS o directament al fet que se’ls ha despedit.

 

Per este motiu, el Govern de Pedro Sánchez ha anat duent a terme mesures per a a ajudar a l’economia d’eixes persones i de les seues famílies. No obstant això, pareix ser que està preparant una altra mesura molt urgent: establir una renda mínima per a poder ajudar als més vulnerables davant esta situació.

 

D’eixa manera segons s’ha publicat en diferents mitjans, PSOE i Unides Podem estarien treballant en el disseny d’eixa ajuda extraordinària i urgent per a què els més desfavorits noten el menys possible l’impacte de la crisi propiciada pel Covid-19. En concret, és el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (José Luis Escrivá) i el seu equip el que estan desenvolupant amb la major urgència possible la citada renda mínima.

 

Qui pot ser beneficiari

D’esta, en un primer moment, es beneficiarien els qui hagen vist reduïts els seus ingressos per la crisi citada i les persones amb baixos ingressos. Per este motiu d’ella podrien aprofitar-la des d’empleades de la casa fins a famílies amb tots els seus membres adults en situació de desocupació passant pels que hagen patit cancel·lacions de contractes temporals de forma anticipada, per exemple.

 

En les pròximes jornades és quan està previst que es done a conéixer de manera pública esta mesura urgent en favor de l’economia de molts espanyols. Això sí, no s’ha d’oblidar que esta renda mínima bàsica era ja una iniciativa que l’esmentat govern de coalició tenia previst dur a terme en esta legislatura com una de les seues proposades ‘estreles’. No obstant això, el Covid-19 ha accelerat el seu desenvolupament.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.