22.5 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

El Govern prepara una renta mínima d’urgència: Les persones que la podran demanar

 

La crisi del coronavirus, a demés de moltes morts i nombrosos contagis, està portant amb ell que hi haja espanyols que es troben en una complicada situació econòmica. I això es deu al fet que han hagut de tancar els seus negocis, al fet que en les seues empreses s’han realitzat ERTOS o directament al fet que se’ls ha despedit.

 

Per este motiu, el Govern de Pedro Sánchez ha anat duent a terme mesures per a a ajudar a l’economia d’eixes persones i de les seues famílies. No obstant això, pareix ser que està preparant una altra mesura molt urgent: establir una renda mínima per a poder ajudar als més vulnerables davant esta situació.

 

D’eixa manera segons s’ha publicat en diferents mitjans, PSOE i Unides Podem estarien treballant en el disseny d’eixa ajuda extraordinària i urgent per a què els més desfavorits noten el menys possible l’impacte de la crisi propiciada pel Covid-19. En concret, és el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (José Luis Escrivá) i el seu equip el que estan desenvolupant amb la major urgència possible la citada renda mínima.

 

Qui pot ser beneficiari

D’esta, en un primer moment, es beneficiarien els qui hagen vist reduïts els seus ingressos per la crisi citada i les persones amb baixos ingressos. Per este motiu d’ella podrien aprofitar-la des d’empleades de la casa fins a famílies amb tots els seus membres adults en situació de desocupació passant pels que hagen patit cancel·lacions de contractes temporals de forma anticipada, per exemple.

 

En les pròximes jornades és quan està previst que es done a conéixer de manera pública esta mesura urgent en favor de l’economia de molts espanyols. Això sí, no s’ha d’oblidar que esta renda mínima bàsica era ja una iniciativa que l’esmentat govern de coalició tenia previst dur a terme en esta legislatura com una de les seues proposades ‘estreles’. No obstant això, el Covid-19 ha accelerat el seu desenvolupament.

Últimes notícies

Albares inaugura a la Xina la seu de la UPV, primer campus espanyol a l’estranger

L'Institut de la UPV en la Universitat de Beihang obri en Hangzhou com a primer centre espanyol amb docència oficial fora del país i reforça els llaços amb la Xina.

Detinguda a Torrent l’administradora d’un estudi d’arquitectura per estafa de 22.000 euros

La Policia Nacional arresta a l'administradora d'un estudi per presumpta estafa i falsedat documental després d'exigir pagaments per tràmits urbanístics que mai es van realitzar. El client va abonar quasi 22.000 euros i va descobrir l'engany en consultar a l'ajuntament.

Mazón remet a la comissió el llistat de 26 crides que va realitzar durant la DANA del 29-O

Presidència ha enviat a les Corts el detall de 26 crides realitzades el 29 d'octubre, algunes des del mòbil d'un col·laborador per fallades tècniques. El registre abasta contactes amb càrrecs autonòmics, Govern, líders polítics i l'operadora.

Presidència remet a les Corts el llistat de 26 crides de Mazón del 29-O

La Generalitat ha enviat a la comissió del 29-O en Les Corts un registre amb 26 crides fetes per Carlos Mazón entre les 17.37 i les 23.29. El document inclou comunicacions per telefono i WhatsApp i l'ús del movil d'un col·laborador davant fallades de xarxa.

Avís groc a l’interior nord de València per pluges de 20 l/m² i tempestes este dijous

Aemet activa l'avís groc a l'interior nord de València per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol, vigent de 14 a 22 h.

Piquet en suport a Palestina curta l’avinguda de Catalunya a València i causa retencions puntuals

Un piquet d'unes 50 persones va interrompre el trànsit a les 08.20 en l'avinguda de Catalunya, a l'altura de Blasco Ibáñez. Va haver-hi retencions en la V21 i la circulació es va normalitzar a les 08.30.

Un any de presó a Alacant per vexar i amenaçar a la seua veïna per ser estrangera

L'Audiència d'Alacant imposa un any de presó, multes i indemnització a una dona per insults xenòfobs i amenaces a la seua veïna marroquina. El tribunal aprecia trencament d'una mesura cautelar i un delicte contra els drets fonamentals.

Els preus pugen un 3,4% en la Comunitat Valenciana al setembre, segona major pujada entre comunitats

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,4% interanual al setembre, segona major entre comunitats. En el mes va caure un 0,4% i l'acumulat de l'any és del 2,1%.