13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

El Govern prepara una renta mínima d’urgència: Les persones que la podran demanar

 

La crisi del coronavirus, a demés de moltes morts i nombrosos contagis, està portant amb ell que hi haja espanyols que es troben en una complicada situació econòmica. I això es deu al fet que han hagut de tancar els seus negocis, al fet que en les seues empreses s’han realitzat ERTOS o directament al fet que se’ls ha despedit.

 

Per este motiu, el Govern de Pedro Sánchez ha anat duent a terme mesures per a a ajudar a l’economia d’eixes persones i de les seues famílies. No obstant això, pareix ser que està preparant una altra mesura molt urgent: establir una renda mínima per a poder ajudar als més vulnerables davant esta situació.

 

D’eixa manera segons s’ha publicat en diferents mitjans, PSOE i Unides Podem estarien treballant en el disseny d’eixa ajuda extraordinària i urgent per a què els més desfavorits noten el menys possible l’impacte de la crisi propiciada pel Covid-19. En concret, és el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (José Luis Escrivá) i el seu equip el que estan desenvolupant amb la major urgència possible la citada renda mínima.

 

Qui pot ser beneficiari

D’esta, en un primer moment, es beneficiarien els qui hagen vist reduïts els seus ingressos per la crisi citada i les persones amb baixos ingressos. Per este motiu d’ella podrien aprofitar-la des d’empleades de la casa fins a famílies amb tots els seus membres adults en situació de desocupació passant pels que hagen patit cancel·lacions de contractes temporals de forma anticipada, per exemple.

 

En les pròximes jornades és quan està previst que es done a conéixer de manera pública esta mesura urgent en favor de l’economia de molts espanyols. Això sí, no s’ha d’oblidar que esta renda mínima bàsica era ja una iniciativa que l’esmentat govern de coalició tenia previst dur a terme en esta legislatura com una de les seues proposades ‘estreles’. No obstant això, el Covid-19 ha accelerat el seu desenvolupament.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.