El Govern es pronuncia sobre tornar al confinament comarcal en breu

 

El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s’han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies —Dijous i Divendres Sant— a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d’aforament. «Es tracta d’un nivell baix d’infraccions, la proporció d’infractors és petita. 33 d’aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper este dissabte a RAC1.

 

Dilluns es valorarà tornar al confinament comarcal o no

Més preocupació ha mostrat el conseller d’Interior amb l’augment disparat de la mobilitat esta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

«Encara no s’ha tractat al Procicat. S’analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa este dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d’abril», ha continuat el conseller d’Interior. «A nivell psicològic seria difícil d’entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d’una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s’interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d’Interior.

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d’Interior ha afirmat que no s’ha posat cap multa d’este tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze —amb el canvi a horari d’estiu—, Sàmper no ha tancat la porta a esta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries.

«Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depén de l’estat d’alarma i veurem què fa l’estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d’Interior.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.

Un alt càrrec descriu el caos al Cecopi en parlar-se d’un possible col·lapse de Forata

El secretari autonòmic Ignacio Grande ha explicat davant la jutgessa que el Cecopi es va desbordar quan es va tractar el possible col·lapse de la presa de Forata i ha detallat les comunicacions amb Susana Camarero sobre centres de menors i una residència a Paiporta.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar esborrar noms de l’informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar suprimir els noms d’un informe sobre les VPP de la Platja de San Juan per discreció i ha assegurat que no va rebre ordres de ningú.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar ocultar noms en l’informe de les VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha explicat davant la jutgessa que va ordenar suprimir noms d’un informe sobre les VPP de Les Naus per discreció, i ha negat haver rebut ordres d’altres càrrecs.

El secretari accidental d’Alacant admet que va demanar esborrar noms d’un informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar eliminar els noms d’un informe sobre les VPP de la promoció Les Naus per discreció i ha negat haver rebut instruccions d’altres càrrecs.

Castelló inicia el procés per a posar fi a la zona ZAS de les Tascas

Castelló exposa al públic el cessament de la zona ZAS de les Tascas i prepara la seua declaració com a Espai de Tradició Gastronòmica.

Una família de Benetússer estrena vivenda de la Generalitat a la Torre després del colp del derrumbe

Una de les tres famílies que van perdre la seua casa en el derrumbe d’un edifici a Benetússer ha rebut una vivenda de la Generalitat a la pedania de la Torre, a València.

El Govern central amenaça amb el TC si els comptes de la Generalitat inclouen la ‘prioritat nacional’

El Govern d’Espanya ha avisat que recorrerà al Tribunal Constitucional si els pressupostos de la Generalitat per a 2026 inclouen la clàusula de ‘prioritat nacional’ exigida per Vox. Diana Morant critica l’acord PP-Vox i anuncia accions per aclarir si diputats de Vox reben informació privilegiada de la Fiscalia.