El Govern es pronuncia sobre tornar al confinament comarcal en breu

 

El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s’han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies —Dijous i Divendres Sant— a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d’aforament. «Es tracta d’un nivell baix d’infraccions, la proporció d’infractors és petita. 33 d’aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper este dissabte a RAC1.

 

Dilluns es valorarà tornar al confinament comarcal o no

Més preocupació ha mostrat el conseller d’Interior amb l’augment disparat de la mobilitat esta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

«Encara no s’ha tractat al Procicat. S’analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa este dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d’abril», ha continuat el conseller d’Interior. «A nivell psicològic seria difícil d’entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d’una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s’interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d’Interior.

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d’Interior ha afirmat que no s’ha posat cap multa d’este tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze —amb el canvi a horari d’estiu—, Sàmper no ha tancat la porta a esta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries.

«Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depén de l’estat d’alarma i veurem què fa l’estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d’Interior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La CEV demana reforçar el suport a les empreses malgrat veure positiu el pla del Govern per l’Iran

La patronal CEV valora el paquet de mesures del Govern per a pal·liar l'impacte econòmic del conflicte a Orient Pròxim, però reclama un suport més intens i flexible per a les empreses, especialment les més dependents de l'energia.

San José arriba a la Comunitat Valenciana amb pluges febles i un descens de les màximes

La festivitat de San José arriba a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles en bona part del territori i un descens de les temperatures màximes que es notarà sobretot a l'interior.

Elx i Matías Dituro amplien el seu vincle fins a 2027

L'Elx ha anunciat la renovació del porter argentí Matías Dituro, de 38 anys, que seguirà en el club il·licità fins a juny de 2027 i es consolida com a peça clau de la plantilla.

Awa Fam consolida la seua condició de número 1 en les previsions del draft de la WNBA

Awa Fam, pivot del València Basket, es manté com a principal favorita per a ser triada en primer lloc en el pròxim draft de la WNBA, segons les últimes projeccions de mitjans especialitzats.

El Consell descarta implantar una taxa turística i reafirma la seua aposta per les rebaixes fiscals

El Govern valencià descarta implantar una taxa turística en esta legislatura i reforça el seu missatge de rebaixes fiscals i eliminació de tributs addicionals en la Comunitat Valenciana.

El Consell fixa el calendari laboral de 2027 amb 12 festius autonòmics en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat el calendari laboral de la Comunitat Valenciana per a 2027, que inclou 12 festius autonòmics retribuïts i no recuperables, a més de dos festius locals per municipi.

València veu bé debatre la taxa turística però reclama abordar-la en tot el país

L'Ajuntament de València considera positiu debatre la taxa turística vinculada a les Falles, però exigix que qualsevol decisió es prenga en un marc legal estatal i pensant en les grans ciutats.

Germans Caballer tanca les mascletaes de 2026 amb un esclat de color a València

La pirotècnia Germans Caballer posa el fermall final al cicle de mascletaes de les Falles de 2026 amb un tret titulat La veu del foc, marcat per la potència sonora i el colorit. La jornada de San José, amb ambient quasi primaveral i gran càrrega emotiva, va acomiadar les festes abans de la cremà.