El Govern es pronuncia sobre tornar al confinament comarcal en breu

 

El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s’han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies —Dijous i Divendres Sant— a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d’aforament. «Es tracta d’un nivell baix d’infraccions, la proporció d’infractors és petita. 33 d’aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper este dissabte a RAC1.

 

Dilluns es valorarà tornar al confinament comarcal o no

Més preocupació ha mostrat el conseller d’Interior amb l’augment disparat de la mobilitat esta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

«Encara no s’ha tractat al Procicat. S’analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa este dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d’abril», ha continuat el conseller d’Interior. «A nivell psicològic seria difícil d’entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d’una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s’interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d’Interior.

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d’Interior ha afirmat que no s’ha posat cap multa d’este tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze —amb el canvi a horari d’estiu—, Sàmper no ha tancat la porta a esta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries.

«Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depén de l’estat d’alarma i veurem què fa l’estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d’Interior.

Últimes notícies

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.
FILMOTECA D'ESTIU