El Govern es pronuncia sobre tornar al confinament comarcal en breu

 

El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s’han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies —Dijous i Divendres Sant— a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d’aforament. «Es tracta d’un nivell baix d’infraccions, la proporció d’infractors és petita. 33 d’aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper este dissabte a RAC1.

 

Dilluns es valorarà tornar al confinament comarcal o no

Més preocupació ha mostrat el conseller d’Interior amb l’augment disparat de la mobilitat esta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

«Encara no s’ha tractat al Procicat. S’analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa este dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d’abril», ha continuat el conseller d’Interior. «A nivell psicològic seria difícil d’entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d’una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s’interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d’Interior.

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d’Interior ha afirmat que no s’ha posat cap multa d’este tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze —amb el canvi a horari d’estiu—, Sàmper no ha tancat la porta a esta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries.

«Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depén de l’estat d’alarma i veurem què fa l’estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d’Interior.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.