El Govern es pronuncia sobre tornar al confinament comarcal en breu

 

El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s’han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies —Dijous i Divendres Sant— a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d’aforament. «Es tracta d’un nivell baix d’infraccions, la proporció d’infractors és petita. 33 d’aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper este dissabte a RAC1.

 

Dilluns es valorarà tornar al confinament comarcal o no

Més preocupació ha mostrat el conseller d’Interior amb l’augment disparat de la mobilitat esta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

«Encara no s’ha tractat al Procicat. S’analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa este dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d’abril», ha continuat el conseller d’Interior. «A nivell psicològic seria difícil d’entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d’una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s’interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d’Interior.

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d’Interior ha afirmat que no s’ha posat cap multa d’este tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze —amb el canvi a horari d’estiu—, Sàmper no ha tancat la porta a esta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries.

«Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depén de l’estat d’alarma i veurem què fa l’estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d’Interior.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.