15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna organitza visites guiades per a donar-se a conéixer «per dins»

 

El Gran Teatre de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, organitzarà visites guiades per a que les persones interessades puguen conéixer i recórrer l’interior de les seues instal·lacions.

 

D’esta manera, tots els dimarts es faran estos tours en grups d’entre 5 i 10 persones i que permetran conéixer els secrets i espais d’este edifici dedicat a l’actor paterner Antonio Ferrandis que enguany ha complit el seu 20 aniversari.

 

I és que en febrer es van complir dos dècades de la remodelació d’este immoble protegit, que va ser iniciada després de l’adquisició de l’edifici per part de l’Ajuntament, convertint-se des d’eixe moment en epicentre de l’activitat social i cultural de la ciutat.

 

En les visites guiades previstes, els participants podran recórrer el pati de butaques i l’amfiteatre, amb capacitat per a 500 persones, l’escenari, les bambolines i tot el que habitualment no veu el públic assistent als espectacles, a demés dels camerinos i altres instal·lacions per als participants en els concerts o obres que es posen en escena.

 

A demés, en el recorregut es visitaran altres espais que formen part de l’edifici, com la sala d’exposicions permanent dedicada a Antonio Ferrandis, la recentment estrenada sala en homenatge a l’artista paterner Josep García i Herrero ‘Jeroni’ o la sala de ball que usen l’Escola Municipal de Dansa i l’Escola Municipal de Teatre per a les seues activitats.

 

Tal com ha explicat la regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, «créiem que era important arrimar a la ciutadania, i a totes aquelles persones que vullguen visitar-lo, un edifici tan representatiu de Paterna, tant social com culturalment, i amb esta iniciativa obrim els secrets del Gran Teatre al públic en general».

 

Els interessats a fer esta visita guiada poden concertar la seua cita en el telèfon del Gran Teatre, el 96 138 90 70, a on seran informats dels horaris disponibles i dels protocols de seguretat que seran necessaris en el transcurs de les visites, per a evitar la propagació del Covid-19.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.