El Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna organitza visites guiades per a donar-se a conéixer «per dins»

 

El Gran Teatre de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, organitzarà visites guiades per a que les persones interessades puguen conéixer i recórrer l’interior de les seues instal·lacions.

 

D’esta manera, tots els dimarts es faran estos tours en grups d’entre 5 i 10 persones i que permetran conéixer els secrets i espais d’este edifici dedicat a l’actor paterner Antonio Ferrandis que enguany ha complit el seu 20 aniversari.

 

I és que en febrer es van complir dos dècades de la remodelació d’este immoble protegit, que va ser iniciada després de l’adquisició de l’edifici per part de l’Ajuntament, convertint-se des d’eixe moment en epicentre de l’activitat social i cultural de la ciutat.

 

En les visites guiades previstes, els participants podran recórrer el pati de butaques i l’amfiteatre, amb capacitat per a 500 persones, l’escenari, les bambolines i tot el que habitualment no veu el públic assistent als espectacles, a demés dels camerinos i altres instal·lacions per als participants en els concerts o obres que es posen en escena.

 

A demés, en el recorregut es visitaran altres espais que formen part de l’edifici, com la sala d’exposicions permanent dedicada a Antonio Ferrandis, la recentment estrenada sala en homenatge a l’artista paterner Josep García i Herrero ‘Jeroni’ o la sala de ball que usen l’Escola Municipal de Dansa i l’Escola Municipal de Teatre per a les seues activitats.

 

Tal com ha explicat la regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, «créiem que era important arrimar a la ciutadania, i a totes aquelles persones que vullguen visitar-lo, un edifici tan representatiu de Paterna, tant social com culturalment, i amb esta iniciativa obrim els secrets del Gran Teatre al públic en general».

 

Els interessats a fer esta visita guiada poden concertar la seua cita en el telèfon del Gran Teatre, el 96 138 90 70, a on seran informats dels horaris disponibles i dels protocols de seguretat que seran necessaris en el transcurs de les visites, per a evitar la propagació del Covid-19.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU