El Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna organitza visites guiades per a donar-se a conéixer «per dins»

 

El Gran Teatre de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, organitzarà visites guiades per a que les persones interessades puguen conéixer i recórrer l’interior de les seues instal·lacions.

 

D’esta manera, tots els dimarts es faran estos tours en grups d’entre 5 i 10 persones i que permetran conéixer els secrets i espais d’este edifici dedicat a l’actor paterner Antonio Ferrandis que enguany ha complit el seu 20 aniversari.

 

I és que en febrer es van complir dos dècades de la remodelació d’este immoble protegit, que va ser iniciada després de l’adquisició de l’edifici per part de l’Ajuntament, convertint-se des d’eixe moment en epicentre de l’activitat social i cultural de la ciutat.

 

En les visites guiades previstes, els participants podran recórrer el pati de butaques i l’amfiteatre, amb capacitat per a 500 persones, l’escenari, les bambolines i tot el que habitualment no veu el públic assistent als espectacles, a demés dels camerinos i altres instal·lacions per als participants en els concerts o obres que es posen en escena.

 

A demés, en el recorregut es visitaran altres espais que formen part de l’edifici, com la sala d’exposicions permanent dedicada a Antonio Ferrandis, la recentment estrenada sala en homenatge a l’artista paterner Josep García i Herrero ‘Jeroni’ o la sala de ball que usen l’Escola Municipal de Dansa i l’Escola Municipal de Teatre per a les seues activitats.

 

Tal com ha explicat la regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, «créiem que era important arrimar a la ciutadania, i a totes aquelles persones que vullguen visitar-lo, un edifici tan representatiu de Paterna, tant social com culturalment, i amb esta iniciativa obrim els secrets del Gran Teatre al públic en general».

 

Els interessats a fer esta visita guiada poden concertar la seua cita en el telèfon del Gran Teatre, el 96 138 90 70, a on seran informats dels horaris disponibles i dels protocols de seguretat que seran necessaris en el transcurs de les visites, per a evitar la propagació del Covid-19.

Últimes notícies

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.