La grip es converteix en epidèmia a la Comunitat i afecta especialment a xiquets

El 88,57% de 245 persones amb grip estudiades no s’havien vacunat. | Cedida

 

La grip comença a prendre força a la Comunitat Valenciana, convertint-se oficialment en epidèmia. Així es desprén de l’últim butlletí del Sistema de Vigilància de la Conselleria de Sanitat, que apunta que durant la passada setmana la taxa d’infectats pel virus de la grip era de 118 per cada 100.000 habitants. Això suposa, per tant, un ascens d’un 126% respecte a la setmana anterior, on hi havia 52 casos per cada 100.000. Pel que fa als tipus de virus que a hores d’ara circulen per la Comunitat, són, segons dades del butlletí, l’AH1N1 i l’AH3N2.

Aquesta epidèmia de grip està sent especialment important en els menors de 4 anys, on la taxa de contagiats és de 370 per cada 100.000 habitants. Així mateix, les xifres en el grup d’edat dels 5 a 14 anys també són destacables, amb 200 casos de cada 100.000 habitants.

El mateix informe de la Conselleria també revela una altra dada important. Del total de 245 persones amb grip estudiades en aquesta temporada, el 88,57% d’elles no s’havien vacunat contra aquest virus.

Una epidèmia més retardada

Enguany la grip ha arribat més tard al nostre territori. Així, la temporada de grip 2017-2018 va tindre un augment considerable d’infectats abans d’acabar l’any, en concret les dos setmanes prèvies. També es va produir un pic d’afectats en la tercera setmana de l’any. A més a més, a escala estatal la grip fa una setmana que ja té caràcter d’epidèmia.

Amb aquest repunt dels contagis, caldrà veure com s’afronta el dia a dia en els centres d’atenció primària i les urgències, que ja avisaven d’indicis de desbordament dies enrere.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.