La grip es converteix en epidèmia a la Comunitat i afecta especialment a xiquets

El 88,57% de 245 persones amb grip estudiades no s’havien vacunat. | Cedida

 

La grip comença a prendre força a la Comunitat Valenciana, convertint-se oficialment en epidèmia. Així es desprén de l’últim butlletí del Sistema de Vigilància de la Conselleria de Sanitat, que apunta que durant la passada setmana la taxa d’infectats pel virus de la grip era de 118 per cada 100.000 habitants. Això suposa, per tant, un ascens d’un 126% respecte a la setmana anterior, on hi havia 52 casos per cada 100.000. Pel que fa als tipus de virus que a hores d’ara circulen per la Comunitat, són, segons dades del butlletí, l’AH1N1 i l’AH3N2.

Aquesta epidèmia de grip està sent especialment important en els menors de 4 anys, on la taxa de contagiats és de 370 per cada 100.000 habitants. Així mateix, les xifres en el grup d’edat dels 5 a 14 anys també són destacables, amb 200 casos de cada 100.000 habitants.

El mateix informe de la Conselleria també revela una altra dada important. Del total de 245 persones amb grip estudiades en aquesta temporada, el 88,57% d’elles no s’havien vacunat contra aquest virus.

Una epidèmia més retardada

Enguany la grip ha arribat més tard al nostre territori. Així, la temporada de grip 2017-2018 va tindre un augment considerable d’infectats abans d’acabar l’any, en concret les dos setmanes prèvies. També es va produir un pic d’afectats en la tercera setmana de l’any. A més a més, a escala estatal la grip fa una setmana que ja té caràcter d’epidèmia.

Amb aquest repunt dels contagis, caldrà veure com s’afronta el dia a dia en els centres d’atenció primària i les urgències, que ja avisaven d’indicis de desbordament dies enrere.

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.

El València només ha guanyat tres vegades en San Mamés en els últims quinze anys

El València visita a l'Athletic en San Mamés amb un balanç molt negatiu en Lliga en els últims quinze anys: només tres victòries en quinze partits com a visitant.

Elx i afició preparen una gran festa abans del decisiu partit davant l’Alabés

L'Elx celebrarà una festa amb la seua afició en el Fons Sud abans del dol clau davant l'Alabés, rival directe per la permanència, amb música, barres i gran recepció a l'equip.

Marcelino firma la seua tercera classificació del Vila-real per a la Champions i supera a Pellegrini

El Vila-real ha assegurat matemàticament la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, la sèptima de la seua història, i Marcelino suma ja tres classificacions, una més que Manuel Pellegrini.