La grip es converteix en epidèmia a la Comunitat i afecta especialment a xiquets

El 88,57% de 245 persones amb grip estudiades no s’havien vacunat. | Cedida

 

La grip comença a prendre força a la Comunitat Valenciana, convertint-se oficialment en epidèmia. Així es desprén de l’últim butlletí del Sistema de Vigilància de la Conselleria de Sanitat, que apunta que durant la passada setmana la taxa d’infectats pel virus de la grip era de 118 per cada 100.000 habitants. Això suposa, per tant, un ascens d’un 126% respecte a la setmana anterior, on hi havia 52 casos per cada 100.000. Pel que fa als tipus de virus que a hores d’ara circulen per la Comunitat, són, segons dades del butlletí, l’AH1N1 i l’AH3N2.

Aquesta epidèmia de grip està sent especialment important en els menors de 4 anys, on la taxa de contagiats és de 370 per cada 100.000 habitants. Així mateix, les xifres en el grup d’edat dels 5 a 14 anys també són destacables, amb 200 casos de cada 100.000 habitants.

El mateix informe de la Conselleria també revela una altra dada important. Del total de 245 persones amb grip estudiades en aquesta temporada, el 88,57% d’elles no s’havien vacunat contra aquest virus.

Una epidèmia més retardada

Enguany la grip ha arribat més tard al nostre territori. Així, la temporada de grip 2017-2018 va tindre un augment considerable d’infectats abans d’acabar l’any, en concret les dos setmanes prèvies. També es va produir un pic d’afectats en la tercera setmana de l’any. A més a més, a escala estatal la grip fa una setmana que ja té caràcter d’epidèmia.

Amb aquest repunt dels contagis, caldrà veure com s’afronta el dia a dia en els centres d’atenció primària i les urgències, que ja avisaven d’indicis de desbordament dies enrere.

Últimes notícies

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.

Un detingut i tres investigats per enviar tabac de contraban des de Riba-roja

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Vigilància Duanera desmantella a Riba-roja de Túria un punt de picat i enviament de picada de tabac il·legal, amb 157 quilos intervinguts i quatre persones implicades.

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.