La grip es converteix en epidèmia a la Comunitat i afecta especialment a xiquets

El 88,57% de 245 persones amb grip estudiades no s’havien vacunat. | Cedida

 

La grip comença a prendre força a la Comunitat Valenciana, convertint-se oficialment en epidèmia. Així es desprén de l’últim butlletí del Sistema de Vigilància de la Conselleria de Sanitat, que apunta que durant la passada setmana la taxa d’infectats pel virus de la grip era de 118 per cada 100.000 habitants. Això suposa, per tant, un ascens d’un 126% respecte a la setmana anterior, on hi havia 52 casos per cada 100.000. Pel que fa als tipus de virus que a hores d’ara circulen per la Comunitat, són, segons dades del butlletí, l’AH1N1 i l’AH3N2.

Aquesta epidèmia de grip està sent especialment important en els menors de 4 anys, on la taxa de contagiats és de 370 per cada 100.000 habitants. Així mateix, les xifres en el grup d’edat dels 5 a 14 anys també són destacables, amb 200 casos de cada 100.000 habitants.

El mateix informe de la Conselleria també revela una altra dada important. Del total de 245 persones amb grip estudiades en aquesta temporada, el 88,57% d’elles no s’havien vacunat contra aquest virus.

Una epidèmia més retardada

Enguany la grip ha arribat més tard al nostre territori. Així, la temporada de grip 2017-2018 va tindre un augment considerable d’infectats abans d’acabar l’any, en concret les dos setmanes prèvies. També es va produir un pic d’afectats en la tercera setmana de l’any. A més a més, a escala estatal la grip fa una setmana que ja té caràcter d’epidèmia.

Amb aquest repunt dels contagis, caldrà veure com s’afronta el dia a dia en els centres d’atenció primària i les urgències, que ja avisaven d’indicis de desbordament dies enrere.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.