13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Guàrdia Civil i Policia Nacional escortaran les vacunes fins a les residències del territori valencià

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional escortaran l’arribada de les primeres vacunes al territori valencià per a garantir que este diumenge es comence amb el procés de vacunació en set residències, totes elles lliures de Covid-19 i que no han tingut casos des de fa, almenys, 90 dies.

 

En este sentit, Sanitat no informarà dels punts de recepció de les vacunes per a garantir la seguretat d’estos. L’escorta per part de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat es farà també fins a les residències a on s’administraran les primeres bovines, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

El procés logístic, organitzat pel Ministeri de Sanitat, es fa transportant fins a Espanya les vacunes per carretera i avions per a garantir que les primeres dosis estaran a la disposició de totes les comunitats i ciutats autònomes, permetent que es comence la vacunació el mateix dia.

 

Els funcionaris de sanitat exterior i altres funcionaris de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana treballen en col·laboració amb la Generalitat des de la setmana passada per a que el procés de transport i distribució es complisca amb totes les garanties necessàries.

En esta primera remesa, les vacunes es remetran refrigerades, per això l’operatiu muntat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública implica el manteniment de la cadena de fred, entre 2 i 8 graus, fins a la seua correcta administració.

Últimes notícies

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.

Bussejadors de l’Armada neutralitzen un obús de la Guerra Civil en una platja de Dénia

Un equip especialitzat de l'Armada ha neutralitzat un obús de la Guerra Civil a la platja de Les Albaranas, a Dénia, mitjançant una detonació controlada. L'operació es va coordinar amb forces de seguretat i servicis d'emergència.

El president d’Aena titlla de ‘penós’ el model de l’aeroport de Castelló

El president d'Aena ha qualificat 'penós' el model de Castelló per la seua inversió a fons perdut i el gasto anual de 20 milions. Ha defés una pujada moderada de taxes per a finançar una inversió regulada 4,5 vegades major i ha advertit contra transferències autonòmiques i rebaixes arbitràries.

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.