L»heroi de Dénia’ i la seua família ja són ciutadans de Gandia

Gorgui Lamine Sow, conegut ja com a l»heroi de Dénia’, ja és ciutadà de Gandia. També la seua dona i la seua filla. Este divendres, els tres s’han empadronat en la capital de la Safor (València), gràcies a la petició expressa de la Delegació del Govern al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, a més de les més de 25.000 firmes arreplegades.

 

Gorgui li salvà la vida a un veí de Dénia la passada setmana. Una casa s’estava cremant en la localitat de la Marina Alta (Alacant) i Gorgui no s’ho va pensar ni un moment: escalà la façana i rescatà a l’home, amb mobilitat reduïda, que hi havia dins.

 

Davant d’este fet, Gorgui s’ha fet molt mediàtic i molta gent ha denunciat la seua situació irregular en Espanya, demanant que es regularitze la seua situació. Més de 25.000 persones han firmat una petició en la plataforma change.org. També la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ho va demanar expressament.

 

En una habitació amb la dona i la filla

Gorgui ha assegurat al diari ‘Información’, «el Govern d’Espanya ja m’ha dit que me van a donar els papers de residència per a poder quedar-me legalment en este país». L»heroi de Dénia’ viu en una habitació en un ‘pis pastera’ de Gandia amb la seua dona i la seua filla de només uns mesos de vida.

 

L’objectiu de Gorgui és «poder tindre tots els papers en regla per a viure en un pis digne per als tres». Ara, de moment, el que farà és tornar al treball en el port de Dénia per a poder donar de menjar a la seua família i poder viure en eixa casa que tant desitja.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.