11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L”heroi de Dénia’ i la seua família ja són ciutadans de Gandia

Gorgui Lamine Sow, conegut ja com a l”heroi de Dénia’, ja és ciutadà de Gandia. També la seua dona i la seua filla. Este divendres, els tres s’han empadronat en la capital de la Safor (València), gràcies a la petició expressa de la Delegació del Govern al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, a més de les més de 25.000 firmes arreplegades.

 

Gorgui li salvà la vida a un veí de Dénia la passada setmana. Una casa s’estava cremant en la localitat de la Marina Alta (Alacant) i Gorgui no s’ho va pensar ni un moment: escalà la façana i rescatà a l’home, amb mobilitat reduïda, que hi havia dins.

 

Davant d’este fet, Gorgui s’ha fet molt mediàtic i molta gent ha denunciat la seua situació irregular en Espanya, demanant que es regularitze la seua situació. Més de 25.000 persones han firmat una petició en la plataforma change.org. També la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ho va demanar expressament.

 

En una habitació amb la dona i la filla

Gorgui ha assegurat al diari ‘Información’, «el Govern d’Espanya ja m’ha dit que me van a donar els papers de residència per a poder quedar-me legalment en este país». L”heroi de Dénia’ viu en una habitació en un ‘pis pastera’ de Gandia amb la seua dona i la seua filla de només uns mesos de vida.

 

L’objectiu de Gorgui és «poder tindre tots els papers en regla per a viure en un pis digne per als tres». Ara, de moment, el que farà és tornar al treball en el port de Dénia per a poder donar de menjar a la seua família i poder viure en eixa casa que tant desitja.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.