Hisenda habilita la tramitació electrònica per a reduir l’ús de paper i agilitar processos

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha habilitat la tramitació electrònica de l’alta, modificació i baixa de dades bancàries per a reduir l’ús de paper i agilitar processos.

A aquest efecte, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha posat a disposició un nou tràmit telemàtic per a realitzar l’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que «el nostre objectiu és facilitar el dia a dia de la ciutadania i de totes aquelles entitats o tercers que es relacionen econòmicament amb l’Administració valenciana, per a rebre els pagaments de la Generalitat«.

«Amb aquesta mesura -ha continuat Arcadi España- les dades bancàries que s’introduïsquen passen a ser responsabilitat de qui els introdueix, per la qual cosa ja no serà necessari sol·licitar al banc el certificat de titularitat bancària, reduint els desplaçaments, simplificant el tràmit i eliminant les sol·licituds en paper que havia d’autoritzar posteriorment la Intervenció General de la Generalitat«.

Segons el director general de TIC, José Manuel García Duarte, «la relació amb tercers se simplifica enormement perquè només n’hi ha prou amb comptar amb certificat digital per a realitzar el tràmit telemàtic, de manera que qualsevol persona o empresa pot fer-ho des de la seua casa o oficina, siga per a rebre una ajuda o una beca, i només una vegada, perquè aqueixes dades serviran per a tota la relació amb l’Administració valenciana i es podran consultar en la capeta ciutadana«.

Les dades bancàries que es donen d’alta a través d’aquest nou tràmit, disponible en la seu electrònica de la Generalitat, tan sols podran referir-se a comptes bancaris el codi dels quals IBAN s’identifique amb Espanya com a país d’origen. En cas contrari, el tràmit haurà de realitzar-se de la manera tradicional, de forma no automatitzada.

Així mateix, existeixen determinats col·lectius per als quals l’ús del tràmit electrònic serà obligatori, com són les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els professionals col·legiats, els representants de persones o entitats obligades i el personal al servei de les entitats integrades en el sistema comptable de la Generalitat.

La resta podrà triar en tot moment la via de comunicació, automatitzada o no automatitzada, per a comunicar l’alta, modificació i baixa de les seues dades. El mitjà triat podrà ser modificat per la persona interessada en qualsevol moment i podrà ser realitzada per un funcionari o funcionària habilitat sempre que la persona interessada s’identifique i preste el seu consentiment exprés per a aquesta actuació.

Últimes notícies

Investiguen un conductor enxampat a 218 km/h a l’A-3 prop d’Utiel

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 39 anys que conduïa un turisme de gamma alta a 218 km/h per l’A-3 a l’altura d’Utiel, més de 80 km/h per damunt del límit. El cas s’ha remés al jutjat de guàrdia de Requena i pot comportar penes de presó, multa, treballs en benefici de la comunitat i retirada del permís.

La intel·ligència artificial obliga a repensar qui paga l’Estat del benestar

L’expansió de la intel·ligència artificial pot desplaçar centenars de milers de llocs de treball a Espanya i forçar un canvi profund en el model de finançament de la Seguretat Social, hui basat sobretot en les cotitzacions sobre l’ocupació humana.

Estrasburg admet la demanda del fill de la vídua de la CAM per l’absolució de Miguel López

El Tribunal Europeu de Drets Humans ha admés a tràmit la demanda de Vicente Sala Martínez contra l’absolució del seu cunyat, Miguel López, pel crim de María del Carmen Martínez a Alacant en 2016.

El Villarreal C es posa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació

El Villarreal C ha aprofitat l’empat del Torrent a Atzeneta per situar-se líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després d’una tercera jornada amb triomfs d’Hércules B, Acero, Atlético Levante, Soneja i Vall de Uxó.

Detenen a Alacant la parella d’una dona assassinada a ganivetades a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d’Alacant un home de 35 anys com a presumpte autor de la mort violenta de la seua parella, una dona de 34 anys, trobada sense vida dissabte en una vivenda de Leganés. No constaven denúncies prèvies entre la víctima i el detingut.

Últims respirs d’estiu a la Comunitat Valenciana: estabilitat i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana enceta la setmana que dona pas a la tardor amb oratge estable, cels poc nuvolosos, màximes en ascens i vent fluix, una situació que Aemet preveu que es repetisca dimarts.

Detingut a Alacant per la mort violenta de la seua parella a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d'Alacant un home acusat de matar la seua parella, una dona de 34 anys, el dissabte passat a Leganés. El pare de la víctima va trobar el cos amb signes de violència en el domicili.

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.