Hisenda habilita la tramitació electrònica per a reduir l’ús de paper i agilitar processos

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha habilitat la tramitació electrònica de l’alta, modificació i baixa de dades bancàries per a reduir l’ús de paper i agilitar processos.

A aquest efecte, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha posat a disposició un nou tràmit telemàtic per a realitzar l’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que «el nostre objectiu és facilitar el dia a dia de la ciutadania i de totes aquelles entitats o tercers que es relacionen econòmicament amb l’Administració valenciana, per a rebre els pagaments de la Generalitat«.

«Amb aquesta mesura -ha continuat Arcadi España- les dades bancàries que s’introduïsquen passen a ser responsabilitat de qui els introdueix, per la qual cosa ja no serà necessari sol·licitar al banc el certificat de titularitat bancària, reduint els desplaçaments, simplificant el tràmit i eliminant les sol·licituds en paper que havia d’autoritzar posteriorment la Intervenció General de la Generalitat«.

Segons el director general de TIC, José Manuel García Duarte, «la relació amb tercers se simplifica enormement perquè només n’hi ha prou amb comptar amb certificat digital per a realitzar el tràmit telemàtic, de manera que qualsevol persona o empresa pot fer-ho des de la seua casa o oficina, siga per a rebre una ajuda o una beca, i només una vegada, perquè aqueixes dades serviran per a tota la relació amb l’Administració valenciana i es podran consultar en la capeta ciutadana«.

Les dades bancàries que es donen d’alta a través d’aquest nou tràmit, disponible en la seu electrònica de la Generalitat, tan sols podran referir-se a comptes bancaris el codi dels quals IBAN s’identifique amb Espanya com a país d’origen. En cas contrari, el tràmit haurà de realitzar-se de la manera tradicional, de forma no automatitzada.

Així mateix, existeixen determinats col·lectius per als quals l’ús del tràmit electrònic serà obligatori, com són les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els professionals col·legiats, els representants de persones o entitats obligades i el personal al servei de les entitats integrades en el sistema comptable de la Generalitat.

La resta podrà triar en tot moment la via de comunicació, automatitzada o no automatitzada, per a comunicar l’alta, modificació i baixa de les seues dades. El mitjà triat podrà ser modificat per la persona interessada en qualsevol moment i podrà ser realitzada per un funcionari o funcionària habilitat sempre que la persona interessada s’identifique i preste el seu consentiment exprés per a aquesta actuació.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.