Hisenda habilita la tramitació electrònica per a reduir l’ús de paper i agilitar processos

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha habilitat la tramitació electrònica de l’alta, modificació i baixa de dades bancàries per a reduir l’ús de paper i agilitar processos.

A aquest efecte, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha posat a disposició un nou tràmit telemàtic per a realitzar l’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que «el nostre objectiu és facilitar el dia a dia de la ciutadania i de totes aquelles entitats o tercers que es relacionen econòmicament amb l’Administració valenciana, per a rebre els pagaments de la Generalitat«.

«Amb aquesta mesura -ha continuat Arcadi España- les dades bancàries que s’introduïsquen passen a ser responsabilitat de qui els introdueix, per la qual cosa ja no serà necessari sol·licitar al banc el certificat de titularitat bancària, reduint els desplaçaments, simplificant el tràmit i eliminant les sol·licituds en paper que havia d’autoritzar posteriorment la Intervenció General de la Generalitat«.

Segons el director general de TIC, José Manuel García Duarte, «la relació amb tercers se simplifica enormement perquè només n’hi ha prou amb comptar amb certificat digital per a realitzar el tràmit telemàtic, de manera que qualsevol persona o empresa pot fer-ho des de la seua casa o oficina, siga per a rebre una ajuda o una beca, i només una vegada, perquè aqueixes dades serviran per a tota la relació amb l’Administració valenciana i es podran consultar en la capeta ciutadana«.

Les dades bancàries que es donen d’alta a través d’aquest nou tràmit, disponible en la seu electrònica de la Generalitat, tan sols podran referir-se a comptes bancaris el codi dels quals IBAN s’identifique amb Espanya com a país d’origen. En cas contrari, el tràmit haurà de realitzar-se de la manera tradicional, de forma no automatitzada.

Així mateix, existeixen determinats col·lectius per als quals l’ús del tràmit electrònic serà obligatori, com són les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els professionals col·legiats, els representants de persones o entitats obligades i el personal al servei de les entitats integrades en el sistema comptable de la Generalitat.

La resta podrà triar en tot moment la via de comunicació, automatitzada o no automatitzada, per a comunicar l’alta, modificació i baixa de les seues dades. El mitjà triat podrà ser modificat per la persona interessada en qualsevol moment i podrà ser realitzada per un funcionari o funcionària habilitat sempre que la persona interessada s’identifique i preste el seu consentiment exprés per a aquesta actuació.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.