27.7 C
València
Dilluns, 7 juliol, 2025

L’hostaleria d’Elda i Petrer seguirà l’exemple de Castelló i obrirà el dia 16 de febrer

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Associació ‘Hostaleria Vall’ d’Elda, que engloba a negocis de les localitats d’Elda i Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), ha fet una crida al sector dels municipis perquè seguisquen l’exemple dels bars de la província de Castelló i òbriguen els seus negocis dimarts que ve, 16 de febrer.

 

L’associació ha justificat el seu posicionament després de la decisió que ha fet pública el Tribunal Superior de Justícia del País Basc (TSJPV) referent a que els negocis puguen reobrir tot i trobar-se en «zona roja» a causa de la incidència de contagis del Covid-19. Per això, els hostalers de Castelló han anunciat que reobriran en la província dimarts que ve, al que se sumarà el sector d’Elda i Petrer, segons ha confirmat el col·lectiu en un comunicat.

 

En concret, l’associació ha convidat als negocis a «alçar el cap, obrir els seus bars i restaurants i no tolerar més atropellaments per part de la Generalitat» i argumenta que «els contagis han continuat en augment amb els locals tancats des de fa més de dos setmanes. Diem prou al fet que es continue assenyalant al sector com a principals transmissors del Covid-19, estem pagant la incapacitat de gestionar de Ximo Puig», assenyalen els hostalers.

 

La portaveu de l’associació, Cristian Ruiz, ha denunciat que «les ajudes no han arribat» i ha recordat el suïcidi d’un hostaler d’Alacant «a causa del tancament imposat. Desgraciadament no és un cas aïllat, el Govern d’Espanya i la Generalitat ens estan conduint a això i no ho podem permetre». Per això, Ruiz confirma que el sector obrirà a Elda i Petrer el dia 16 «igual que els seus homòlegs de Castelló, amb totes les mesures de seguretat, com han fet els mesos arrere».

Últimes notícies

Set mitjans aeris combaten l’incendi forestal a Antella mentres es controla el foc a Cheste

Set mitjans aeris treballen per a apagar l'incendi declarat a Antella, València. El foc a Cheste ja està controlat segons el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.

Les temperatures màximes aconseguixen els 40 graus a l’interior de València amb Ontinyent liderant

Este diumenge es van registrar temperatures pròximes als 40 graus a l'interior de la província de València, amb Ontinyent al capdavant amb 39,5 graus, elevant la calor en diverses localitats valencianes i a Alacant.

El Fala Pouco es corona campió absolut del Trofeu SM La Reina a València

El Fala Pouco, patronejat per José Ballester, va guanyar el Trofeu SM La Reina de vela disputat a València, amb participació internacional i vents variables.

El València Basket anuncia l’eixida de Stefan Jovic després de finalitzar el seu contracte

El base serbi Stefan Jovic abandona València Basket després de concloure el seu contracte el 30 de juny de 2025. El club agraïx la seua professionalitat i anuncia no renovar.

Set ferits, inclosos dos menors, després d’un xoc múltiple en l’A7 a l’altura de Cox (Alacant)

Set persones, entre elles dos menors de 7 i 14 anys, van resultar ferides després d'un accident múltiple en l'A7 a Cox, Alacant. Els afectats van ser traslladats a hospitals locals i la via va estar parcialment tancada momentàniament.

Huit mitjans aeris mobilitzats per a extingir incendis a Antella i Cheste, València

Dos incendis forestals a Antella i Cheste, València, mobilitzen huit mitjans aeris i brigades terrestres per a la seua extinció en condicions d'alt risc.

PSPV-PSOE atribuïx al PP l’atac vandàlic a la seua seu a València

El PSPV-PSOE denuncia un atac vandàlic contra la seua seu a València, atribuint la responsabilitat al PP per incitar violència política, i exigix condemna pública.

Carlos Mazón destaca el suport al projecte del PP en la Comunitat Valenciana després del congrés nacional

Carlos Mazón, president de la Comunitat Valenciana, assegura que el Congrés Nacional del PP ha confirmat el suport total al seu projecte polític i destaca la unitat i ambició del partit per a avançar a la regió.