Salvador Illa afirma que «tot el món va arribar tard» a la gestió de la pandèmia

 

Quasi un any després de prendre les regnes del Ministeri de Sanitat, Salvador Illa reconeix que s’han comés errors per part de tots i, tot i els complicats moments que també a ell li ha portat esta «terrible» pandèmia, tornaria a acceptar l’encàrrec. «No em penedisc», assegura.

 

«Ho he fet el millor que he pogut», reconeix en una entrevista amb Efe en la que fa balanç dels quasi dotze mesos de pandèmia i comenta els projectes que té planejats per al departament que dirigix des del passat 13 de gener, a penes el malson de Covid-19 desaparega.

 

«En el que no perdrà un minut» és a batallar amb cap comunitat autònoma, encara que hi haja alguna que ho intente. «La meua bel·ligerància se centra únicament contra el virus. La resta, ni un minut», sentència.

 

«Tot el món va arribar tard»

Illa creu que el coronavirus va sorprendre a tots, i això va obligar a anar adoptant mesures en funció de la informació que s’anava rebent, disposicions que en eixe moment es creien les «correctes i adequades»; revisar ara decisions que es van prendre en la primera ona amb les dades actuals -creu- «no és molt honest».

 

«He de reconéixer que tot el món va arribar tard, també Espanya», admet el ministre per a puntualitzar, no obstant això, que fins i tot anant tard i cometent errors, vam anar també els primers a reaccionar, decretant el primer estat d’alarma i el confinament de la població a penes l’endemà passat que l’OMS declarara la pandèmia.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.