Salvador Illa afirma que «tot el món va arribar tard» a la gestió de la pandèmia

 

Quasi un any després de prendre les regnes del Ministeri de Sanitat, Salvador Illa reconeix que s’han comés errors per part de tots i, tot i els complicats moments que també a ell li ha portat esta «terrible» pandèmia, tornaria a acceptar l’encàrrec. «No em penedisc», assegura.

 

«Ho he fet el millor que he pogut», reconeix en una entrevista amb Efe en la que fa balanç dels quasi dotze mesos de pandèmia i comenta els projectes que té planejats per al departament que dirigix des del passat 13 de gener, a penes el malson de Covid-19 desaparega.

 

«En el que no perdrà un minut» és a batallar amb cap comunitat autònoma, encara que hi haja alguna que ho intente. «La meua bel·ligerància se centra únicament contra el virus. La resta, ni un minut», sentència.

 

«Tot el món va arribar tard»

Illa creu que el coronavirus va sorprendre a tots, i això va obligar a anar adoptant mesures en funció de la informació que s’anava rebent, disposicions que en eixe moment es creien les «correctes i adequades»; revisar ara decisions que es van prendre en la primera ona amb les dades actuals -creu- «no és molt honest».

 

«He de reconéixer que tot el món va arribar tard, també Espanya», admet el ministre per a puntualitzar, no obstant això, que fins i tot anant tard i cometent errors, vam anar també els primers a reaccionar, decretant el primer estat d’alarma i el confinament de la població a penes l’endemà passat que l’OMS declarara la pandèmia.

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.