Salvador Illa afirma que «tot el món va arribar tard» a la gestió de la pandèmia

 

Quasi un any després de prendre les regnes del Ministeri de Sanitat, Salvador Illa reconeix que s’han comés errors per part de tots i, tot i els complicats moments que també a ell li ha portat esta «terrible» pandèmia, tornaria a acceptar l’encàrrec. «No em penedisc», assegura.

 

«Ho he fet el millor que he pogut», reconeix en una entrevista amb Efe en la que fa balanç dels quasi dotze mesos de pandèmia i comenta els projectes que té planejats per al departament que dirigix des del passat 13 de gener, a penes el malson de Covid-19 desaparega.

 

«En el que no perdrà un minut» és a batallar amb cap comunitat autònoma, encara que hi haja alguna que ho intente. «La meua bel·ligerància se centra únicament contra el virus. La resta, ni un minut», sentència.

 

«Tot el món va arribar tard»

Illa creu que el coronavirus va sorprendre a tots, i això va obligar a anar adoptant mesures en funció de la informació que s’anava rebent, disposicions que en eixe moment es creien les «correctes i adequades»; revisar ara decisions que es van prendre en la primera ona amb les dades actuals -creu- «no és molt honest».

 

«He de reconéixer que tot el món va arribar tard, també Espanya», admet el ministre per a puntualitzar, no obstant això, que fins i tot anant tard i cometent errors, vam anar també els primers a reaccionar, decretant el primer estat d’alarma i el confinament de la població a penes l’endemà passat que l’OMS declarara la pandèmia.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.