Salvador Illa afirma que «tot el món va arribar tard» a la gestió de la pandèmia

 

Quasi un any després de prendre les regnes del Ministeri de Sanitat, Salvador Illa reconeix que s’han comés errors per part de tots i, tot i els complicats moments que també a ell li ha portat esta «terrible» pandèmia, tornaria a acceptar l’encàrrec. «No em penedisc», assegura.

 

«Ho he fet el millor que he pogut», reconeix en una entrevista amb Efe en la que fa balanç dels quasi dotze mesos de pandèmia i comenta els projectes que té planejats per al departament que dirigix des del passat 13 de gener, a penes el malson de Covid-19 desaparega.

 

«En el que no perdrà un minut» és a batallar amb cap comunitat autònoma, encara que hi haja alguna que ho intente. «La meua bel·ligerància se centra únicament contra el virus. La resta, ni un minut», sentència.

 

«Tot el món va arribar tard»

Illa creu que el coronavirus va sorprendre a tots, i això va obligar a anar adoptant mesures en funció de la informació que s’anava rebent, disposicions que en eixe moment es creien les «correctes i adequades»; revisar ara decisions que es van prendre en la primera ona amb les dades actuals -creu- «no és molt honest».

 

«He de reconéixer que tot el món va arribar tard, també Espanya», admet el ministre per a puntualitzar, no obstant això, que fins i tot anant tard i cometent errors, vam anar també els primers a reaccionar, decretant el primer estat d’alarma i el confinament de la població a penes l’endemà passat que l’OMS declarara la pandèmia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.