Mastodon
23.4 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Salvador Illa afirma que «tot el món va arribar tard» a la gestió de la pandèmia

 

Quasi un any després de prendre les regnes del Ministeri de Sanitat, Salvador Illa reconeix que s’han comés errors per part de tots i, tot i els complicats moments que també a ell li ha portat esta «terrible» pandèmia, tornaria a acceptar l’encàrrec. «No em penedisc», assegura.

 

«Ho he fet el millor que he pogut», reconeix en una entrevista amb Efe en la que fa balanç dels quasi dotze mesos de pandèmia i comenta els projectes que té planejats per al departament que dirigix des del passat 13 de gener, a penes el malson de Covid-19 desaparega.

 

«En el que no perdrà un minut» és a batallar amb cap comunitat autònoma, encara que hi haja alguna que ho intente. «La meua bel·ligerància se centra únicament contra el virus. La resta, ni un minut», sentència.

 

«Tot el món va arribar tard»

Illa creu que el coronavirus va sorprendre a tots, i això va obligar a anar adoptant mesures en funció de la informació que s’anava rebent, disposicions que en eixe moment es creien les «correctes i adequades»; revisar ara decisions que es van prendre en la primera ona amb les dades actuals -creu- «no és molt honest».

 

«He de reconéixer que tot el món va arribar tard, també Espanya», admet el ministre per a puntualitzar, no obstant això, que fins i tot anant tard i cometent errors, vam anar també els primers a reaccionar, decretant el primer estat d’alarma i el confinament de la població a penes l’endemà passat que l’OMS declarara la pandèmia.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.