19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La incidència acumulada se situa per baix dels 50 casos por 100.000 habitants

 

La incidència acumulada en la Comunitat Valenciana s’ha situat en el nivell de risc baix en caure per davall dels 50 casos per cada 100.000 habitants, en quedar-se en 44,71 contagis.

 

D’esta forma, el territori valencià se situa com la segona autonomia amb una taxa menor, per darrere de Balears, mentres que la incidència acumulada a set dies és la més baixa d’Espanya, amb 17,39 casos per 100.000 habitants, segons l’actualització diària de casos de coronavirus que publica el Ministeri de Sanitat.

 

Per part seua, l’ocupació hospitalària també continua baixant: hi ha 426 pacients amb coronavirus ingressats en planta, 22 menys que el divendres, amb el que el percentatge d’ocupació de llits ha descendit del 3,9% al 3,74%.

 

Per baix de la mitjana d’Espanya

La pressió en UCI també baixa, amb 153 llits ocupats (quatre menys que el dijous), una ocupació del 15,82%. Els dos paràmetres se situen per davall de la mitjana d’Espanya. De la mateixa manera, en les últimes 24 hores s’han registrat 25 ingressos i 23 altes.

 

Finalment, la taxa de positivitat ha decrescut del 6,01% al 4,85%, per davall de la mitjana d’Espanya (5,33%). És la primera volta que la positivitat és més baixa que la mitjana espanyola en tota la tercera ona i també la primera volta que se situa en paràmetres en els quals l’OMS considera que la pandèmia està controlada (per davall del 5%). Estes dades són els recollits en l’informe que publica diàriament el Ministeri de Sanitat, xifres que no solen coincidir amb les facilitades per la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament en considerar que retalla drets LGTBI

El Govern ha anunciat que recorrerà la llei valenciana d'acompanyament per considerar que retalla drets LGTBI. El recurs es presentarà abans que acabe febrer.

Abaten al senglar colat en el metre de València després de quasi tres hores de persecució

Un senglar que s'ha internat en els túnels del metre de València ha sigut abatut després de quasi tres hores de busca. L1 i L2 han registrat retards temporals.

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.