L’Institut Valencià de Cultura obri el canal ‘Queda’t en casa’

L'Institut Valencià de Cultura arrima la cultura a casa amb el programa 'Queda't a casa'

‘Més a prop’ | IVC

 

L’Institut Valencià de Cultura ha obert el canal #QuedatACasa amb les intencions de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

 

Cada setmana el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. Segons el director general de l’IVC, Abel Guarinos «El canal #QuedatACasa naix amb el quàdruple objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics; i de col·laborar a fer més lleuger el confinament en les nostres cases per a evitar la propagació del coronavirus».

 

Canal #QuedatACasa d’esta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a tres mostres de pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. També hi ha material audiovisual per als més menuts en #lafestadelcurtacasa amb animació per a tots els públics. Arranca amb els títols ‘Greta y los vegetafantásticos’, de Jorge Bellver, una quadrilla de superherois vegetals que aporten una dieta saludable.

 

En l’apartat d’arts escèniques es podran vore dos propostes de produccions de l’IVC. D’una banda ‘Alexandria’ escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, estrenada l’octubre de 2018 en el Teatre Rialto de València. Es tracta d’una obra molt oportuna, ja que és una reflexió sobre la presència en les nostres vides de les noves tecnologies, en este moment de forçosa dependència digital. L’altra proposta és la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana, representat als diferents teatres de l’IVC i moltes ciutats del Circuit Cultural Valencià.

 

En l’apartat de música les propostes d’esta setmana són ben variades. D’una banda, el concert homenatge a Paco Muñoz celebrat en el Teatre Principal de València el 10 de març de 2018. L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Pablo Rus, que interpreta ‘Noches en los jardines de España’ de Manuel de Falla, en què actua al piano el solista Antonio Galera.

 

Finalment, en l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Històries, mirades, dones. Visions de la diferència’ que es troba en el Museu de Belles Arts de Castelló. Comissariada per Irene Gras Cruz, esta exposició se centra en les dones en l’art, amb la finalitat de difondre i facilitar el coneixement del patrimoni cultural del museu per a buscar una relectura i reinterpretació de la col·lecció sense l’influx patriarcal.

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.