L’Institut Valencià de Cultura obri el canal ‘Queda’t en casa’

L'Institut Valencià de Cultura arrima la cultura a casa amb el programa 'Queda't a casa'

‘Més a prop’ | IVC

 

L’Institut Valencià de Cultura ha obert el canal #QuedatACasa amb les intencions de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

 

Cada setmana el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. Segons el director general de l’IVC, Abel Guarinos «El canal #QuedatACasa naix amb el quàdruple objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics; i de col·laborar a fer més lleuger el confinament en les nostres cases per a evitar la propagació del coronavirus».

 

Canal #QuedatACasa d’esta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a tres mostres de pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. També hi ha material audiovisual per als més menuts en #lafestadelcurtacasa amb animació per a tots els públics. Arranca amb els títols ‘Greta y los vegetafantásticos’, de Jorge Bellver, una quadrilla de superherois vegetals que aporten una dieta saludable.

 

En l’apartat d’arts escèniques es podran vore dos propostes de produccions de l’IVC. D’una banda ‘Alexandria’ escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, estrenada l’octubre de 2018 en el Teatre Rialto de València. Es tracta d’una obra molt oportuna, ja que és una reflexió sobre la presència en les nostres vides de les noves tecnologies, en este moment de forçosa dependència digital. L’altra proposta és la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana, representat als diferents teatres de l’IVC i moltes ciutats del Circuit Cultural Valencià.

 

En l’apartat de música les propostes d’esta setmana són ben variades. D’una banda, el concert homenatge a Paco Muñoz celebrat en el Teatre Principal de València el 10 de març de 2018. L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Pablo Rus, que interpreta ‘Noches en los jardines de España’ de Manuel de Falla, en què actua al piano el solista Antonio Galera.

 

Finalment, en l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Històries, mirades, dones. Visions de la diferència’ que es troba en el Museu de Belles Arts de Castelló. Comissariada per Irene Gras Cruz, esta exposició se centra en les dones en l’art, amb la finalitat de difondre i facilitar el coneixement del patrimoni cultural del museu per a buscar una relectura i reinterpretació de la col·lecció sense l’influx patriarcal.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.