Anuncios

L’Institut Valencià de Cultura obri el canal ‘Queda’t en casa’

L'Institut Valencià de Cultura arrima la cultura a casa amb el programa 'Queda't a casa'

‘Més a prop’ | IVC

 

L’Institut Valencià de Cultura ha obert el canal #QuedatACasa amb les intencions de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

 

Anuncios

Cada setmana el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. Segons el director general de l’IVC, Abel Guarinos «El canal #QuedatACasa naix amb el quàdruple objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics; i de col·laborar a fer més lleuger el confinament en les nostres cases per a evitar la propagació del coronavirus».

 

Canal #QuedatACasa d’esta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a tres mostres de pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. També hi ha material audiovisual per als més menuts en #lafestadelcurtacasa amb animació per a tots els públics. Arranca amb els títols ‘Greta y los vegetafantásticos’, de Jorge Bellver, una quadrilla de superherois vegetals que aporten una dieta saludable.

 

En l’apartat d’arts escèniques es podran vore dos propostes de produccions de l’IVC. D’una banda ‘Alexandria’ escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, estrenada l’octubre de 2018 en el Teatre Rialto de València. Es tracta d’una obra molt oportuna, ja que és una reflexió sobre la presència en les nostres vides de les noves tecnologies, en este moment de forçosa dependència digital. L’altra proposta és la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana, representat als diferents teatres de l’IVC i moltes ciutats del Circuit Cultural Valencià.

 

En l’apartat de música les propostes d’esta setmana són ben variades. D’una banda, el concert homenatge a Paco Muñoz celebrat en el Teatre Principal de València el 10 de març de 2018. L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Pablo Rus, que interpreta ‘Noches en los jardines de España’ de Manuel de Falla, en què actua al piano el solista Antonio Galera.

 

Finalment, en l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Històries, mirades, dones. Visions de la diferència’ que es troba en el Museu de Belles Arts de Castelló. Comissariada per Irene Gras Cruz, esta exposició se centra en les dones en l’art, amb la finalitat de difondre i facilitar el coneixement del patrimoni cultural del museu per a buscar una relectura i reinterpretació de la col·lecció sense l’influx patriarcal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios