L’Institut Valencià de Cultura obri el canal ‘Queda’t en casa’

L'Institut Valencià de Cultura arrima la cultura a casa amb el programa 'Queda't a casa'

‘Més a prop’ | IVC

 

L’Institut Valencià de Cultura ha obert el canal #QuedatACasa amb les intencions de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

 

Cada setmana el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. Segons el director general de l’IVC, Abel Guarinos «El canal #QuedatACasa naix amb el quàdruple objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics; i de col·laborar a fer més lleuger el confinament en les nostres cases per a evitar la propagació del coronavirus».

 

Canal #QuedatACasa d’esta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a tres mostres de pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. També hi ha material audiovisual per als més menuts en #lafestadelcurtacasa amb animació per a tots els públics. Arranca amb els títols ‘Greta y los vegetafantásticos’, de Jorge Bellver, una quadrilla de superherois vegetals que aporten una dieta saludable.

 

En l’apartat d’arts escèniques es podran vore dos propostes de produccions de l’IVC. D’una banda ‘Alexandria’ escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, estrenada l’octubre de 2018 en el Teatre Rialto de València. Es tracta d’una obra molt oportuna, ja que és una reflexió sobre la presència en les nostres vides de les noves tecnologies, en este moment de forçosa dependència digital. L’altra proposta és la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana, representat als diferents teatres de l’IVC i moltes ciutats del Circuit Cultural Valencià.

 

En l’apartat de música les propostes d’esta setmana són ben variades. D’una banda, el concert homenatge a Paco Muñoz celebrat en el Teatre Principal de València el 10 de març de 2018. L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Pablo Rus, que interpreta ‘Noches en los jardines de España’ de Manuel de Falla, en què actua al piano el solista Antonio Galera.

 

Finalment, en l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Històries, mirades, dones. Visions de la diferència’ que es troba en el Museu de Belles Arts de Castelló. Comissariada per Irene Gras Cruz, esta exposició se centra en les dones en l’art, amb la finalitat de difondre i facilitar el coneixement del patrimoni cultural del museu per a buscar una relectura i reinterpretació de la col·lecció sense l’influx patriarcal.

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.