8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’Institut Valencià de Cultura obri el canal ‘Queda’t en casa’

L'Institut Valencià de Cultura arrima la cultura a casa amb el programa 'Queda't a casa'

‘Més a prop’ | IVC

 

L’Institut Valencià de Cultura ha obert el canal #QuedatACasa amb les intencions de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

 

Cada setmana el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. Segons el director general de l’IVC, Abel Guarinos «El canal #QuedatACasa naix amb el quàdruple objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diferents continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics; i de col·laborar a fer més lleuger el confinament en les nostres cases per a evitar la propagació del coronavirus».

 

Canal #QuedatACasa d’esta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris poden accedir a tres mostres de pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura. També hi ha material audiovisual per als més menuts en #lafestadelcurtacasa amb animació per a tots els públics. Arranca amb els títols ‘Greta y los vegetafantásticos’, de Jorge Bellver, una quadrilla de superherois vegetals que aporten una dieta saludable.

 

En l’apartat d’arts escèniques es podran vore dos propostes de produccions de l’IVC. D’una banda ‘Alexandria’ escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, estrenada l’octubre de 2018 en el Teatre Rialto de València. Es tracta d’una obra molt oportuna, ja que és una reflexió sobre la presència en les nostres vides de les noves tecnologies, en este moment de forçosa dependència digital. L’altra proposta és la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana, representat als diferents teatres de l’IVC i moltes ciutats del Circuit Cultural Valencià.

 

En l’apartat de música les propostes d’esta setmana són ben variades. D’una banda, el concert homenatge a Paco Muñoz celebrat en el Teatre Principal de València el 10 de març de 2018. L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Pablo Rus, que interpreta ‘Noches en los jardines de España’ de Manuel de Falla, en què actua al piano el solista Antonio Galera.

 

Finalment, en l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Històries, mirades, dones. Visions de la diferència’ que es troba en el Museu de Belles Arts de Castelló. Comissariada per Irene Gras Cruz, esta exposició se centra en les dones en l’art, amb la finalitat de difondre i facilitar el coneixement del patrimoni cultural del museu per a buscar una relectura i reinterpretació de la col·lecció sense l’influx patriarcal.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.