Investigadors valencians participen en la creació d’un detector de coronavirus per a la indústria alimentària

 

Investigadors del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) desenvolupen un detector ràpid de coronavirus per a superfícies de processament d’aliments, un dispositiu de proves automatitzades que s’instal·larà directament en els centres de processament i proporcionarà resultats en menys d’una hora sense necessitat d’instrumentació complexa o personal especialitzat.

 

Segons un comunicat del CSIC, el projecte Covid-19 BAEMitup rebrà un finançament de 792.000 euros de la convocatòria per a projectes d’innovació de resposta ràpida al Covid-19 posada en marxa per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.

 

Investigadors de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA), centre d’investigació del CSIC amb seu en Paterna, en l’Horta de València, participen en el projecte europeu que desenvolupa este dispositiu de detecció ràpida de coronavirus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, en superfícies de processament d’aliments.

 

Esta plataforma de proves automatitzades proporcionarà resultats en menys d’una hora enfront dels set dies que fins ara requerixen els laboratoris d’anàlisis de mostres. A demés, esta tecnologia servirà per a validar els procediments de neteja en la indústria alimentària i per a detectar altres virus en superfície de contacte alimentari, a demés del coronavirus SARS-CoV-2.

 

Segons la investigadora del CSIC en el IATA Gloria Sánchez, que lidera la participació espanyola en el projecte, «este dispositiu, dissenyat per l’empresa SwissdeCode, consistix en un sistema ràpid de detecció molecular. El sistema oferix l’avantatge que pot utilitzar-se in situ i que els resultats s’obtenen de manera molt ràpida».

 

El projecte es durà a terme per l’agrupació de cinc empreses i institucions d’investigació europees: SwissDeCode (Suïssa), Microbion (Itàlia), Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), Eurofins (França) i l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA, CSIC). El desenvolupament i la validació del dispositiu estaran en curs durant els pròxims mesos i els socis esperen que estiga preparat per al seu llançament al mercat a finals d’enguany.

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.