12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Investigadors valencians participen en la creació d’un detector de coronavirus per a la indústria alimentària

 

Investigadors del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) desenvolupen un detector ràpid de coronavirus per a superfícies de processament d’aliments, un dispositiu de proves automatitzades que s’instal·larà directament en els centres de processament i proporcionarà resultats en menys d’una hora sense necessitat d’instrumentació complexa o personal especialitzat.

 

Segons un comunicat del CSIC, el projecte Covid-19 BAEMitup rebrà un finançament de 792.000 euros de la convocatòria per a projectes d’innovació de resposta ràpida al Covid-19 posada en marxa per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.

 

Investigadors de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA), centre d’investigació del CSIC amb seu en Paterna, en l’Horta de València, participen en el projecte europeu que desenvolupa este dispositiu de detecció ràpida de coronavirus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, en superfícies de processament d’aliments.

 

Esta plataforma de proves automatitzades proporcionarà resultats en menys d’una hora enfront dels set dies que fins ara requerixen els laboratoris d’anàlisis de mostres. A demés, esta tecnologia servirà per a validar els procediments de neteja en la indústria alimentària i per a detectar altres virus en superfície de contacte alimentari, a demés del coronavirus SARS-CoV-2.

 

Segons la investigadora del CSIC en el IATA Gloria Sánchez, que lidera la participació espanyola en el projecte, «este dispositiu, dissenyat per l’empresa SwissdeCode, consistix en un sistema ràpid de detecció molecular. El sistema oferix l’avantatge que pot utilitzar-se in situ i que els resultats s’obtenen de manera molt ràpida».

 

El projecte es durà a terme per l’agrupació de cinc empreses i institucions d’investigació europees: SwissDeCode (Suïssa), Microbion (Itàlia), Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), Eurofins (França) i l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA, CSIC). El desenvolupament i la validació del dispositiu estaran en curs durant els pròxims mesos i els socis esperen que estiga preparat per al seu llançament al mercat a finals d’enguany.

Últimes notícies

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.