Investigadors valencians participen en la creació d’un detector de coronavirus per a la indústria alimentària

 

Investigadors del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) desenvolupen un detector ràpid de coronavirus per a superfícies de processament d’aliments, un dispositiu de proves automatitzades que s’instal·larà directament en els centres de processament i proporcionarà resultats en menys d’una hora sense necessitat d’instrumentació complexa o personal especialitzat.

 

Segons un comunicat del CSIC, el projecte Covid-19 BAEMitup rebrà un finançament de 792.000 euros de la convocatòria per a projectes d’innovació de resposta ràpida al Covid-19 posada en marxa per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.

 

Investigadors de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA), centre d’investigació del CSIC amb seu en Paterna, en l’Horta de València, participen en el projecte europeu que desenvolupa este dispositiu de detecció ràpida de coronavirus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, en superfícies de processament d’aliments.

 

Esta plataforma de proves automatitzades proporcionarà resultats en menys d’una hora enfront dels set dies que fins ara requerixen els laboratoris d’anàlisis de mostres. A demés, esta tecnologia servirà per a validar els procediments de neteja en la indústria alimentària i per a detectar altres virus en superfície de contacte alimentari, a demés del coronavirus SARS-CoV-2.

 

Segons la investigadora del CSIC en el IATA Gloria Sánchez, que lidera la participació espanyola en el projecte, «este dispositiu, dissenyat per l’empresa SwissdeCode, consistix en un sistema ràpid de detecció molecular. El sistema oferix l’avantatge que pot utilitzar-se in situ i que els resultats s’obtenen de manera molt ràpida».

 

El projecte es durà a terme per l’agrupació de cinc empreses i institucions d’investigació europees: SwissDeCode (Suïssa), Microbion (Itàlia), Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), Eurofins (França) i l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA, CSIC). El desenvolupament i la validació del dispositiu estaran en curs durant els pròxims mesos i els socis esperen que estiga preparat per al seu llançament al mercat a finals d’enguany.

Últimes notícies

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.