10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Investigadors valencians participen en la creació d’un detector de coronavirus per a la indústria alimentària

 

Investigadors del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) desenvolupen un detector ràpid de coronavirus per a superfícies de processament d’aliments, un dispositiu de proves automatitzades que s’instal·larà directament en els centres de processament i proporcionarà resultats en menys d’una hora sense necessitat d’instrumentació complexa o personal especialitzat.

 

Segons un comunicat del CSIC, el projecte Covid-19 BAEMitup rebrà un finançament de 792.000 euros de la convocatòria per a projectes d’innovació de resposta ràpida al Covid-19 posada en marxa per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.

 

Investigadors de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA), centre d’investigació del CSIC amb seu en Paterna, en l’Horta de València, participen en el projecte europeu que desenvolupa este dispositiu de detecció ràpida de coronavirus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, en superfícies de processament d’aliments.

 

Esta plataforma de proves automatitzades proporcionarà resultats en menys d’una hora enfront dels set dies que fins ara requerixen els laboratoris d’anàlisis de mostres. A demés, esta tecnologia servirà per a validar els procediments de neteja en la indústria alimentària i per a detectar altres virus en superfície de contacte alimentari, a demés del coronavirus SARS-CoV-2.

 

Segons la investigadora del CSIC en el IATA Gloria Sánchez, que lidera la participació espanyola en el projecte, «este dispositiu, dissenyat per l’empresa SwissdeCode, consistix en un sistema ràpid de detecció molecular. El sistema oferix l’avantatge que pot utilitzar-se in situ i que els resultats s’obtenen de manera molt ràpida».

 

El projecte es durà a terme per l’agrupació de cinc empreses i institucions d’investigació europees: SwissDeCode (Suïssa), Microbion (Itàlia), Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), Eurofins (França) i l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA, CSIC). El desenvolupament i la validació del dispositiu estaran en curs durant els pròxims mesos i els socis esperen que estiga preparat per al seu llançament al mercat a finals d’enguany.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.