Investigadors valencians participen en la creació d’un detector de coronavirus per a la indústria alimentària

 

Investigadors del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) desenvolupen un detector ràpid de coronavirus per a superfícies de processament d’aliments, un dispositiu de proves automatitzades que s’instal·larà directament en els centres de processament i proporcionarà resultats en menys d’una hora sense necessitat d’instrumentació complexa o personal especialitzat.

 

Segons un comunicat del CSIC, el projecte Covid-19 BAEMitup rebrà un finançament de 792.000 euros de la convocatòria per a projectes d’innovació de resposta ràpida al Covid-19 posada en marxa per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.

 

Investigadors de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA), centre d’investigació del CSIC amb seu en Paterna, en l’Horta de València, participen en el projecte europeu que desenvolupa este dispositiu de detecció ràpida de coronavirus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, en superfícies de processament d’aliments.

 

Esta plataforma de proves automatitzades proporcionarà resultats en menys d’una hora enfront dels set dies que fins ara requerixen els laboratoris d’anàlisis de mostres. A demés, esta tecnologia servirà per a validar els procediments de neteja en la indústria alimentària i per a detectar altres virus en superfície de contacte alimentari, a demés del coronavirus SARS-CoV-2.

 

Segons la investigadora del CSIC en el IATA Gloria Sánchez, que lidera la participació espanyola en el projecte, «este dispositiu, dissenyat per l’empresa SwissdeCode, consistix en un sistema ràpid de detecció molecular. El sistema oferix l’avantatge que pot utilitzar-se in situ i que els resultats s’obtenen de manera molt ràpida».

 

El projecte es durà a terme per l’agrupació de cinc empreses i institucions d’investigació europees: SwissDeCode (Suïssa), Microbion (Itàlia), Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), Eurofins (França) i l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA, CSIC). El desenvolupament i la validació del dispositiu estaran en curs durant els pròxims mesos i els socis esperen que estiga preparat per al seu llançament al mercat a finals d’enguany.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.