Joan Carles I li comunica a Felip VI la intenció de retirar-se de la vida pública el 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny | Cedida

 

El rei emèrit Joan Carles I li ha comunicat al rei Felip VI a través d’una carta la seua intenció de retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny, quan es complixen cinc anys de la seua abdicació, segons explica ‘El Confidencial’. En la missiva, l’emèrit ha manifestat el seu desig de «retirar-se de la vida pública per complet», ja que, en la seua opinió, «ha arribat el moment de passar una nova pàgina en la meua vida i completar la meua retirada de la vida pública».

 

Es mostra profundament agraït amb el poble espanyol

La decisió no ha sigut presa d’un dia per a altre, i així mateix ho ha expressat Joan Carles en la carta: «Des de l’any passat, quan vaig celebrar el meu 80 aniversari, he estat pegant-li voltes a esta idea, la qual es va reafirmar en motiu de la inoblidable commemoració del 40 aniversari de la nostra Constitució en les Corts Generals».

 

El rei emèrit aprofundix més en esta qüestió, i recorda la celebració com «un acte solemne, ple d’emoció per a mi, que em va fer evocar, amb orgull i admiració, el record de tantes persones que van contribuir a fer possible la Transició política i renovar el meu sentiment de permanent gratitud cap al poble espanyol». Un poble sobre el qual només pot dir bones paraules, en considerar-lo el «veritable artífex i principal protagonista d’aquella transcendental etapa de la nostra història recent»

 

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip

El rei emèrit amb el seu fill, Felip VI

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip | Cedida

 

A continuació, Joan Carles I manifesta que «amb una ferma i meditada convicció, hui t’expresse la meua voluntat i desig de fer este pas i deixar de desenvolupar activitats institucionals, a partir del pròxim mes de juny». La carta conclou amb una frase molt emotiva, i que segur que ha emocionat al seu fill: «Prenc esta decisió des del gran afecte i orgull de pare que sent per tu, amb la meua lleialtat sempre. Una enorme abraçada de ton pare».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.