Joan Carles I li comunica a Felip VI la intenció de retirar-se de la vida pública el 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny | Cedida

 

El rei emèrit Joan Carles I li ha comunicat al rei Felip VI a través d’una carta la seua intenció de retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny, quan es complixen cinc anys de la seua abdicació, segons explica ‘El Confidencial’. En la missiva, l’emèrit ha manifestat el seu desig de «retirar-se de la vida pública per complet», ja que, en la seua opinió, «ha arribat el moment de passar una nova pàgina en la meua vida i completar la meua retirada de la vida pública».

 

Es mostra profundament agraït amb el poble espanyol

La decisió no ha sigut presa d’un dia per a altre, i així mateix ho ha expressat Joan Carles en la carta: «Des de l’any passat, quan vaig celebrar el meu 80 aniversari, he estat pegant-li voltes a esta idea, la qual es va reafirmar en motiu de la inoblidable commemoració del 40 aniversari de la nostra Constitució en les Corts Generals».

 

El rei emèrit aprofundix més en esta qüestió, i recorda la celebració com «un acte solemne, ple d’emoció per a mi, que em va fer evocar, amb orgull i admiració, el record de tantes persones que van contribuir a fer possible la Transició política i renovar el meu sentiment de permanent gratitud cap al poble espanyol». Un poble sobre el qual només pot dir bones paraules, en considerar-lo el «veritable artífex i principal protagonista d’aquella transcendental etapa de la nostra història recent»

 

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip

El rei emèrit amb el seu fill, Felip VI

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip | Cedida

 

A continuació, Joan Carles I manifesta que «amb una ferma i meditada convicció, hui t’expresse la meua voluntat i desig de fer este pas i deixar de desenvolupar activitats institucionals, a partir del pròxim mes de juny». La carta conclou amb una frase molt emotiva, i que segur que ha emocionat al seu fill: «Prenc esta decisió des del gran afecte i orgull de pare que sent per tu, amb la meua lleialtat sempre. Una enorme abraçada de ton pare».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.