Joan Carles I li comunica a Felip VI la intenció de retirar-se de la vida pública el 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny | Cedida

 

El rei emèrit Joan Carles I li ha comunicat al rei Felip VI a través d’una carta la seua intenció de retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny, quan es complixen cinc anys de la seua abdicació, segons explica ‘El Confidencial’. En la missiva, l’emèrit ha manifestat el seu desig de «retirar-se de la vida pública per complet», ja que, en la seua opinió, «ha arribat el moment de passar una nova pàgina en la meua vida i completar la meua retirada de la vida pública».

 

Es mostra profundament agraït amb el poble espanyol

La decisió no ha sigut presa d’un dia per a altre, i així mateix ho ha expressat Joan Carles en la carta: «Des de l’any passat, quan vaig celebrar el meu 80 aniversari, he estat pegant-li voltes a esta idea, la qual es va reafirmar en motiu de la inoblidable commemoració del 40 aniversari de la nostra Constitució en les Corts Generals».

 

El rei emèrit aprofundix més en esta qüestió, i recorda la celebració com «un acte solemne, ple d’emoció per a mi, que em va fer evocar, amb orgull i admiració, el record de tantes persones que van contribuir a fer possible la Transició política i renovar el meu sentiment de permanent gratitud cap al poble espanyol». Un poble sobre el qual només pot dir bones paraules, en considerar-lo el «veritable artífex i principal protagonista d’aquella transcendental etapa de la nostra història recent»

 

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip

El rei emèrit amb el seu fill, Felip VI

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip | Cedida

 

A continuació, Joan Carles I manifesta que «amb una ferma i meditada convicció, hui t’expresse la meua voluntat i desig de fer este pas i deixar de desenvolupar activitats institucionals, a partir del pròxim mes de juny». La carta conclou amb una frase molt emotiva, i que segur que ha emocionat al seu fill: «Prenc esta decisió des del gran afecte i orgull de pare que sent per tu, amb la meua lleialtat sempre. Una enorme abraçada de ton pare».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP avala el pla de vivenda de Pérez Llorca i l’oposició el titlla d’ocurrència

El PP ha qualificat de potent i nova la proposta de Pérez Llorca per a permetre vivendes en sòl dotacional sense desenrotllar. PSPV i Compromís l'han titllada d'ocurrència i alerten d'una cessió a privats; Vox ha defés liberalitzar sòl.

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.

Dos detinguts a Torrevieja en un cotxe robat del Regne Unit, un ferit en intentar fugir

Dos hòmens han sigut detinguts a Torrevieja en un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. Un es va lesionar en tractar d'escapar durant el trasllat.

Pérez Llorca critica que Renfe deixe els Rodalia a Albal en Falles

El president ha rebutjat que, del 13 al 19 de març i entre les 13 i les 15 hores, els trens només arriben fins a Albal. Ha demanat solucions coordinades que prioritzen la seguretat sense allunyar als viatgers de València.

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

L'operatiu de la Policia Nacional per a les Falles 2026 es reforça amb un VIPA 6x6, sistemes anti-dron i més efectius, amb 6.000 agents coordinats a València.

El PP lamenta la polèmica i el PSPV exigix garanties per l’accés de trens a València en hores de mascletà

El tall de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà obri un xoc polític en Les Corts. PP, PSPV, Compromís i Vox discrepen sobre seguretat i solucions.

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.