Joan Carles I li comunica a Felip VI la intenció de retirar-se de la vida pública el 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny | Cedida

 

El rei emèrit Joan Carles I li ha comunicat al rei Felip VI a través d’una carta la seua intenció de retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny, quan es complixen cinc anys de la seua abdicació, segons explica ‘El Confidencial’. En la missiva, l’emèrit ha manifestat el seu desig de «retirar-se de la vida pública per complet», ja que, en la seua opinió, «ha arribat el moment de passar una nova pàgina en la meua vida i completar la meua retirada de la vida pública».

 

Es mostra profundament agraït amb el poble espanyol

La decisió no ha sigut presa d’un dia per a altre, i així mateix ho ha expressat Joan Carles en la carta: «Des de l’any passat, quan vaig celebrar el meu 80 aniversari, he estat pegant-li voltes a esta idea, la qual es va reafirmar en motiu de la inoblidable commemoració del 40 aniversari de la nostra Constitució en les Corts Generals».

 

El rei emèrit aprofundix més en esta qüestió, i recorda la celebració com «un acte solemne, ple d’emoció per a mi, que em va fer evocar, amb orgull i admiració, el record de tantes persones que van contribuir a fer possible la Transició política i renovar el meu sentiment de permanent gratitud cap al poble espanyol». Un poble sobre el qual només pot dir bones paraules, en considerar-lo el «veritable artífex i principal protagonista d’aquella transcendental etapa de la nostra història recent»

 

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip

El rei emèrit amb el seu fill, Felip VI

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip | Cedida

 

A continuació, Joan Carles I manifesta que «amb una ferma i meditada convicció, hui t’expresse la meua voluntat i desig de fer este pas i deixar de desenvolupar activitats institucionals, a partir del pròxim mes de juny». La carta conclou amb una frase molt emotiva, i que segur que ha emocionat al seu fill: «Prenc esta decisió des del gran afecte i orgull de pare que sent per tu, amb la meua lleialtat sempre. Una enorme abraçada de ton pare».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.

Les víctimes de la DANA confien que Mazón diga la veritat davant la jutgessa

Les víctimes mortals de la DANA del 29 d'octubre confien que Carlos Mazón, citat com a testimoni per la jutgessa de Catarroja, diga tota la veritat i aporte llum sobre la gestió de la tragèdia.

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.