5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Joan Carles I li comunica a Felip VI la intenció de retirar-se de la vida pública el 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny

Joan Carles té pensat retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny | Cedida

 

El rei emèrit Joan Carles I li ha comunicat al rei Felip VI a través d’una carta la seua intenció de retirar-se de la vida pública a partir del 2 de juny, quan es complixen cinc anys de la seua abdicació, segons explica ‘El Confidencial’. En la missiva, l’emèrit ha manifestat el seu desig de «retirar-se de la vida pública per complet», ja que, en la seua opinió, «ha arribat el moment de passar una nova pàgina en la meua vida i completar la meua retirada de la vida pública».

 

Es mostra profundament agraït amb el poble espanyol

La decisió no ha sigut presa d’un dia per a altre, i així mateix ho ha expressat Joan Carles en la carta: «Des de l’any passat, quan vaig celebrar el meu 80 aniversari, he estat pegant-li voltes a esta idea, la qual es va reafirmar en motiu de la inoblidable commemoració del 40 aniversari de la nostra Constitució en les Corts Generals».

 

El rei emèrit aprofundix més en esta qüestió, i recorda la celebració com «un acte solemne, ple d’emoció per a mi, que em va fer evocar, amb orgull i admiració, el record de tantes persones que van contribuir a fer possible la Transició política i renovar el meu sentiment de permanent gratitud cap al poble espanyol». Un poble sobre el qual només pot dir bones paraules, en considerar-lo el «veritable artífex i principal protagonista d’aquella transcendental etapa de la nostra història recent»

 

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip

El rei emèrit amb el seu fill, Felip VI

El rei emèrit sent «un gran afecte i orgull» pel seu fill Felip | Cedida

 

A continuació, Joan Carles I manifesta que «amb una ferma i meditada convicció, hui t’expresse la meua voluntat i desig de fer este pas i deixar de desenvolupar activitats institucionals, a partir del pròxim mes de juny». La carta conclou amb una frase molt emotiva, i que segur que ha emocionat al seu fill: «Prenc esta decisió des del gran afecte i orgull de pare que sent per tu, amb la meua lleialtat sempre. Una enorme abraçada de ton pare».

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.