Joan Ribó admitix que no es podrà fer la Cavalcada de Reis i estudiarà una alternativa

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres que a partir de l’apuntat este dimarts pel Govern central sobre la celebració de les cavalcades de Reis és previsible que la Conselleria de Sanitat vaja a dir que no a la proposta que li ha plantejat l’Ajuntament per a poder dur-la a terme en esta ciutat amb les mesures necessàries per a evitar contagis del Covid-19.

 

Ha reiterat que el consistori valencià, com «sempre, s’atindrà escrupolosament al que diguen les autoritats sanitàries». El primer edil ha recordat que el consistori està esperant resposta de la Conselleria de Sanitat al plantejament que li ha fet per a poder celebrar esta cavalcada en la capital valenciana.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a informar del procés de restauració de la Senyera de 1928, preguntat per si se celebrarà a València Cavalcada de Reis després de la recomanació feta per l’Executiu central perquè esta classe d’actes no es faça en Nadal o que si es fa siga estàtic o per televisió.

 

«Estem esperant la resolució de la Conselleria de Sanitat però entenem que després del que va eixir ahir a nivell estatal la situació serà clara. Estem treballant en les condicions, ja que la Conselleria de Sanitat ens dirà que no es pot fer», ha exposat preguntat també per si dona per liquidada la Cavalcada de Reis.

 

Una segona alternativa

No obstant això, ha subratllat que no s’ha rebut «encara» document d’este departament de la Generalitat. «Nosaltres havíem fet un plantejament a la Conselleria de Sanitat. Sembla ser que no es poden fer estes festes, estes cavalcades. Perquè, senzillament, com hem dit sempre, ens atindrem escrupolosament al que ens diguen les autoritats sanitàries», ha manifestat el responsable municipal. «Crec que és molt clar», ha agregat.

 

Respecte a si l’Ajuntament compta amb alguna idea com a alternativa a no dur a terme este acte, Joan Ribó ha assenyalat que «no i ha demanat «uns dies» per a poder fer «una segona planificació». «Teníem un projecte que hem presentat a la conselleria. Estudiarem com podem, en la mesura que siga possible i dins del que siga possible sanitàriament, fer les activitats corresponents», ha asseverat el responsable municipal.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.