Joan Ribó admitix que no es podrà fer la Cavalcada de Reis i estudiarà una alternativa

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres que a partir de l’apuntat este dimarts pel Govern central sobre la celebració de les cavalcades de Reis és previsible que la Conselleria de Sanitat vaja a dir que no a la proposta que li ha plantejat l’Ajuntament per a poder dur-la a terme en esta ciutat amb les mesures necessàries per a evitar contagis del Covid-19.

 

Ha reiterat que el consistori valencià, com «sempre, s’atindrà escrupolosament al que diguen les autoritats sanitàries». El primer edil ha recordat que el consistori està esperant resposta de la Conselleria de Sanitat al plantejament que li ha fet per a poder celebrar esta cavalcada en la capital valenciana.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a informar del procés de restauració de la Senyera de 1928, preguntat per si se celebrarà a València Cavalcada de Reis després de la recomanació feta per l’Executiu central perquè esta classe d’actes no es faça en Nadal o que si es fa siga estàtic o per televisió.

 

«Estem esperant la resolució de la Conselleria de Sanitat però entenem que després del que va eixir ahir a nivell estatal la situació serà clara. Estem treballant en les condicions, ja que la Conselleria de Sanitat ens dirà que no es pot fer», ha exposat preguntat també per si dona per liquidada la Cavalcada de Reis.

 

Una segona alternativa

No obstant això, ha subratllat que no s’ha rebut «encara» document d’este departament de la Generalitat. «Nosaltres havíem fet un plantejament a la Conselleria de Sanitat. Sembla ser que no es poden fer estes festes, estes cavalcades. Perquè, senzillament, com hem dit sempre, ens atindrem escrupolosament al que ens diguen les autoritats sanitàries», ha manifestat el responsable municipal. «Crec que és molt clar», ha agregat.

 

Respecte a si l’Ajuntament compta amb alguna idea com a alternativa a no dur a terme este acte, Joan Ribó ha assenyalat que «no i ha demanat «uns dies» per a poder fer «una segona planificació». «Teníem un projecte que hem presentat a la conselleria. Estudiarem com podem, en la mesura que siga possible i dins del que siga possible sanitàriament, fer les activitats corresponents», ha asseverat el responsable municipal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.