Joan Ribó admitix que no es podrà fer la Cavalcada de Reis i estudiarà una alternativa

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres que a partir de l’apuntat este dimarts pel Govern central sobre la celebració de les cavalcades de Reis és previsible que la Conselleria de Sanitat vaja a dir que no a la proposta que li ha plantejat l’Ajuntament per a poder dur-la a terme en esta ciutat amb les mesures necessàries per a evitar contagis del Covid-19.

 

Ha reiterat que el consistori valencià, com «sempre, s’atindrà escrupolosament al que diguen les autoritats sanitàries». El primer edil ha recordat que el consistori està esperant resposta de la Conselleria de Sanitat al plantejament que li ha fet per a poder celebrar esta cavalcada en la capital valenciana.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a informar del procés de restauració de la Senyera de 1928, preguntat per si se celebrarà a València Cavalcada de Reis després de la recomanació feta per l’Executiu central perquè esta classe d’actes no es faça en Nadal o que si es fa siga estàtic o per televisió.

 

«Estem esperant la resolució de la Conselleria de Sanitat però entenem que després del que va eixir ahir a nivell estatal la situació serà clara. Estem treballant en les condicions, ja que la Conselleria de Sanitat ens dirà que no es pot fer», ha exposat preguntat també per si dona per liquidada la Cavalcada de Reis.

 

Una segona alternativa

No obstant això, ha subratllat que no s’ha rebut «encara» document d’este departament de la Generalitat. «Nosaltres havíem fet un plantejament a la Conselleria de Sanitat. Sembla ser que no es poden fer estes festes, estes cavalcades. Perquè, senzillament, com hem dit sempre, ens atindrem escrupolosament al que ens diguen les autoritats sanitàries», ha manifestat el responsable municipal. «Crec que és molt clar», ha agregat.

 

Respecte a si l’Ajuntament compta amb alguna idea com a alternativa a no dur a terme este acte, Joan Ribó ha assenyalat que «no i ha demanat «uns dies» per a poder fer «una segona planificació». «Teníem un projecte que hem presentat a la conselleria. Estudiarem com podem, en la mesura que siga possible i dins del que siga possible sanitàriament, fer les activitats corresponents», ha asseverat el responsable municipal.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU