Joan Ribó admitix que no es podrà fer la Cavalcada de Reis i estudiarà una alternativa

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres que a partir de l’apuntat este dimarts pel Govern central sobre la celebració de les cavalcades de Reis és previsible que la Conselleria de Sanitat vaja a dir que no a la proposta que li ha plantejat l’Ajuntament per a poder dur-la a terme en esta ciutat amb les mesures necessàries per a evitar contagis del Covid-19.

 

Ha reiterat que el consistori valencià, com «sempre, s’atindrà escrupolosament al que diguen les autoritats sanitàries». El primer edil ha recordat que el consistori està esperant resposta de la Conselleria de Sanitat al plantejament que li ha fet per a poder celebrar esta cavalcada en la capital valenciana.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a informar del procés de restauració de la Senyera de 1928, preguntat per si se celebrarà a València Cavalcada de Reis després de la recomanació feta per l’Executiu central perquè esta classe d’actes no es faça en Nadal o que si es fa siga estàtic o per televisió.

 

«Estem esperant la resolució de la Conselleria de Sanitat però entenem que després del que va eixir ahir a nivell estatal la situació serà clara. Estem treballant en les condicions, ja que la Conselleria de Sanitat ens dirà que no es pot fer», ha exposat preguntat també per si dona per liquidada la Cavalcada de Reis.

 

Una segona alternativa

No obstant això, ha subratllat que no s’ha rebut «encara» document d’este departament de la Generalitat. «Nosaltres havíem fet un plantejament a la Conselleria de Sanitat. Sembla ser que no es poden fer estes festes, estes cavalcades. Perquè, senzillament, com hem dit sempre, ens atindrem escrupolosament al que ens diguen les autoritats sanitàries», ha manifestat el responsable municipal. «Crec que és molt clar», ha agregat.

 

Respecte a si l’Ajuntament compta amb alguna idea com a alternativa a no dur a terme este acte, Joan Ribó ha assenyalat que «no i ha demanat «uns dies» per a poder fer «una segona planificació». «Teníem un projecte que hem presentat a la conselleria. Estudiarem com podem, en la mesura que siga possible i dins del que siga possible sanitàriament, fer les activitats corresponents», ha asseverat el responsable municipal.

Últimes notícies

La delegada del Govern condemna el doble crim masclista de Dolores i crida a mantindre’s alerta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana condemna l'assassinat d'una dona i el seu fill a Dolores i reclama a la societat màxima alerta davant el repunt de feminicidis.

Bernabé subratlla la ràpida resposta de Zapatero després de la seua imputació en l’Audiència Nacional

Pilar Bernabé subratlla que José Luis Rodríguez Zapatero va reaccionar de manera immediata a la seua imputació en l'Audiència Nacional i remarca el respecte del PSOE a la justícia.

Un centenar d’equips directius anuncia la seua dimissió en suport a la vaga docent en la Comunitat Valenciana

Un centenar d'equips directius de 300 centres de la Comunitat Valenciana anuncia que presentarà la seua dimissió en bloc per a recolzar la vaga indefinida del professorat i exigir més recursos per a l'escola pública.

Quique Llopis afronta en Xiamen la seua segona parada en la Lliga Diamant

Quique Llopis serà l'únic atleta espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol en els 110 metres barres abans del seu gran objectiu de l'estiu: l'Europeu de Birmingham.

Detingut un jove per tràfic de drogues en un festival de música electrònica a Montanejos

La Guàrdia Civil va detindre a un jove per tràfic de drogues durant el festival Dies de Camp a Montanejos i va tramitar 90 denúncies administratives per tinença i consum d'estupefaents en espais públics.

Pérez Llorca acusa el ministre Espanya de desatendre a la Comunitat Valenciana i el finançament autonòmic

El president Juanfran Pérez Llorca retrau al ministre Arcadi España que encara no haja respost a la seua petició de reunió i denúncia el retard en inversions ferroviàries, ajudes per la dana i finançament per a la Comunitat Valenciana.

PP i Vox bloquegen la tramitació de la taxa turística en Les Corts Valencianes

PP i Vox han unit forces en Les Corts per a impedir la tramitació de dos proposicions de llei del PSPV-PSOE i Compromís que buscaven implantar una taxa turística en la Comunitat Valenciana. El ple sí ha aprovat iniciatives sobre indemnitzacions a agricultors i defensa del sector citrícola.

Les Corts es detenen un minut per l’assassinat masclista de Dolores

El ple de Les Corts Valencianes guarda un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona i el seu fill en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, confirmat per Igualtat com a crim de violència de gènere.