Joan Ribó admitix que no es podrà fer la Cavalcada de Reis i estudiarà una alternativa

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres que a partir de l’apuntat este dimarts pel Govern central sobre la celebració de les cavalcades de Reis és previsible que la Conselleria de Sanitat vaja a dir que no a la proposta que li ha plantejat l’Ajuntament per a poder dur-la a terme en esta ciutat amb les mesures necessàries per a evitar contagis del Covid-19.

 

Ha reiterat que el consistori valencià, com «sempre, s’atindrà escrupolosament al que diguen les autoritats sanitàries». El primer edil ha recordat que el consistori està esperant resposta de la Conselleria de Sanitat al plantejament que li ha fet per a poder celebrar esta cavalcada en la capital valenciana.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a informar del procés de restauració de la Senyera de 1928, preguntat per si se celebrarà a València Cavalcada de Reis després de la recomanació feta per l’Executiu central perquè esta classe d’actes no es faça en Nadal o que si es fa siga estàtic o per televisió.

 

«Estem esperant la resolució de la Conselleria de Sanitat però entenem que després del que va eixir ahir a nivell estatal la situació serà clara. Estem treballant en les condicions, ja que la Conselleria de Sanitat ens dirà que no es pot fer», ha exposat preguntat també per si dona per liquidada la Cavalcada de Reis.

 

Una segona alternativa

No obstant això, ha subratllat que no s’ha rebut «encara» document d’este departament de la Generalitat. «Nosaltres havíem fet un plantejament a la Conselleria de Sanitat. Sembla ser que no es poden fer estes festes, estes cavalcades. Perquè, senzillament, com hem dit sempre, ens atindrem escrupolosament al que ens diguen les autoritats sanitàries», ha manifestat el responsable municipal. «Crec que és molt clar», ha agregat.

 

Respecte a si l’Ajuntament compta amb alguna idea com a alternativa a no dur a terme este acte, Joan Ribó ha assenyalat que «no i ha demanat «uns dies» per a poder fer «una segona planificació». «Teníem un projecte que hem presentat a la conselleria. Estudiarem com podem, en la mesura que siga possible i dins del que siga possible sanitàriament, fer les activitats corresponents», ha asseverat el responsable municipal.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.