Jordi Sirera, un dels primers valencians en rebre la vacuna contra el coronavirus en Manchester

Cada volta queda menys per a rebre les primeres vacunes del coronavirus en el territori valencià. No obstant això, ja hi ha valencians que s'han pogut vacunar.

 

Com ja va avançar 'À Punt', Jordi Sirera, un xic de la localitat de Banyeres de Mariola, en la comarca de l'Alcoià (Alacant), ja ha rebut la primera dosi d'immunització contra el Covid-19 en exercir com a treballador del grup de població considerat de risc professional amb ocupació en una cadena de geriàtrics de Manchester.

 

Abans de vacunar-se, el jove valencià va rebre una guia d'informació i després de firmar el consentiment, de manera telemàtica, va sol·licitar la cita i este dilluns el vacunaren en un hospital de la ciutat anglesa. 

 

No ha patit efectes secundaris

Sirera va rebre la primera dosi de la vacuna de Pfizer i, segons ha assegurat, no ha patit cap efecte secundari. «Estic bé, no tinc cap símptoma. El procés és senzill i està molt ben organitzat. Crec que tot el món hauria de vacunar-se i no és només una qüestió ètica, estem parlant de salut pública», va assenyalar al citat mitjà.

 

D'altra banda, Jordi Sirera ha explicat que «la vacuna és un avanç històric i seria una irresponsabilitat ignorar els beneficis que a la llarga produiran en tota la població».

6 de gener, la data de la segona dosi

Ara, el valencià ja té cita per a rebre la segona dosi, serà el pròxim 6 de gener, el dia dels Reis Mags. Amb esta dosi, Sirera espera obtenir la immunitat total contra el coronavirus, ja que, segons els estudis, té un 95% d'efectivitat.

 

Jordi Sirera es va infectar per Covid-19 en la primera onada, però no va haver d'ingressar a l'hospital. A pesar de tindre anticossos, les autoritats britàniques recomanen vacunar-se, i ell no s'ho va pensar dos voltes. 

 

 

Últimes notícies

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.