10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Jordi Sirera, un dels primers valencians en rebre la vacuna contra el coronavirus en Manchester

Cada volta queda menys per a rebre les primeres vacunes del coronavirus en el territori valencià. No obstant això, ja hi ha valencians que s'han pogut vacunar.

 

Com ja va avançar 'À Punt', Jordi Sirera, un xic de la localitat de Banyeres de Mariola, en la comarca de l'Alcoià (Alacant), ja ha rebut la primera dosi d'immunització contra el Covid-19 en exercir com a treballador del grup de població considerat de risc professional amb ocupació en una cadena de geriàtrics de Manchester.

 

Abans de vacunar-se, el jove valencià va rebre una guia d'informació i després de firmar el consentiment, de manera telemàtica, va sol·licitar la cita i este dilluns el vacunaren en un hospital de la ciutat anglesa. 

 

No ha patit efectes secundaris

Sirera va rebre la primera dosi de la vacuna de Pfizer i, segons ha assegurat, no ha patit cap efecte secundari. «Estic bé, no tinc cap símptoma. El procés és senzill i està molt ben organitzat. Crec que tot el món hauria de vacunar-se i no és només una qüestió ètica, estem parlant de salut pública», va assenyalar al citat mitjà.

 

D'altra banda, Jordi Sirera ha explicat que «la vacuna és un avanç històric i seria una irresponsabilitat ignorar els beneficis que a la llarga produiran en tota la població».

6 de gener, la data de la segona dosi

Ara, el valencià ja té cita per a rebre la segona dosi, serà el pròxim 6 de gener, el dia dels Reis Mags. Amb esta dosi, Sirera espera obtenir la immunitat total contra el coronavirus, ja que, segons els estudis, té un 95% d'efectivitat.

 

Jordi Sirera es va infectar per Covid-19 en la primera onada, però no va haver d'ingressar a l'hospital. A pesar de tindre anticossos, les autoritats britàniques recomanen vacunar-se, i ell no s'ho va pensar dos voltes. 

 

 

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.