13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Jordi Sirera, un dels primers valencians en rebre la vacuna contra el coronavirus en Manchester

Cada volta queda menys per a rebre les primeres vacunes del coronavirus en el territori valencià. No obstant això, ja hi ha valencians que s'han pogut vacunar.

 

Com ja va avançar 'À Punt', Jordi Sirera, un xic de la localitat de Banyeres de Mariola, en la comarca de l'Alcoià (Alacant), ja ha rebut la primera dosi d'immunització contra el Covid-19 en exercir com a treballador del grup de població considerat de risc professional amb ocupació en una cadena de geriàtrics de Manchester.

 

Abans de vacunar-se, el jove valencià va rebre una guia d'informació i després de firmar el consentiment, de manera telemàtica, va sol·licitar la cita i este dilluns el vacunaren en un hospital de la ciutat anglesa. 

 

No ha patit efectes secundaris

Sirera va rebre la primera dosi de la vacuna de Pfizer i, segons ha assegurat, no ha patit cap efecte secundari. «Estic bé, no tinc cap símptoma. El procés és senzill i està molt ben organitzat. Crec que tot el món hauria de vacunar-se i no és només una qüestió ètica, estem parlant de salut pública», va assenyalar al citat mitjà.

 

D'altra banda, Jordi Sirera ha explicat que «la vacuna és un avanç històric i seria una irresponsabilitat ignorar els beneficis que a la llarga produiran en tota la població».

6 de gener, la data de la segona dosi

Ara, el valencià ja té cita per a rebre la segona dosi, serà el pròxim 6 de gener, el dia dels Reis Mags. Amb esta dosi, Sirera espera obtenir la immunitat total contra el coronavirus, ja que, segons els estudis, té un 95% d'efectivitat.

 

Jordi Sirera es va infectar per Covid-19 en la primera onada, però no va haver d'ingressar a l'hospital. A pesar de tindre anticossos, les autoritats britàniques recomanen vacunar-se, i ell no s'ho va pensar dos voltes. 

 

 

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.