Els jubilats anglesos posen a la venda les seues cases a Espanya

 

Les conseqüències del brexit, eixida del Regne Unit de la Unió Europea, estan afectant el mercat immobiliari espanyol. Segons el periòdic britànic Mirror, els jubilats del Regne Unit que van triar Espanya com la seua nova llar, estan abandonant la Costa del Sol «en massa» per les regles d’immigració més estrictes que imposa el brexit i al major cost de les despeses d’atenció mèdica.

Aqueixa informació no coincideix exactament amb la que mostren diverses fonts del sector immobiliari espanyol, que apunten a una tendència de «degoteig» en les vendes de cases, però no en massa. Sí que s’evidencia amb claredat que els britànics estan deixant de comprar habitatge a Espanya.

Una situació que està portant a molts britànics a prendre la dràstica i dolorosa decisió de vendre les seues cases a les platges en el litoral de la Comunitat Valenciana i especialment a la província d’Alacant. “No sols han caigut les compres, els que ja tenien habitatge estan venent-les per por de la incertesa i perquè no els interessa estar només per períodes de tres mesos”, explica Marta Mondéjar, agent de Vilahome Immobiliària.

La compra d’habitatge a Espanya per part dels britànics es desploma

 

Segons les dades oficials del Col·legi de Registradors, els britànics, que tradicionalment han liderat de forma molt destacada la compra de cases a Espanya, van continuar en primera posició en el segon trimestre de 2021, però van registrar un enfonsament i un mínim històric en suposar el 9,5% de les compres totals, amb els alemanys trepitjant-los els talons per primera vegada (9%).

La progressiva caiguda ve des de lluny i no es deu només al brexit, però sens dubte l’eixida de la Unió Europea ha accelerat l’enfonsament.

A això se suma, a més, una tendència de venda dels seus habitatges per part de britànics, segurament jubilats, que estan començant a detectar diferents agents del sector immobiliari espanyol.

 

Els britànics deixen els càmpings

 

La marxa dels britànics també està afectant els càmpings de la costa, on molts residien, fins i tot de manera permanent.

No obstant això, la limitació d’estada ha provocat, igual que amb els habitatges, que venguen les seues caravanes perquè ja no els ix rendible pagar durant tot l’any la parcel·la per a deixar-la de manera fixa. “La majoria estaven en estades de més de cinc mesos i amb l’actual legislació ja no poden fer-ho i decideixen tornar al seu país. Per a nosaltres és un problema perquè estem perdent a bons clients, que ens garantien ocupació durant tot l’any”, explica la gerent d’un càmping.

Amb pena i resignació, la parella, com a milers de britànics, prepara les maletes per a deixar arrere la caravana que ha sigut la seua residència somiada al Mediterrani.

 

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.