Els jubilats anglesos posen a la venda les seues cases a Espanya

 

Les conseqüències del brexit, eixida del Regne Unit de la Unió Europea, estan afectant el mercat immobiliari espanyol. Segons el periòdic britànic Mirror, els jubilats del Regne Unit que van triar Espanya com la seua nova llar, estan abandonant la Costa del Sol «en massa» per les regles d’immigració més estrictes que imposa el brexit i al major cost de les despeses d’atenció mèdica.

Aqueixa informació no coincideix exactament amb la que mostren diverses fonts del sector immobiliari espanyol, que apunten a una tendència de «degoteig» en les vendes de cases, però no en massa. Sí que s’evidencia amb claredat que els britànics estan deixant de comprar habitatge a Espanya.

Una situació que està portant a molts britànics a prendre la dràstica i dolorosa decisió de vendre les seues cases a les platges en el litoral de la Comunitat Valenciana i especialment a la província d’Alacant. “No sols han caigut les compres, els que ja tenien habitatge estan venent-les per por de la incertesa i perquè no els interessa estar només per períodes de tres mesos”, explica Marta Mondéjar, agent de Vilahome Immobiliària.

La compra d’habitatge a Espanya per part dels britànics es desploma

 

Segons les dades oficials del Col·legi de Registradors, els britànics, que tradicionalment han liderat de forma molt destacada la compra de cases a Espanya, van continuar en primera posició en el segon trimestre de 2021, però van registrar un enfonsament i un mínim històric en suposar el 9,5% de les compres totals, amb els alemanys trepitjant-los els talons per primera vegada (9%).

La progressiva caiguda ve des de lluny i no es deu només al brexit, però sens dubte l’eixida de la Unió Europea ha accelerat l’enfonsament.

A això se suma, a més, una tendència de venda dels seus habitatges per part de britànics, segurament jubilats, que estan començant a detectar diferents agents del sector immobiliari espanyol.

 

Els britànics deixen els càmpings

 

La marxa dels britànics també està afectant els càmpings de la costa, on molts residien, fins i tot de manera permanent.

No obstant això, la limitació d’estada ha provocat, igual que amb els habitatges, que venguen les seues caravanes perquè ja no els ix rendible pagar durant tot l’any la parcel·la per a deixar-la de manera fixa. “La majoria estaven en estades de més de cinc mesos i amb l’actual legislació ja no poden fer-ho i decideixen tornar al seu país. Per a nosaltres és un problema perquè estem perdent a bons clients, que ens garantien ocupació durant tot l’any”, explica la gerent d’un càmping.

Amb pena i resignació, la parella, com a milers de britànics, prepara les maletes per a deixar arrere la caravana que ha sigut la seua residència somiada al Mediterrani.

 

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU