Els jubilats anglesos posen a la venda les seues cases a Espanya

 

Les conseqüències del brexit, eixida del Regne Unit de la Unió Europea, estan afectant el mercat immobiliari espanyol. Segons el periòdic britànic Mirror, els jubilats del Regne Unit que van triar Espanya com la seua nova llar, estan abandonant la Costa del Sol «en massa» per les regles d’immigració més estrictes que imposa el brexit i al major cost de les despeses d’atenció mèdica.

Aqueixa informació no coincideix exactament amb la que mostren diverses fonts del sector immobiliari espanyol, que apunten a una tendència de «degoteig» en les vendes de cases, però no en massa. Sí que s’evidencia amb claredat que els britànics estan deixant de comprar habitatge a Espanya.

Una situació que està portant a molts britànics a prendre la dràstica i dolorosa decisió de vendre les seues cases a les platges en el litoral de la Comunitat Valenciana i especialment a la província d’Alacant. “No sols han caigut les compres, els que ja tenien habitatge estan venent-les per por de la incertesa i perquè no els interessa estar només per períodes de tres mesos”, explica Marta Mondéjar, agent de Vilahome Immobiliària.

La compra d’habitatge a Espanya per part dels britànics es desploma

 

Segons les dades oficials del Col·legi de Registradors, els britànics, que tradicionalment han liderat de forma molt destacada la compra de cases a Espanya, van continuar en primera posició en el segon trimestre de 2021, però van registrar un enfonsament i un mínim històric en suposar el 9,5% de les compres totals, amb els alemanys trepitjant-los els talons per primera vegada (9%).

La progressiva caiguda ve des de lluny i no es deu només al brexit, però sens dubte l’eixida de la Unió Europea ha accelerat l’enfonsament.

A això se suma, a més, una tendència de venda dels seus habitatges per part de britànics, segurament jubilats, que estan començant a detectar diferents agents del sector immobiliari espanyol.

 

Els britànics deixen els càmpings

 

La marxa dels britànics també està afectant els càmpings de la costa, on molts residien, fins i tot de manera permanent.

No obstant això, la limitació d’estada ha provocat, igual que amb els habitatges, que venguen les seues caravanes perquè ja no els ix rendible pagar durant tot l’any la parcel·la per a deixar-la de manera fixa. “La majoria estaven en estades de més de cinc mesos i amb l’actual legislació ja no poden fer-ho i decideixen tornar al seu país. Per a nosaltres és un problema perquè estem perdent a bons clients, que ens garantien ocupació durant tot l’any”, explica la gerent d’un càmping.

Amb pena i resignació, la parella, com a milers de britànics, prepara les maletes per a deixar arrere la caravana que ha sigut la seua residència somiada al Mediterrani.

 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.