Els jubilats anglesos posen a la venda les seues cases a Espanya

 

Les conseqüències del brexit, eixida del Regne Unit de la Unió Europea, estan afectant el mercat immobiliari espanyol. Segons el periòdic britànic Mirror, els jubilats del Regne Unit que van triar Espanya com la seua nova llar, estan abandonant la Costa del Sol “en massa” per les regles d’immigració més estrictes que imposa el brexit i al major cost de les despeses d’atenció mèdica.

Aqueixa informació no coincideix exactament amb la que mostren diverses fonts del sector immobiliari espanyol, que apunten a una tendència de “degoteig” en les vendes de cases, però no en massa. Sí que s’evidencia amb claredat que els britànics estan deixant de comprar habitatge a Espanya.

Una situació que està portant a molts britànics a prendre la dràstica i dolorosa decisió de vendre les seues cases a les platges en el litoral de la Comunitat Valenciana i especialment a la província d’Alacant. “No sols han caigut les compres, els que ja tenien habitatge estan venent-les per por de la incertesa i perquè no els interessa estar només per períodes de tres mesos”, explica Marta Mondéjar, agent de Vilahome Immobiliària.

La compra d’habitatge a Espanya per part dels britànics es desploma

 

Segons les dades oficials del Col·legi de Registradors, els britànics, que tradicionalment han liderat de forma molt destacada la compra de cases a Espanya, van continuar en primera posició en el segon trimestre de 2021, però van registrar un enfonsament i un mínim històric en suposar el 9,5% de les compres totals, amb els alemanys trepitjant-los els talons per primera vegada (9%).

La progressiva caiguda ve des de lluny i no es deu només al brexit, però sens dubte l’eixida de la Unió Europea ha accelerat l’enfonsament.

A això se suma, a més, una tendència de venda dels seus habitatges per part de britànics, segurament jubilats, que estan començant a detectar diferents agents del sector immobiliari espanyol.

 

Els britànics deixen els càmpings

 

La marxa dels britànics també està afectant els càmpings de la costa, on molts residien, fins i tot de manera permanent.

No obstant això, la limitació d’estada ha provocat, igual que amb els habitatges, que venguen les seues caravanes perquè ja no els ix rendible pagar durant tot l’any la parcel·la per a deixar-la de manera fixa. “La majoria estaven en estades de més de cinc mesos i amb l’actual legislació ja no poden fer-ho i decideixen tornar al seu país. Per a nosaltres és un problema perquè estem perdent a bons clients, que ens garantien ocupació durant tot l’any”, explica la gerent d’un càmping.

Amb pena i resignació, la parella, com a milers de britànics, prepara les maletes per a deixar arrere la caravana que ha sigut la seua residència somiada al Mediterrani.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.