Els jubilats anglesos posen a la venda les seues cases a Espanya

 

Les conseqüències del brexit, eixida del Regne Unit de la Unió Europea, estan afectant el mercat immobiliari espanyol. Segons el periòdic britànic Mirror, els jubilats del Regne Unit que van triar Espanya com la seua nova llar, estan abandonant la Costa del Sol «en massa» per les regles d’immigració més estrictes que imposa el brexit i al major cost de les despeses d’atenció mèdica.

Aqueixa informació no coincideix exactament amb la que mostren diverses fonts del sector immobiliari espanyol, que apunten a una tendència de «degoteig» en les vendes de cases, però no en massa. Sí que s’evidencia amb claredat que els britànics estan deixant de comprar habitatge a Espanya.

Una situació que està portant a molts britànics a prendre la dràstica i dolorosa decisió de vendre les seues cases a les platges en el litoral de la Comunitat Valenciana i especialment a la província d’Alacant. “No sols han caigut les compres, els que ja tenien habitatge estan venent-les per por de la incertesa i perquè no els interessa estar només per períodes de tres mesos”, explica Marta Mondéjar, agent de Vilahome Immobiliària.

La compra d’habitatge a Espanya per part dels britànics es desploma

 

Segons les dades oficials del Col·legi de Registradors, els britànics, que tradicionalment han liderat de forma molt destacada la compra de cases a Espanya, van continuar en primera posició en el segon trimestre de 2021, però van registrar un enfonsament i un mínim històric en suposar el 9,5% de les compres totals, amb els alemanys trepitjant-los els talons per primera vegada (9%).

La progressiva caiguda ve des de lluny i no es deu només al brexit, però sens dubte l’eixida de la Unió Europea ha accelerat l’enfonsament.

A això se suma, a més, una tendència de venda dels seus habitatges per part de britànics, segurament jubilats, que estan començant a detectar diferents agents del sector immobiliari espanyol.

 

Els britànics deixen els càmpings

 

La marxa dels britànics també està afectant els càmpings de la costa, on molts residien, fins i tot de manera permanent.

No obstant això, la limitació d’estada ha provocat, igual que amb els habitatges, que venguen les seues caravanes perquè ja no els ix rendible pagar durant tot l’any la parcel·la per a deixar-la de manera fixa. “La majoria estaven en estades de més de cinc mesos i amb l’actual legislació ja no poden fer-ho i decideixen tornar al seu país. Per a nosaltres és un problema perquè estem perdent a bons clients, que ens garantien ocupació durant tot l’any”, explica la gerent d’un càmping.

Amb pena i resignació, la parella, com a milers de britànics, prepara les maletes per a deixar arrere la caravana que ha sigut la seua residència somiada al Mediterrani.

 

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.