Julio Llorca: «En el confinament, la cultura ha patit molt i ha fet molt per entretindre’ns altruistament»

Julio Llorca, regidor de Cultura, Música, Biblioteques i arxius, Museus i Patrimoni Arquitectònic i Artístic d'Oliva

Julio Llorca aposta per posposar els actes, però mai suspendre’ls | Cedida

 

«L’estiu es presenta més calmat de l’habitual» en matèria cultural en Oliva, en la comarca de la Safor (València), a causa de la crisi del coronavirus, assegura el seu regidor de Cultura, Música, Biblioteques i arxius, Museus i Patrimoni Arquitectònic i Artístic, Julio Llorca.

 

Llicenciat en Història Antiga, es va dedicar a l’arqueologia en una xicoteta empresa pròpia durant tres anys, fins que va passar a ser el secretari de Grup del seu partit, Compromís. Va estar ocupant el càrrec durant nou anys fent faenes administratives, fins que es va presentar en les llistes l’any 2019. Ara, li toca afrontar una de les crisis més importants dels últims anys.

 

El sector de la cultura ha sigut uns dels més afectats per la crisi, ja que han hagut de suspendre’s grans actuacions i concerts o limitar-se els aforaments. En el cas d’Oliva, ara com ara i de forma preventiva, s’han posposat tots els actes programats.

 

«La cultura és molt important, és un motor econòmic en la societat i beneficiosa per a la salut mental», destaca Llorca, qui afegix que, «en el confinament, ha patit molt i ha fet molt per entretindre’ns altruistament». Per això, des de la seua regidoria han apostat per posposar tots els actes fins que la situació ho permeta, però mai suspendre’ls.

 

«L’objectiu és ajudar a eixir de la crisi als músics de la ciutat»

Pel que fa a la música, el ‘Concert de Primavera’ ja no es va poder celebrar, però encara estan pendents el cicle de concerts ‘Música a la mar’, «un acte en el que participen grupets locals, corals, dolçainers i tabaleters… L’objectiu és ajudar a eixir de la crisi als músics de la ciutat», afirma el regidor. També estava prevista la celebració dels ‘Concerts de Rock’.

 

Altres esdeveniments pendents en l’agenda de la Regidoria són la quarta edició de ‘Cinema als barris’, «una forma d’oferir oci a la ciutat en la que es fan set sessions, una per cada associació veïnal», i el ‘Poefesta’, el Festival de Poesia d’Oliva que celebra enguany la seua XVI edició i que la Regidoria preveu que es faça de totes formes, ja que s’emet per ‘Tele Safor’.

 

«Posar en valor la cultura valenciana» a través de les biblioteques

Les biblioteques d’Oliva també han hagut d’adaptar-se a la nova normalitat amb «les mesures de seguretat que s’han establit des del Col·legi Oficial de Bibliotecaris de València (COBV) i les directrius del Comité de Seguretat i Salut de l’Ajuntament d’Oliva».

 

En este àmbit, la Regidoria organitza activitats «molt creatives», dirigides especialment als més jóvens, com el taller de cinema ‘Llums, càmera, acció, es roda’. En ell, els xiquets d’entre 3r i 6t de primària graven llegendes dins de la campanya ‘Espanta la por 2020’ amb l’objectiu, segons Llorca, de «posar en valor la cultura valenciana».

 

 

En el marc d’este taller, s’ha gravat el curtmetratge ‘Marieta i el mort’, que s’estrenarà, si la situació ho permet, la vespra de la Nit de les Ànimes, el 30 d’octubre. El curt, dirigit per Ana Canet i Vicent Llodrà, «està inspirat en la rondalla popular que porta el mateix nom».

 

Un «turisme desestacionalitzat» gràcies al patrimoni històric de la ciutat

Quant a l’àmbit de Patrimoni, destaca la programació de l’Any del Palau, ja que enguany s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional. Una programació que s’ha hagut de posposar fins que la crisi sanitària permeta la seua celebració.

 

Imatge de les obres de restauració de l'Enginy d'Oliva

Les obres de restauració del Palau i l’Enginy es preveu que acaben enguany | Cedida

 

En este sentit, des de l’Ajuntament d’Oliva s’han accelerat les obres de rehabilitació del Palau dels Centelles, gràcies als fons FEDER. És un pla ambiciós que «fa pràcticament 30 anys que va començar», amb l’adquisició de les cases, i que va comptar amb una fita important fa 20 anys, amb la restauració de la torre de la Comare. Però és ara, gràcies a la voluntat de la corporació, que les obres tindran un avanç substancial i es preveu que estiguen acabades entre setembre i octubre d’enguany. A demés, des de la Regidoria de Patrimoni, s’ha elaborat una «maqueta virtual del Palau en 3D». I també està previst que acaben enguany les obres de restauració de l’Enginy, vinculat als Centelles.

 

Amb açò, l’Ajuntament d’Oliva vol potenciar el «turisme desestacionalitzat» en la ciutat aprofitant la seua «oferta museística, el centre històric i el parc natural amb més de 10 quilòmetres de platges de dunes». «El patrimoni històric, el patrimoni mediambiental, la nostra varietat gastronòmica o la possibilitat de fer deport a l’aire lliure, fan d’Oliva un destí cada volta més atractiu», conclou Llorca.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.