Julio Llorca: «En el confinament, la cultura ha patit molt i ha fet molt per entretindre’ns altruistament»

Julio Llorca, regidor de Cultura, Música, Biblioteques i arxius, Museus i Patrimoni Arquitectònic i Artístic d'Oliva

Julio Llorca aposta per posposar els actes, però mai suspendre’ls | Cedida

 

«L’estiu es presenta més calmat de l’habitual» en matèria cultural en Oliva, en la comarca de la Safor (València), a causa de la crisi del coronavirus, assegura el seu regidor de Cultura, Música, Biblioteques i arxius, Museus i Patrimoni Arquitectònic i Artístic, Julio Llorca.

 

Llicenciat en Història Antiga, es va dedicar a l’arqueologia en una xicoteta empresa pròpia durant tres anys, fins que va passar a ser el secretari de Grup del seu partit, Compromís. Va estar ocupant el càrrec durant nou anys fent faenes administratives, fins que es va presentar en les llistes l’any 2019. Ara, li toca afrontar una de les crisis més importants dels últims anys.

 

El sector de la cultura ha sigut uns dels més afectats per la crisi, ja que han hagut de suspendre’s grans actuacions i concerts o limitar-se els aforaments. En el cas d’Oliva, ara com ara i de forma preventiva, s’han posposat tots els actes programats.

 

«La cultura és molt important, és un motor econòmic en la societat i beneficiosa per a la salut mental», destaca Llorca, qui afegix que, «en el confinament, ha patit molt i ha fet molt per entretindre’ns altruistament». Per això, des de la seua regidoria han apostat per posposar tots els actes fins que la situació ho permeta, però mai suspendre’ls.

 

«L’objectiu és ajudar a eixir de la crisi als músics de la ciutat»

Pel que fa a la música, el ‘Concert de Primavera’ ja no es va poder celebrar, però encara estan pendents el cicle de concerts ‘Música a la mar’, «un acte en el que participen grupets locals, corals, dolçainers i tabaleters… L’objectiu és ajudar a eixir de la crisi als músics de la ciutat», afirma el regidor. També estava prevista la celebració dels ‘Concerts de Rock’.

 

Altres esdeveniments pendents en l’agenda de la Regidoria són la quarta edició de ‘Cinema als barris’, «una forma d’oferir oci a la ciutat en la que es fan set sessions, una per cada associació veïnal», i el ‘Poefesta’, el Festival de Poesia d’Oliva que celebra enguany la seua XVI edició i que la Regidoria preveu que es faça de totes formes, ja que s’emet per ‘Tele Safor’.

 

«Posar en valor la cultura valenciana» a través de les biblioteques

Les biblioteques d’Oliva també han hagut d’adaptar-se a la nova normalitat amb «les mesures de seguretat que s’han establit des del Col·legi Oficial de Bibliotecaris de València (COBV) i les directrius del Comité de Seguretat i Salut de l’Ajuntament d’Oliva».

 

En este àmbit, la Regidoria organitza activitats «molt creatives», dirigides especialment als més jóvens, com el taller de cinema ‘Llums, càmera, acció, es roda’. En ell, els xiquets d’entre 3r i 6t de primària graven llegendes dins de la campanya ‘Espanta la por 2020’ amb l’objectiu, segons Llorca, de «posar en valor la cultura valenciana».

 

 

En el marc d’este taller, s’ha gravat el curtmetratge ‘Marieta i el mort’, que s’estrenarà, si la situació ho permet, la vespra de la Nit de les Ànimes, el 30 d’octubre. El curt, dirigit per Ana Canet i Vicent Llodrà, «està inspirat en la rondalla popular que porta el mateix nom».

 

Un «turisme desestacionalitzat» gràcies al patrimoni històric de la ciutat

Quant a l’àmbit de Patrimoni, destaca la programació de l’Any del Palau, ja que enguany s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional. Una programació que s’ha hagut de posposar fins que la crisi sanitària permeta la seua celebració.

 

Imatge de les obres de restauració de l'Enginy d'Oliva

Les obres de restauració del Palau i l’Enginy es preveu que acaben enguany | Cedida

 

En este sentit, des de l’Ajuntament d’Oliva s’han accelerat les obres de rehabilitació del Palau dels Centelles, gràcies als fons FEDER. És un pla ambiciós que «fa pràcticament 30 anys que va començar», amb l’adquisició de les cases, i que va comptar amb una fita important fa 20 anys, amb la restauració de la torre de la Comare. Però és ara, gràcies a la voluntat de la corporació, que les obres tindran un avanç substancial i es preveu que estiguen acabades entre setembre i octubre d’enguany. A demés, des de la Regidoria de Patrimoni, s’ha elaborat una «maqueta virtual del Palau en 3D». I també està previst que acaben enguany les obres de restauració de l’Enginy, vinculat als Centelles.

 

Amb açò, l’Ajuntament d’Oliva vol potenciar el «turisme desestacionalitzat» en la ciutat aprofitant la seua «oferta museística, el centre històric i el parc natural amb més de 10 quilòmetres de platges de dunes». «El patrimoni històric, el patrimoni mediambiental, la nostra varietat gastronòmica o la possibilitat de fer deport a l’aire lliure, fan d’Oliva un destí cada volta més atractiu», conclou Llorca.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.