Oliva reprendrà tota la programació de l’Any del Palau

Imatge dels comtes d'Oliva

L’Any del Palau preveu un gran número d’actes | València Diari

 

Enguany se celebra en Oliva, en la comarca de la Safor (València), el centenari del Palau Comtal. El 23 de juliol d’este 2020 s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional d’este patrimoni del segle XV.

 

El 28 de novembre de 2019, a petició de l’Associació Centelles-Riusech, s’aprovava en el ple de l’Ajuntament d’Oliva la Declaració de l’any 2020 com a Any del Palau. A pesar d’això, a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, es va acordar celebrar-lo entre el 23 de juliol de 2020 i el mateix dia de l’any 2021.

 

De moment, s’han celebrat tres conferències, d’un total de cinc previstes, sobre el llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’ de l’historiador Abel Soler i promogut per l’anterior regidor de Patrimoni, Vicent Canet.

 

Però la situació per la pandèmia ha obligat a tornar a posposar els actes, ja que l’Ajuntament ha decidit cancel·lar totes les activitats programades per prudència. El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, assegura que la gran quantitat d’actes previstos amb motiu de l’Any del Palau se celebraran quan la situació ho permeta.

 

 

Tota la programació de l’Any Palau

 

Cicle de conferències a càrrec d’autors que han fet estudis sobre el Palau i altre patrimoni lligat als Centelles en Oliva:

  • ‘El segle XVI: Germania, moriscos i intrigues palatines’, amb distribució de 2 làmines commemoratives dels 100 anys de la declaració del Palau d’Oliva com a monument històric estatal.
  • ‘El llegat patrimonial dels Centelles: els nous descobriments’.

 

Presentació del llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’.

 

Acte de celebració del centenari:

  • Concert de música medieval

  • Xarrada

  • Explicació de la làmina i entrega als assistents

  • Presentació logotip del centenari

  • Vi d’honor

 

Exposició dedicada al Palau.

 

Cavalcada commemorativa i bateig del Gegant que representarà al Comte d’Oliva.

 

Imatge del gegant del comte d'Oliva

També està prevista una cavalcada i el bateig del gegant del Comte d’Oliva | València Diari

 

Inauguració i visites teatralitzades en el Palau (una volta acabada la primera fase de restauració del Palau).

 

Inauguració i visites en l’Enginy (una volta acaben les obres).

 

Maqueta en 3D per a poder visitar el Palau de manera virtual.

 

Imatge de la maqueta del Palau d'Oliva

El Palau es podrà visitar en 3D | València Diari

 

Guia didàctica per als col·legis amb l’objectiu d’organitzar visites guiades.

 

Concert de música medieval – Tancament del centenari.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.