Oliva reprendrà tota la programació de l’Any del Palau

Imatge dels comtes d'Oliva

L’Any del Palau preveu un gran número d’actes | València Diari

 

Enguany se celebra en Oliva, en la comarca de la Safor (València), el centenari del Palau Comtal. El 23 de juliol d’este 2020 s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional d’este patrimoni del segle XV.

 

El 28 de novembre de 2019, a petició de l’Associació Centelles-Riusech, s’aprovava en el ple de l’Ajuntament d’Oliva la Declaració de l’any 2020 com a Any del Palau. A pesar d’això, a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, es va acordar celebrar-lo entre el 23 de juliol de 2020 i el mateix dia de l’any 2021.

 

De moment, s’han celebrat tres conferències, d’un total de cinc previstes, sobre el llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’ de l’historiador Abel Soler i promogut per l’anterior regidor de Patrimoni, Vicent Canet.

 

Però la situació per la pandèmia ha obligat a tornar a posposar els actes, ja que l’Ajuntament ha decidit cancel·lar totes les activitats programades per prudència. El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, assegura que la gran quantitat d’actes previstos amb motiu de l’Any del Palau se celebraran quan la situació ho permeta.

 

 

Tota la programació de l’Any Palau

 

Cicle de conferències a càrrec d’autors que han fet estudis sobre el Palau i altre patrimoni lligat als Centelles en Oliva:

  • ‘El segle XVI: Germania, moriscos i intrigues palatines’, amb distribució de 2 làmines commemoratives dels 100 anys de la declaració del Palau d’Oliva com a monument històric estatal.
  • ‘El llegat patrimonial dels Centelles: els nous descobriments’.

 

Presentació del llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’.

 

Acte de celebració del centenari:

  • Concert de música medieval

  • Xarrada

  • Explicació de la làmina i entrega als assistents

  • Presentació logotip del centenari

  • Vi d’honor

 

Exposició dedicada al Palau.

 

Cavalcada commemorativa i bateig del Gegant que representarà al Comte d’Oliva.

 

Imatge del gegant del comte d'Oliva

També està prevista una cavalcada i el bateig del gegant del Comte d’Oliva | València Diari

 

Inauguració i visites teatralitzades en el Palau (una volta acabada la primera fase de restauració del Palau).

 

Inauguració i visites en l’Enginy (una volta acaben les obres).

 

Maqueta en 3D per a poder visitar el Palau de manera virtual.

 

Imatge de la maqueta del Palau d'Oliva

El Palau es podrà visitar en 3D | València Diari

 

Guia didàctica per als col·legis amb l’objectiu d’organitzar visites guiades.

 

Concert de música medieval – Tancament del centenari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.