Oliva reprendrà tota la programació de l’Any del Palau

Imatge dels comtes d'Oliva

L’Any del Palau preveu un gran número d’actes | València Diari

 

Enguany se celebra en Oliva, en la comarca de la Safor (València), el centenari del Palau Comtal. El 23 de juliol d’este 2020 s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional d’este patrimoni del segle XV.

 

El 28 de novembre de 2019, a petició de l’Associació Centelles-Riusech, s’aprovava en el ple de l’Ajuntament d’Oliva la Declaració de l’any 2020 com a Any del Palau. A pesar d’això, a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, es va acordar celebrar-lo entre el 23 de juliol de 2020 i el mateix dia de l’any 2021.

 

De moment, s’han celebrat tres conferències, d’un total de cinc previstes, sobre el llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’ de l’historiador Abel Soler i promogut per l’anterior regidor de Patrimoni, Vicent Canet.

 

Però la situació per la pandèmia ha obligat a tornar a posposar els actes, ja que l’Ajuntament ha decidit cancel·lar totes les activitats programades per prudència. El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, assegura que la gran quantitat d’actes previstos amb motiu de l’Any del Palau se celebraran quan la situació ho permeta.

 

 

Tota la programació de l’Any Palau

 

Cicle de conferències a càrrec d’autors que han fet estudis sobre el Palau i altre patrimoni lligat als Centelles en Oliva:

  • ‘El segle XVI: Germania, moriscos i intrigues palatines’, amb distribució de 2 làmines commemoratives dels 100 anys de la declaració del Palau d’Oliva com a monument històric estatal.
  • ‘El llegat patrimonial dels Centelles: els nous descobriments’.

 

Presentació del llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’.

 

Acte de celebració del centenari:

  • Concert de música medieval

  • Xarrada

  • Explicació de la làmina i entrega als assistents

  • Presentació logotip del centenari

  • Vi d’honor

 

Exposició dedicada al Palau.

 

Cavalcada commemorativa i bateig del Gegant que representarà al Comte d’Oliva.

 

Imatge del gegant del comte d'Oliva

També està prevista una cavalcada i el bateig del gegant del Comte d’Oliva | València Diari

 

Inauguració i visites teatralitzades en el Palau (una volta acabada la primera fase de restauració del Palau).

 

Inauguració i visites en l’Enginy (una volta acaben les obres).

 

Maqueta en 3D per a poder visitar el Palau de manera virtual.

 

Imatge de la maqueta del Palau d'Oliva

El Palau es podrà visitar en 3D | València Diari

 

Guia didàctica per als col·legis amb l’objectiu d’organitzar visites guiades.

 

Concert de música medieval – Tancament del centenari.

Últimes notícies

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.