12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Oliva reprendrà tota la programació de l’Any del Palau

Imatge dels comtes d'Oliva

L’Any del Palau preveu un gran número d’actes | València Diari

 

Enguany se celebra en Oliva, en la comarca de la Safor (València), el centenari del Palau Comtal. El 23 de juliol d’este 2020 s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional d’este patrimoni del segle XV.

 

El 28 de novembre de 2019, a petició de l’Associació Centelles-Riusech, s’aprovava en el ple de l’Ajuntament d’Oliva la Declaració de l’any 2020 com a Any del Palau. A pesar d’això, a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, es va acordar celebrar-lo entre el 23 de juliol de 2020 i el mateix dia de l’any 2021.

 

De moment, s’han celebrat tres conferències, d’un total de cinc previstes, sobre el llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’ de l’historiador Abel Soler i promogut per l’anterior regidor de Patrimoni, Vicent Canet.

 

Però la situació per la pandèmia ha obligat a tornar a posposar els actes, ja que l’Ajuntament ha decidit cancel·lar totes les activitats programades per prudència. El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, assegura que la gran quantitat d’actes previstos amb motiu de l’Any del Palau se celebraran quan la situació ho permeta.

 

 

Tota la programació de l’Any Palau

 

Cicle de conferències a càrrec d’autors que han fet estudis sobre el Palau i altre patrimoni lligat als Centelles en Oliva:

  • ‘El segle XVI: Germania, moriscos i intrigues palatines’, amb distribució de 2 làmines commemoratives dels 100 anys de la declaració del Palau d’Oliva com a monument històric estatal.
  • ‘El llegat patrimonial dels Centelles: els nous descobriments’.

 

Presentació del llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’.

 

Acte de celebració del centenari:

  • Concert de música medieval

  • Xarrada

  • Explicació de la làmina i entrega als assistents

  • Presentació logotip del centenari

  • Vi d’honor

 

Exposició dedicada al Palau.

 

Cavalcada commemorativa i bateig del Gegant que representarà al Comte d’Oliva.

 

Imatge del gegant del comte d'Oliva

També està prevista una cavalcada i el bateig del gegant del Comte d’Oliva | València Diari

 

Inauguració i visites teatralitzades en el Palau (una volta acabada la primera fase de restauració del Palau).

 

Inauguració i visites en l’Enginy (una volta acaben les obres).

 

Maqueta en 3D per a poder visitar el Palau de manera virtual.

 

Imatge de la maqueta del Palau d'Oliva

El Palau es podrà visitar en 3D | València Diari

 

Guia didàctica per als col·legis amb l’objectiu d’organitzar visites guiades.

 

Concert de música medieval – Tancament del centenari.

Últimes notícies

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.