Oliva reprendrà tota la programació de l’Any del Palau

Imatge dels comtes d'Oliva

L’Any del Palau preveu un gran número d’actes | València Diari

 

Enguany se celebra en Oliva, en la comarca de la Safor (València), el centenari del Palau Comtal. El 23 de juliol d’este 2020 s’han complit 100 anys de la declaració com a Monument Històric-Nacional d’este patrimoni del segle XV.

 

El 28 de novembre de 2019, a petició de l’Associació Centelles-Riusech, s’aprovava en el ple de l’Ajuntament d’Oliva la Declaració de l’any 2020 com a Any del Palau. A pesar d’això, a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, es va acordar celebrar-lo entre el 23 de juliol de 2020 i el mateix dia de l’any 2021.

 

De moment, s’han celebrat tres conferències, d’un total de cinc previstes, sobre el llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’ de l’historiador Abel Soler i promogut per l’anterior regidor de Patrimoni, Vicent Canet.

 

Però la situació per la pandèmia ha obligat a tornar a posposar els actes, ja que l’Ajuntament ha decidit cancel·lar totes les activitats programades per prudència. El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, assegura que la gran quantitat d’actes previstos amb motiu de l’Any del Palau se celebraran quan la situació ho permeta.

 

 

Tota la programació de l’Any Palau

 

Cicle de conferències a càrrec d’autors que han fet estudis sobre el Palau i altre patrimoni lligat als Centelles en Oliva:

  • ‘El segle XVI: Germania, moriscos i intrigues palatines’, amb distribució de 2 làmines commemoratives dels 100 anys de la declaració del Palau d’Oliva com a monument històric estatal.
  • ‘El llegat patrimonial dels Centelles: els nous descobriments’.

 

Presentació del llibre ‘L’esplendor d’Oliva. De l’honor dels Carròs al comtat dels Centelles’.

 

Acte de celebració del centenari:

  • Concert de música medieval

  • Xarrada

  • Explicació de la làmina i entrega als assistents

  • Presentació logotip del centenari

  • Vi d’honor

 

Exposició dedicada al Palau.

 

Cavalcada commemorativa i bateig del Gegant que representarà al Comte d’Oliva.

 

Imatge del gegant del comte d'Oliva

També està prevista una cavalcada i el bateig del gegant del Comte d’Oliva | València Diari

 

Inauguració i visites teatralitzades en el Palau (una volta acabada la primera fase de restauració del Palau).

 

Inauguració i visites en l’Enginy (una volta acaben les obres).

 

Maqueta en 3D per a poder visitar el Palau de manera virtual.

 

Imatge de la maqueta del Palau d'Oliva

El Palau es podrà visitar en 3D | València Diari

 

Guia didàctica per als col·legis amb l’objectiu d’organitzar visites guiades.

 

Concert de música medieval – Tancament del centenari.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.