El peveter faller de la plaça de l’Ajuntament de València: apagat per una avaria

 

Actualització 11/03/2021 a les 14.30 hores. El diari ‘Levante-EMV’, ha informat que el peveter faller instal·lat en la plaça de l’Ajuntament de València es troba apagat per una avaria que estan tractant de reparar diferents especialistes en instal·lacions de gas perquè puga tornar a encendre’s.

 

La Junta Central Fallera encén un peveter en la plaça de l’Ajuntament de València

La Junta Central Fallera (JCF) ha instal·lat en l’enclavament de la plaça de l’Ajuntament de València, a on tradicionalment es planta el monument municipal, un peveter de quatre metres d’altura amb una flama encesa en record «dels que ja no estan i com a símbol d’esperança» enfront de la pandèmia.

 

Des d’este dimecres –dia en què es complix un any des de la suspensió de les Falles pel coronavirus– i fins al 19 de març, eixa flama estarà encesa i presidirà la plaça fins a la ‘Cremà’ de la Falla Municipal de 2021, amb una flama del mateix material amb el que s’ha construït el peveter, segons ha informat la JCF en un comunicat.

 

El peveter s’ha encés cap a les 22.19 hores, coincidint amb l’hora exacta de l’anunci, ara fa un any, de la cancel·lació de la festa de les Falles per part del president de la Generalitat Valenciana. La peça, de quatre metres d’altura, reproduïx el disseny del Cartell de Falles de 2021, obra de Diego Mir i Fase Studio.

 

El sector faller lluita per mantindre viva la flama

Un peveter al que li ha donat forma tridimensional l‘artista faller Miguel Banaclocha i que, a demés de simbolitzar que les Falles, «continuen treballant i lluitant per la festa», és un homenatge a «tots i totes els que ens han deixat en este llarg any de pandèmia, fallers i falleres, veïns i veïnes i en definitiva, ciutadans i ciutadanes que ara ens il·luminen des del cel».

 

Fa un any, el col·lectiu faller va rebre una de les pitjors notícies. «Amb moltes peces de les Falles al carrer, amb la pólvora fent tremolar la plaça de l’Ajuntament cada migdia, amb els tallers rematant les gales valencianes, amb els floristes preparant els rams de l’Ofrena i els músics afinant els instruments, amb els casals oberts, els bunyols quasi fets i els riures dels fallers i les falleres a les portes de la seua setmana gran», ha recordat la Junta Central Fallera.

 

Fa 365 dies que les festes «lluiten per a mantindre viva la flama. El món faller ha demostrat que és responsable i resilient. I per això ens hem reinventat i hem volgut ser presents a través del foc, purificador i etern», ha assenyalat la JCF.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.