El peveter faller de la plaça de l’Ajuntament de València: apagat per una avaria

 

Actualització 11/03/2021 a les 14.30 hores. El diari ‘Levante-EMV’, ha informat que el peveter faller instal·lat en la plaça de l’Ajuntament de València es troba apagat per una avaria que estan tractant de reparar diferents especialistes en instal·lacions de gas perquè puga tornar a encendre’s.

 

La Junta Central Fallera encén un peveter en la plaça de l’Ajuntament de València

La Junta Central Fallera (JCF) ha instal·lat en l’enclavament de la plaça de l’Ajuntament de València, a on tradicionalment es planta el monument municipal, un peveter de quatre metres d’altura amb una flama encesa en record «dels que ja no estan i com a símbol d’esperança» enfront de la pandèmia.

 

Des d’este dimecres –dia en què es complix un any des de la suspensió de les Falles pel coronavirus– i fins al 19 de març, eixa flama estarà encesa i presidirà la plaça fins a la ‘Cremà’ de la Falla Municipal de 2021, amb una flama del mateix material amb el que s’ha construït el peveter, segons ha informat la JCF en un comunicat.

 

El peveter s’ha encés cap a les 22.19 hores, coincidint amb l’hora exacta de l’anunci, ara fa un any, de la cancel·lació de la festa de les Falles per part del president de la Generalitat Valenciana. La peça, de quatre metres d’altura, reproduïx el disseny del Cartell de Falles de 2021, obra de Diego Mir i Fase Studio.

 

El sector faller lluita per mantindre viva la flama

Un peveter al que li ha donat forma tridimensional l‘artista faller Miguel Banaclocha i que, a demés de simbolitzar que les Falles, «continuen treballant i lluitant per la festa», és un homenatge a «tots i totes els que ens han deixat en este llarg any de pandèmia, fallers i falleres, veïns i veïnes i en definitiva, ciutadans i ciutadanes que ara ens il·luminen des del cel».

 

Fa un any, el col·lectiu faller va rebre una de les pitjors notícies. «Amb moltes peces de les Falles al carrer, amb la pólvora fent tremolar la plaça de l’Ajuntament cada migdia, amb els tallers rematant les gales valencianes, amb els floristes preparant els rams de l’Ofrena i els músics afinant els instruments, amb els casals oberts, els bunyols quasi fets i els riures dels fallers i les falleres a les portes de la seua setmana gran», ha recordat la Junta Central Fallera.

 

Fa 365 dies que les festes «lluiten per a mantindre viva la flama. El món faller ha demostrat que és responsable i resilient. I per això ens hem reinventat i hem volgut ser presents a través del foc, purificador i etern», ha assenyalat la JCF.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.