El peveter faller de la plaça de l’Ajuntament de València: apagat per una avaria

 

Actualització 11/03/2021 a les 14.30 hores. El diari ‘Levante-EMV’, ha informat que el peveter faller instal·lat en la plaça de l’Ajuntament de València es troba apagat per una avaria que estan tractant de reparar diferents especialistes en instal·lacions de gas perquè puga tornar a encendre’s.

 

La Junta Central Fallera encén un peveter en la plaça de l’Ajuntament de València

La Junta Central Fallera (JCF) ha instal·lat en l’enclavament de la plaça de l’Ajuntament de València, a on tradicionalment es planta el monument municipal, un peveter de quatre metres d’altura amb una flama encesa en record «dels que ja no estan i com a símbol d’esperança» enfront de la pandèmia.

 

Des d’este dimecres –dia en què es complix un any des de la suspensió de les Falles pel coronavirus– i fins al 19 de març, eixa flama estarà encesa i presidirà la plaça fins a la ‘Cremà’ de la Falla Municipal de 2021, amb una flama del mateix material amb el que s’ha construït el peveter, segons ha informat la JCF en un comunicat.

 

El peveter s’ha encés cap a les 22.19 hores, coincidint amb l’hora exacta de l’anunci, ara fa un any, de la cancel·lació de la festa de les Falles per part del president de la Generalitat Valenciana. La peça, de quatre metres d’altura, reproduïx el disseny del Cartell de Falles de 2021, obra de Diego Mir i Fase Studio.

 

El sector faller lluita per mantindre viva la flama

Un peveter al que li ha donat forma tridimensional l‘artista faller Miguel Banaclocha i que, a demés de simbolitzar que les Falles, «continuen treballant i lluitant per la festa», és un homenatge a «tots i totes els que ens han deixat en este llarg any de pandèmia, fallers i falleres, veïns i veïnes i en definitiva, ciutadans i ciutadanes que ara ens il·luminen des del cel».

 

Fa un any, el col·lectiu faller va rebre una de les pitjors notícies. «Amb moltes peces de les Falles al carrer, amb la pólvora fent tremolar la plaça de l’Ajuntament cada migdia, amb els tallers rematant les gales valencianes, amb els floristes preparant els rams de l’Ofrena i els músics afinant els instruments, amb els casals oberts, els bunyols quasi fets i els riures dels fallers i les falleres a les portes de la seua setmana gran», ha recordat la Junta Central Fallera.

 

Fa 365 dies que les festes «lluiten per a mantindre viva la flama. El món faller ha demostrat que és responsable i resilient. I per això ens hem reinventat i hem volgut ser presents a través del foc, purificador i etern», ha assenyalat la JCF.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla