16.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

El peveter faller de la plaça de l’Ajuntament de València: apagat per una avaria

 

Actualització 11/03/2021 a les 14.30 hores. El diari ‘Levante-EMV’, ha informat que el peveter faller instal·lat en la plaça de l’Ajuntament de València es troba apagat per una avaria que estan tractant de reparar diferents especialistes en instal·lacions de gas perquè puga tornar a encendre’s.

 

La Junta Central Fallera encén un peveter en la plaça de l’Ajuntament de València

La Junta Central Fallera (JCF) ha instal·lat en l’enclavament de la plaça de l’Ajuntament de València, a on tradicionalment es planta el monument municipal, un peveter de quatre metres d’altura amb una flama encesa en record «dels que ja no estan i com a símbol d’esperança» enfront de la pandèmia.

 

Des d’este dimecres –dia en què es complix un any des de la suspensió de les Falles pel coronavirus– i fins al 19 de març, eixa flama estarà encesa i presidirà la plaça fins a la ‘Cremà’ de la Falla Municipal de 2021, amb una flama del mateix material amb el que s’ha construït el peveter, segons ha informat la JCF en un comunicat.

 

El peveter s’ha encés cap a les 22.19 hores, coincidint amb l’hora exacta de l’anunci, ara fa un any, de la cancel·lació de la festa de les Falles per part del president de la Generalitat Valenciana. La peça, de quatre metres d’altura, reproduïx el disseny del Cartell de Falles de 2021, obra de Diego Mir i Fase Studio.

 

El sector faller lluita per mantindre viva la flama

Un peveter al que li ha donat forma tridimensional l‘artista faller Miguel Banaclocha i que, a demés de simbolitzar que les Falles, «continuen treballant i lluitant per la festa», és un homenatge a «tots i totes els que ens han deixat en este llarg any de pandèmia, fallers i falleres, veïns i veïnes i en definitiva, ciutadans i ciutadanes que ara ens il·luminen des del cel».

 

Fa un any, el col·lectiu faller va rebre una de les pitjors notícies. «Amb moltes peces de les Falles al carrer, amb la pólvora fent tremolar la plaça de l’Ajuntament cada migdia, amb els tallers rematant les gales valencianes, amb els floristes preparant els rams de l’Ofrena i els músics afinant els instruments, amb els casals oberts, els bunyols quasi fets i els riures dels fallers i les falleres a les portes de la seua setmana gran», ha recordat la Junta Central Fallera.

 

Fa 365 dies que les festes «lluiten per a mantindre viva la flama. El món faller ha demostrat que és responsable i resilient. I per això ens hem reinventat i hem volgut ser presents a través del foc, purificador i etern», ha assenyalat la JCF.

Últimes notícies

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.