El peveter faller de la plaça de l’Ajuntament de València: apagat per una avaria

 

Actualització 11/03/2021 a les 14.30 hores. El diari ‘Levante-EMV’, ha informat que el peveter faller instal·lat en la plaça de l’Ajuntament de València es troba apagat per una avaria que estan tractant de reparar diferents especialistes en instal·lacions de gas perquè puga tornar a encendre’s.

 

La Junta Central Fallera encén un peveter en la plaça de l’Ajuntament de València

La Junta Central Fallera (JCF) ha instal·lat en l’enclavament de la plaça de l’Ajuntament de València, a on tradicionalment es planta el monument municipal, un peveter de quatre metres d’altura amb una flama encesa en record «dels que ja no estan i com a símbol d’esperança» enfront de la pandèmia.

 

Des d’este dimecres –dia en què es complix un any des de la suspensió de les Falles pel coronavirus– i fins al 19 de març, eixa flama estarà encesa i presidirà la plaça fins a la ‘Cremà’ de la Falla Municipal de 2021, amb una flama del mateix material amb el que s’ha construït el peveter, segons ha informat la JCF en un comunicat.

 

El peveter s’ha encés cap a les 22.19 hores, coincidint amb l’hora exacta de l’anunci, ara fa un any, de la cancel·lació de la festa de les Falles per part del president de la Generalitat Valenciana. La peça, de quatre metres d’altura, reproduïx el disseny del Cartell de Falles de 2021, obra de Diego Mir i Fase Studio.

 

El sector faller lluita per mantindre viva la flama

Un peveter al que li ha donat forma tridimensional l‘artista faller Miguel Banaclocha i que, a demés de simbolitzar que les Falles, «continuen treballant i lluitant per la festa», és un homenatge a «tots i totes els que ens han deixat en este llarg any de pandèmia, fallers i falleres, veïns i veïnes i en definitiva, ciutadans i ciutadanes que ara ens il·luminen des del cel».

 

Fa un any, el col·lectiu faller va rebre una de les pitjors notícies. «Amb moltes peces de les Falles al carrer, amb la pólvora fent tremolar la plaça de l’Ajuntament cada migdia, amb els tallers rematant les gales valencianes, amb els floristes preparant els rams de l’Ofrena i els músics afinant els instruments, amb els casals oberts, els bunyols quasi fets i els riures dels fallers i les falleres a les portes de la seua setmana gran», ha recordat la Junta Central Fallera.

 

Fa 365 dies que les festes «lluiten per a mantindre viva la flama. El món faller ha demostrat que és responsable i resilient. I per això ens hem reinventat i hem volgut ser presents a través del foc, purificador i etern», ha assenyalat la JCF.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.