Labora obri el termini d’inscripció en els cursos per a millorar trobar ocupació

Labora ha obert el termini per a inscriure’s en el Curs d’Orientació En línia que, de manera totalment gratuïta, ofereix formació per a millorar les habilitats i competències per a gestionar la cerca d’ocupació.

Fins al pròxim 1 de maig, totes aquelles persones que desitgen rebre aquesta formació podran inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací. L’únic requisit és estar donat d’alta com a demandant d’ocupació, és a dir, està obert a persones tant desocupades com ocupades però inscrites en millora d’ocupació.

Aquesta sisena edició del curs tindrà lloc entre el 6 i el 27 de maig i es desenvoluparà en format en línia. En aquest vídeo s’explica el funcionament bàsic del curs: consultar ací.

En l’anterior edició, el Curs d’Orientació En línia va comptar amb 1.160 alumnes, 52 aules virtuals i 103 professionals orientadors distribuïts en les tres províncies.

El curs es desenvolupa en diferents unitats que se centren en una descripció d’aptituds i competències de cada persona, formen en el disseny d’un currículum i una carta de presentació, ensenyen claus per a preparar entrevistes de treball, així com estratègies de planificació de la cerca d’ocupació mitjançant cronogrames i agenda o millorar les eines per a la cerca d’ocupació optimitzant l’ús de les noves tecnologies.

Té una duració total de 16 hores en modalitat en línia amb tutorització individualitzada per experts tècnics en orientació laboral. Que siga de 16 hores no significa necessàriament que els usuaris romanguen connectats 16 hores en línia, ni tampoc a un horari determinat, llevat que el precise el tècnic. L’aprenentatge virtual és estimatiu i cada usuari precisa un temps determinat de lectura i adquisició de coneixements.

Alta satisfacció de les persones participants

Les persones que han participat en el curs han valorat molt positivament el mateix. En aquest sentit, han atorgat una puntuació entre 4,57 i 4,79 dins d’una escala de respostes d’1 fins a 5, sent 5 la màxima puntuació.

Respecte a les opinions personals, han reiterat la gran aportació de coneixements i informació pràctica per a la cerca d’ocupació, valorant que es tracta d’un curs motivador.

Entre les propostes de millora, les persones han plantejat que s’obtinga un certificat d’aprofitament, ampliar la informació sobre programes d’ocupació pública, així com una major duració, periodicitat i disponibilitat del curs.

Últimes notícies

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.