L’atur en la Comunitat puja en 1.897 persones al febrer, un 0,51% més

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana en finalitzar el mes de febrer va aconseguir la xifra de 375.397 persones, la qual cosa suposa 1.897 aturats més, un 0,51% més que el mes de gener.

 

Segons dades fetes públiques hui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, l’increment de l’atur en la Comunitat el mes de febrer és superior en 41 centèsimes a la mitjana nacional, que ha sigut del 0,10%.

 

En els últims dotze mesos, l’atur ha descendit en 17.397 persones, els que suposa una reducció del 4,43%, 79 centèsimes menys que la mitjana espanyola, fixada en -5,22%.

 

Dades del passat mes de gener

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va pujar en 9.369 aturats al gener (+2,57%) en la Comunitat Valenciana, el tercer major increment, amb el que el nombre total d’aturats es va situar en 373.500 persones.

 

A Espanya, el nombre d’aturats va pujar en 83.464 aturats al gener (+2,6%), la seua major alça en aquest mes des de 2014, quan l’atur es va incrementar en més de 113.000 persones.

 

Després del repunt de gener, el volum total d’aturats en el conjunt de l’Estat es va situar en 3.285.761 aturats, segons va informar el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.