L’atur en la Comunitat puja en 1.897 persones al febrer, un 0,51% més

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana en finalitzar el mes de febrer va aconseguir la xifra de 375.397 persones, la qual cosa suposa 1.897 aturats més, un 0,51% més que el mes de gener.

 

Segons dades fetes públiques hui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, l’increment de l’atur en la Comunitat el mes de febrer és superior en 41 centèsimes a la mitjana nacional, que ha sigut del 0,10%.

 

En els últims dotze mesos, l’atur ha descendit en 17.397 persones, els que suposa una reducció del 4,43%, 79 centèsimes menys que la mitjana espanyola, fixada en -5,22%.

 

Dades del passat mes de gener

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va pujar en 9.369 aturats al gener (+2,57%) en la Comunitat Valenciana, el tercer major increment, amb el que el nombre total d’aturats es va situar en 373.500 persones.

 

A Espanya, el nombre d’aturats va pujar en 83.464 aturats al gener (+2,6%), la seua major alça en aquest mes des de 2014, quan l’atur es va incrementar en més de 113.000 persones.

 

Després del repunt de gener, el volum total d’aturats en el conjunt de l’Estat es va situar en 3.285.761 aturats, segons va informar el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.