10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

L’atur en la Comunitat puja en 1.897 persones al febrer, un 0,51% més

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana en finalitzar el mes de febrer va aconseguir la xifra de 375.397 persones, la qual cosa suposa 1.897 aturats més, un 0,51% més que el mes de gener.

 

Segons dades fetes públiques hui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, l’increment de l’atur en la Comunitat el mes de febrer és superior en 41 centèsimes a la mitjana nacional, que ha sigut del 0,10%.

 

En els últims dotze mesos, l’atur ha descendit en 17.397 persones, els que suposa una reducció del 4,43%, 79 centèsimes menys que la mitjana espanyola, fixada en -5,22%.

 

Dades del passat mes de gener

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va pujar en 9.369 aturats al gener (+2,57%) en la Comunitat Valenciana, el tercer major increment, amb el que el nombre total d’aturats es va situar en 373.500 persones.

 

A Espanya, el nombre d’aturats va pujar en 83.464 aturats al gener (+2,6%), la seua major alça en aquest mes des de 2014, quan l’atur es va incrementar en més de 113.000 persones.

 

Després del repunt de gener, el volum total d’aturats en el conjunt de l’Estat es va situar en 3.285.761 aturats, segons va informar el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.