L’AVL llança l’aplicació informàtica GRAMÀTIC-ON per a facilitar les consultes gramaticals

¿Estàs preparant un examen de valencià? ¿Estàs redactant un escrit i se t’ha plantejat algun dubte gramatical? Amb estes dos preguntes arranca el tutorial que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha preparat per a donar a conéixer la nova aplicació informàtica anomenada ‘Gramàtiques Normatives Valencianes’ amb l’objectiu de facilitar la consulta de la normativa gramatical i ajudar els usuaris a resoldre qualsevol dubte que se’ls puga suscitar en este camp.

L’aplicació, que es pot consultar en el web de l’AVL, tant des de l’ordinador com des de qualsevol dispositiu mòbil, és una manera còmoda i senzilla d’estar connectat sempre, estigues on estigues, amb el GRAMÀTIC-ON, denominació acurtada amb què es coneix també la nova aplicació acadèmica. Este programa informàtic, que no requerix cap instal·lació, permet consultar fàcilment les dos gramàtiques publicades per la institució normativa: la Gramàtica normativa valenciana i la Gramàtica valenciana bàsica.

El videotutorial que acompanya l’aplicació gramatical (consultable des l’Ajuda) explica a l’usuari, de forma clara i àgil, com utilitzar el GRAMÀTIC-ON per a traure-li el màxim profit. Tot està a l’abast: l’ús de les majúscules, els signes de puntuació, l’accentuació, la dièresi, els apòstrofs, les preposicions, els diacrítics, o les actualitzacions introduïdes en la gramàtica valenciana.

L’aplicació permetrà a l’usuari explorar les gramàtiques normatives valencianes i, com assegura el cap de la Unitat de Recursos Lingüisticotècnics, Josep Lacreu, “la gramàtica deixarà de tindre secrets”. El GRAMÀTIC-ON mostra per defecte la informació corresponent a la Gramàtica valenciana bàsica, però amb un simple clic o amb un toc de dit també es pot consultar l’apartat corresponent de la Gramàtica normativa valenciana.

Per a fer més completa la consulta, i per tant més accessibles els continguts gramaticals, l’aplicació proporciona diferents modalitats de consulta. No sols es pot buscar qualsevol apartat a través d’un índex, semblant al que es pot trobar en qualsevol gramàtica editada en paper, sinó també per text lliure, fent busques a partir de qualsevol paraula, o per termes gramaticals. Té també una connexió directa amb el Diccionari normatiu valencià (DNV), que permet enllaçar la informació de les gramàtiques amb la del diccionari, així com també uns botons de navegació que permeten desplaçar-se avant i arrere pel propi historial de navegació, i per descomptat la possibilitat de compartir la informació de qualsevol apartat a través de Whatsapp, xarxes socials o correu electrònic.

El GRAMÀTIC-ON és un instrument per a fer més accessibles les normes gramaticals que regulen l’ús del valencià. Amb esta nova ferramenta, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua posa a l’abast de tots els valencians la possibilitat de conéixer la pròpia gramàtica a través de la tecnologia digital més puntera. Si primer va ser el DNV, ara és el torn del GRAMÀTIC-ON. El valencià és cosa de tots.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.