L’Hospital de Manises busca el “col·le més saludable” per lluitar contra l’obessitat infantil

 

 

L’Hospital de Manises busca al col·legi que més promoga els hàbits de vida saludables com la pràctica habitual d’exercici físic i una alimentació equilibrada entre els seus alumnes. L’objectiu és trobar el ‘Col·le més saludable’ de l’àrea del Departament de Salut de Manises que haja desenvolupat iniciatives per a la prevenció del sedentarisme i l’obesitat entre els seus alumnes en el curs escolar 2018-2019, explica el centre a través d’un comunicat.

 

El premi al ‘Col·le més saludable’ es concedirà a aquell centre que haja presentat la Memòria d’activitats més completes, en les quals es recullen totes les iniciatives realitzades en el centre escolar per a impulsar entre els seus alumnes hàbits de vida saludables.

 

La directora d’Infermeria d’Atenció Primària del Departament de Salut de Manises, Mercedes Fernández, explica que “amb aquest concurs volem fomentar uns valors i unes pràctiques saludables des de la infància. Una etapa fonamental per a formar en uns hàbits que guiaran als xicotets al llarg de les seues vides”.

 

En aquest sentit, cal recordar que quasi tres de cada deu xiquets espanyols estan per damunt del seu pes. En concret, un 26% dels xiquets i un 24% de les xiquetes tenen sobrepés a Espanya, unes dades que estan per damunt de la mitjana de la resta de països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

 

A això cal sumar que el 85% dels xiquets entre 5 i 17 anys no realitza l’hora mínima d’exercici físic recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). “És fonamental que els xiquets i xiquetes reben una educació en salut que els servisca per a adquirir coneixements i hàbits bàsics en alimentació i exercici físic que els prepare per a mantindre un bon nivell de vida. Una labor en la qual hem d’anar de la mà familiars, metges i educadors”, indica Mercedes Fernández.

 

Per a la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, “cal combatre l’obesitat des de l’edat més primerenca amb mesures de prevenció i formació, ja que pot ser un dels problemes de salut més greus en els pròxims anys”. Així, els centres interessats a participar podran presentar la seua candidatura fins al pròxim 8 de març. No obstant això, tindran tot el que queda de curs per a desenvolupar les activitats saludables i preparar la documentació, ja que el termini de presentació de la Memòria és fins el 19 de juliol.

 

Implicar els alumnes Aquesta és la III edició d’aquest concurs que promou el Departament de Salut de Manises amb l’objectiu de fomentar iniciatives que impulsen la prevenció del sedentarisme i l’obesitat a través de propostes basades en l’adopció d’una dieta equilibrada i saludable i la pràctica regular d’activitat física en els col·legis d’educació Primària del Departament de Salut de Manises

 

PLANTEJAMENTS INNOVADORS

 

“Es premiarà als centres educatius que hagen preparat un programa que es desenvolupe al llarg de tot el curs escolar, valorant especialment els plantejaments innovadors i en els quals participe el major nombre de xiquets”, destaca la directora d’Infermeria d’Atenció Primària.

 

Per a detallar les iniciatives dutes a terme, els alumnes hauran de completar un qüestionari i redactar una presentació en la qual podran incloure’s fotos i vídeos de les accions desenvolupades. El col·legi més saludable rebrà un premi de 2.000 euros per a l’adquisició de material esportiu per al centre.

 

 

També es farà lliurament de dos accèssits per als dos finalistes que consistirà en una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun per a la compra de material esportiu per al col·legi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.

Els universitaris espanyols dubten en distingir notícies científiques reals i falses en xarxes socials

Un estudi de les universitats de València i Oviedo revela que la majoria dels universitaris espanyols té dificultats per a diferenciar notícies científiques verdaderes i falses en xarxes socials i mostra alts nivells d'incertesa.

Orientadors fan costat al col·legi de la xiqueta assassinada a Torrevieja després d’un nou cas de violència vicària

Orientadors de la Conselleria d'Educació es posen a la disposició del col·legi de Torrevieja on estudiava la xiqueta de 3 anys assassinada pel seu pare en un cas de violència vicària, per a oferir suport psicològic a famílies i professorat.

Pedro Martínez abraça la bogeria guanyadora del vestuari abans de rebre al Olympiacos

Pedro Martínez subratlla la fe quasi irracional del seu vestuari a guanyar a qualsevol en Eurolliga, demana valorar la temporada de València Basket i rebaixa l'eufòria abans del dol davant Olympiacos.

Tete Morente retorna l’aire a l’Elx amb un gol decisiu davant el Mallorca

Tete Morente va tornar a marcar un gol decisiu per a l'Elx quasi dos anys després i va donar la victòria davant el Mallorca, un triomf vital en la lluita per la permanència en LaLiga.

La CEV aplaudix la rebaixa fiscal als hidrocarburs però reclama major rapidesa

La patronal valenciana valora la baixada de la fiscalitat dels hidrocarburs i de l'IVA com una resposta adequada a l'impacte de la guerra a Orient Mitjà, però considera que les mesures arriben lentes i es queden tales per a sectors com el transport.

Els 13 últims gols d’Hugo Duro han donat 30 punts vitals al València

Els últims 13 gols d'Hugo Duro han generat 30 punts per al València, reflex del seu pes decisiu com a màxim golejador en la present temporada de Lliga.

València multiplica per sis les ordes de tancament de vivendes turístiques il·legals

L'Ajuntament de València ha elevat a 449 la mitjana anual d'ordes de cessament de vivendes turístiques il·legals i manté una moratòria de llicències mentres prepara una regulació permanent per a limitar la saturació turística.