L’Hospital de Manises busca el «col·le més saludable» per lluitar contra l’obessitat infantil

 

 

L’Hospital de Manises busca al col·legi que més promoga els hàbits de vida saludables com la pràctica habitual d’exercici físic i una alimentació equilibrada entre els seus alumnes. L’objectiu és trobar el ‘Col·le més saludable’ de l’àrea del Departament de Salut de Manises que haja desenvolupat iniciatives per a la prevenció del sedentarisme i l’obesitat entre els seus alumnes en el curs escolar 2018-2019, explica el centre a través d’un comunicat.

 

El premi al ‘Col·le més saludable’ es concedirà a aquell centre que haja presentat la Memòria d’activitats més completes, en les quals es recullen totes les iniciatives realitzades en el centre escolar per a impulsar entre els seus alumnes hàbits de vida saludables.

 

La directora d’Infermeria d’Atenció Primària del Departament de Salut de Manises, Mercedes Fernández, explica que «amb aquest concurs volem fomentar uns valors i unes pràctiques saludables des de la infància. Una etapa fonamental per a formar en uns hàbits que guiaran als xicotets al llarg de les seues vides».

 

En aquest sentit, cal recordar que quasi tres de cada deu xiquets espanyols estan per damunt del seu pes. En concret, un 26% dels xiquets i un 24% de les xiquetes tenen sobrepés a Espanya, unes dades que estan per damunt de la mitjana de la resta de països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

 

A això cal sumar que el 85% dels xiquets entre 5 i 17 anys no realitza l’hora mínima d’exercici físic recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). «És fonamental que els xiquets i xiquetes reben una educació en salut que els servisca per a adquirir coneixements i hàbits bàsics en alimentació i exercici físic que els prepare per a mantindre un bon nivell de vida. Una labor en la qual hem d’anar de la mà familiars, metges i educadors», indica Mercedes Fernández.

 

Per a la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, «cal combatre l’obesitat des de l’edat més primerenca amb mesures de prevenció i formació, ja que pot ser un dels problemes de salut més greus en els pròxims anys». Així, els centres interessats a participar podran presentar la seua candidatura fins al pròxim 8 de març. No obstant això, tindran tot el que queda de curs per a desenvolupar les activitats saludables i preparar la documentació, ja que el termini de presentació de la Memòria és fins el 19 de juliol.

 

Implicar els alumnes Aquesta és la III edició d’aquest concurs que promou el Departament de Salut de Manises amb l’objectiu de fomentar iniciatives que impulsen la prevenció del sedentarisme i l’obesitat a través de propostes basades en l’adopció d’una dieta equilibrada i saludable i la pràctica regular d’activitat física en els col·legis d’educació Primària del Departament de Salut de Manises

 

PLANTEJAMENTS INNOVADORS

 

«Es premiarà als centres educatius que hagen preparat un programa que es desenvolupe al llarg de tot el curs escolar, valorant especialment els plantejaments innovadors i en els quals participe el major nombre de xiquets», destaca la directora d’Infermeria d’Atenció Primària.

 

Per a detallar les iniciatives dutes a terme, els alumnes hauran de completar un qüestionari i redactar una presentació en la qual podran incloure’s fotos i vídeos de les accions desenvolupades. El col·legi més saludable rebrà un premi de 2.000 euros per a l’adquisició de material esportiu per al centre.

 

 

També es farà lliurament de dos accèssits per als dos finalistes que consistirà en una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun per a la compra de material esportiu per al col·legi.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.