L’Hospital de Manises busca el «col·le més saludable» per lluitar contra l’obessitat infantil

 

 

L’Hospital de Manises busca al col·legi que més promoga els hàbits de vida saludables com la pràctica habitual d’exercici físic i una alimentació equilibrada entre els seus alumnes. L’objectiu és trobar el ‘Col·le més saludable’ de l’àrea del Departament de Salut de Manises que haja desenvolupat iniciatives per a la prevenció del sedentarisme i l’obesitat entre els seus alumnes en el curs escolar 2018-2019, explica el centre a través d’un comunicat.

 

El premi al ‘Col·le més saludable’ es concedirà a aquell centre que haja presentat la Memòria d’activitats més completes, en les quals es recullen totes les iniciatives realitzades en el centre escolar per a impulsar entre els seus alumnes hàbits de vida saludables.

 

La directora d’Infermeria d’Atenció Primària del Departament de Salut de Manises, Mercedes Fernández, explica que «amb aquest concurs volem fomentar uns valors i unes pràctiques saludables des de la infància. Una etapa fonamental per a formar en uns hàbits que guiaran als xicotets al llarg de les seues vides».

 

En aquest sentit, cal recordar que quasi tres de cada deu xiquets espanyols estan per damunt del seu pes. En concret, un 26% dels xiquets i un 24% de les xiquetes tenen sobrepés a Espanya, unes dades que estan per damunt de la mitjana de la resta de països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

 

A això cal sumar que el 85% dels xiquets entre 5 i 17 anys no realitza l’hora mínima d’exercici físic recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). «És fonamental que els xiquets i xiquetes reben una educació en salut que els servisca per a adquirir coneixements i hàbits bàsics en alimentació i exercici físic que els prepare per a mantindre un bon nivell de vida. Una labor en la qual hem d’anar de la mà familiars, metges i educadors», indica Mercedes Fernández.

 

Per a la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, «cal combatre l’obesitat des de l’edat més primerenca amb mesures de prevenció i formació, ja que pot ser un dels problemes de salut més greus en els pròxims anys». Així, els centres interessats a participar podran presentar la seua candidatura fins al pròxim 8 de març. No obstant això, tindran tot el que queda de curs per a desenvolupar les activitats saludables i preparar la documentació, ja que el termini de presentació de la Memòria és fins el 19 de juliol.

 

Implicar els alumnes Aquesta és la III edició d’aquest concurs que promou el Departament de Salut de Manises amb l’objectiu de fomentar iniciatives que impulsen la prevenció del sedentarisme i l’obesitat a través de propostes basades en l’adopció d’una dieta equilibrada i saludable i la pràctica regular d’activitat física en els col·legis d’educació Primària del Departament de Salut de Manises

 

PLANTEJAMENTS INNOVADORS

 

«Es premiarà als centres educatius que hagen preparat un programa que es desenvolupe al llarg de tot el curs escolar, valorant especialment els plantejaments innovadors i en els quals participe el major nombre de xiquets», destaca la directora d’Infermeria d’Atenció Primària.

 

Per a detallar les iniciatives dutes a terme, els alumnes hauran de completar un qüestionari i redactar una presentació en la qual podran incloure’s fotos i vídeos de les accions desenvolupades. El col·legi més saludable rebrà un premi de 2.000 euros per a l’adquisició de material esportiu per al centre.

 

 

També es farà lliurament de dos accèssits per als dos finalistes que consistirà en una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun per a la compra de material esportiu per al col·legi.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.