L’Hospital de Manises busca el «col·le més saludable» per lluitar contra l’obessitat infantil

 

 

L’Hospital de Manises busca al col·legi que més promoga els hàbits de vida saludables com la pràctica habitual d’exercici físic i una alimentació equilibrada entre els seus alumnes. L’objectiu és trobar el ‘Col·le més saludable’ de l’àrea del Departament de Salut de Manises que haja desenvolupat iniciatives per a la prevenció del sedentarisme i l’obesitat entre els seus alumnes en el curs escolar 2018-2019, explica el centre a través d’un comunicat.

 

El premi al ‘Col·le més saludable’ es concedirà a aquell centre que haja presentat la Memòria d’activitats més completes, en les quals es recullen totes les iniciatives realitzades en el centre escolar per a impulsar entre els seus alumnes hàbits de vida saludables.

 

La directora d’Infermeria d’Atenció Primària del Departament de Salut de Manises, Mercedes Fernández, explica que «amb aquest concurs volem fomentar uns valors i unes pràctiques saludables des de la infància. Una etapa fonamental per a formar en uns hàbits que guiaran als xicotets al llarg de les seues vides».

 

En aquest sentit, cal recordar que quasi tres de cada deu xiquets espanyols estan per damunt del seu pes. En concret, un 26% dels xiquets i un 24% de les xiquetes tenen sobrepés a Espanya, unes dades que estan per damunt de la mitjana de la resta de països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

 

A això cal sumar que el 85% dels xiquets entre 5 i 17 anys no realitza l’hora mínima d’exercici físic recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). «És fonamental que els xiquets i xiquetes reben una educació en salut que els servisca per a adquirir coneixements i hàbits bàsics en alimentació i exercici físic que els prepare per a mantindre un bon nivell de vida. Una labor en la qual hem d’anar de la mà familiars, metges i educadors», indica Mercedes Fernández.

 

Per a la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, «cal combatre l’obesitat des de l’edat més primerenca amb mesures de prevenció i formació, ja que pot ser un dels problemes de salut més greus en els pròxims anys». Així, els centres interessats a participar podran presentar la seua candidatura fins al pròxim 8 de març. No obstant això, tindran tot el que queda de curs per a desenvolupar les activitats saludables i preparar la documentació, ja que el termini de presentació de la Memòria és fins el 19 de juliol.

 

Implicar els alumnes Aquesta és la III edició d’aquest concurs que promou el Departament de Salut de Manises amb l’objectiu de fomentar iniciatives que impulsen la prevenció del sedentarisme i l’obesitat a través de propostes basades en l’adopció d’una dieta equilibrada i saludable i la pràctica regular d’activitat física en els col·legis d’educació Primària del Departament de Salut de Manises

 

PLANTEJAMENTS INNOVADORS

 

«Es premiarà als centres educatius que hagen preparat un programa que es desenvolupe al llarg de tot el curs escolar, valorant especialment els plantejaments innovadors i en els quals participe el major nombre de xiquets», destaca la directora d’Infermeria d’Atenció Primària.

 

Per a detallar les iniciatives dutes a terme, els alumnes hauran de completar un qüestionari i redactar una presentació en la qual podran incloure’s fotos i vídeos de les accions desenvolupades. El col·legi més saludable rebrà un premi de 2.000 euros per a l’adquisició de material esportiu per al centre.

 

 

També es farà lliurament de dos accèssits per als dos finalistes que consistirà en una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun per a la compra de material esportiu per al col·legi.

Últimes notícies

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.