Una línia de WhatsApp per a les emergències sobre desnonaments

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat este dimecres la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments, un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d’emergència residencial que es donen en la Comunitat Valenciana.

Esta unitat té per objectiu plantejar una resposta integral, a través d’un número de WhatsApp i mitjançant la seua coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d’oficines d’habitatge Xaloc en els diferents municipis, a més d’atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que el servei d’atenció precoç per a donar respostes immediates davant desnonaments serà a través d’un servei d’emergències, amb el telèfon 722 846 606, “per a poder atendre de manera preferent, directa i immediata als col·lectius afectats per l’emergència d’habitatge”.

El registre, amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp, permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació dels mateixos als serveis corresponents.

 

Informar de les alternatives legals davant el desnonament

 

Amb això, segons ha explicat Peris, “volem anticipar-nos i mitigar l’augment de les emergències d’habitatges, informar de les alternatives legals a la disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats evitant situacions d’extrema gravetat”.

Peris ha incidit en què esta eina els “permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes”.

“Volem que siga un servei amb el qual s’impulsen les xarxes capil·lars d’ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d’atenció que ja existeixen, així com per a establir guies i protocols d’actuació coordinats, i amb tot això aconseguir en definitiva una atenció precoç i donar solucions residencials amb major eficiència i eficàcia”, ha assegurat.

Per part seua, Martínez Dalmau ha manifestat que amb la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments es dona “una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi residencial del nostre país: els desnonaments”.

Sobre este tema, ha assenyalat que “enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitjanes negres”, i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central perquè es prolongue fins a final d’any la moratòria que impedeix els desnonaments durant l’estat d’alarma.

El vicepresident també ha indicat que “l’accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l’especulació dels mercats financers”.

Últimes notícies

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.