Una línia de WhatsApp per a les emergències sobre desnonaments

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat este dimecres la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments, un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d’emergència residencial que es donen en la Comunitat Valenciana.

Esta unitat té per objectiu plantejar una resposta integral, a través d’un número de WhatsApp i mitjançant la seua coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d’oficines d’habitatge Xaloc en els diferents municipis, a més d’atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que el servei d’atenció precoç per a donar respostes immediates davant desnonaments serà a través d’un servei d’emergències, amb el telèfon 722 846 606, “per a poder atendre de manera preferent, directa i immediata als col·lectius afectats per l’emergència d’habitatge”.

El registre, amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp, permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació dels mateixos als serveis corresponents.

 

Informar de les alternatives legals davant el desnonament

 

Amb això, segons ha explicat Peris, “volem anticipar-nos i mitigar l’augment de les emergències d’habitatges, informar de les alternatives legals a la disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats evitant situacions d’extrema gravetat”.

Peris ha incidit en què esta eina els “permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes”.

“Volem que siga un servei amb el qual s’impulsen les xarxes capil·lars d’ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d’atenció que ja existeixen, així com per a establir guies i protocols d’actuació coordinats, i amb tot això aconseguir en definitiva una atenció precoç i donar solucions residencials amb major eficiència i eficàcia”, ha assegurat.

Per part seua, Martínez Dalmau ha manifestat que amb la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments es dona “una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi residencial del nostre país: els desnonaments”.

Sobre este tema, ha assenyalat que “enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitjanes negres”, i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central perquè es prolongue fins a final d’any la moratòria que impedeix els desnonaments durant l’estat d’alarma.

El vicepresident també ha indicat que “l’accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l’especulació dels mercats financers”.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.