Una línia de WhatsApp per a les emergències sobre desnonaments

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat este dimecres la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments, un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d’emergència residencial que es donen en la Comunitat Valenciana.

Esta unitat té per objectiu plantejar una resposta integral, a través d’un número de WhatsApp i mitjançant la seua coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d’oficines d’habitatge Xaloc en els diferents municipis, a més d’atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que el servei d’atenció precoç per a donar respostes immediates davant desnonaments serà a través d’un servei d’emergències, amb el telèfon 722 846 606, “per a poder atendre de manera preferent, directa i immediata als col·lectius afectats per l’emergència d’habitatge”.

El registre, amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp, permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació dels mateixos als serveis corresponents.

 

Informar de les alternatives legals davant el desnonament

 

Amb això, segons ha explicat Peris, “volem anticipar-nos i mitigar l’augment de les emergències d’habitatges, informar de les alternatives legals a la disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats evitant situacions d’extrema gravetat”.

Peris ha incidit en què esta eina els “permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes”.

“Volem que siga un servei amb el qual s’impulsen les xarxes capil·lars d’ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d’atenció que ja existeixen, així com per a establir guies i protocols d’actuació coordinats, i amb tot això aconseguir en definitiva una atenció precoç i donar solucions residencials amb major eficiència i eficàcia”, ha assegurat.

Per part seua, Martínez Dalmau ha manifestat que amb la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments es dona “una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi residencial del nostre país: els desnonaments”.

Sobre este tema, ha assenyalat que “enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitjanes negres”, i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central perquè es prolongue fins a final d’any la moratòria que impedeix els desnonaments durant l’estat d’alarma.

El vicepresident també ha indicat que “l’accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l’especulació dels mercats financers”.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU