17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Una línia de WhatsApp per a les emergències sobre desnonaments

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat este dimecres la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments, un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d’emergència residencial que es donen en la Comunitat Valenciana.

Esta unitat té per objectiu plantejar una resposta integral, a través d’un número de WhatsApp i mitjançant la seua coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d’oficines d’habitatge Xaloc en els diferents municipis, a més d’atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que el servei d’atenció precoç per a donar respostes immediates davant desnonaments serà a través d’un servei d’emergències, amb el telèfon 722 846 606, “per a poder atendre de manera preferent, directa i immediata als col·lectius afectats per l’emergència d’habitatge”.

El registre, amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp, permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació dels mateixos als serveis corresponents.

 

Informar de les alternatives legals davant el desnonament

 

Amb això, segons ha explicat Peris, “volem anticipar-nos i mitigar l’augment de les emergències d’habitatges, informar de les alternatives legals a la disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats evitant situacions d’extrema gravetat”.

Peris ha incidit en què esta eina els “permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes”.

“Volem que siga un servei amb el qual s’impulsen les xarxes capil·lars d’ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d’atenció que ja existeixen, així com per a establir guies i protocols d’actuació coordinats, i amb tot això aconseguir en definitiva una atenció precoç i donar solucions residencials amb major eficiència i eficàcia”, ha assegurat.

Per part seua, Martínez Dalmau ha manifestat que amb la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments es dona “una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi residencial del nostre país: els desnonaments”.

Sobre este tema, ha assenyalat que “enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitjanes negres”, i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central perquè es prolongue fins a final d’any la moratòria que impedeix els desnonaments durant l’estat d’alarma.

El vicepresident també ha indicat que “l’accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l’especulació dels mercats financers”.

Últimes notícies

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.