15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Alerta: detectada listèria en el salmó fumat marinat amb anet de la marca Royal

 

AESAN, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, informa de la presència de Listèria  monocytogenes en salmó fumat marinat amb anet fabricat a Espanya.

Quin és el problema?

 

Un control realitzat per les autoritats sanitàries andaluses ha detectat quantitats de Listèria monocytogenes  superiors als límits permesos en un lot de salmó marinat de la marca Royal. Un recompte elevat de bacteris presenta el consegüent risc de listeriosis si es consumeix este producte.

 

Quin és el producte afectat?

 

Es tracta del salmó fumat marinat amb anet de la marca Royal.

El lot afectat és el 1098B1-098
La seua data de caducitat 23/05/2021.

Este producte, elaborat a Espanya, s’ha distribuït a totes les comunitats autònomes, i s’embene en supermercats i botigues d’alimentació, refrigerat.

Què he de fer?

 

Després de conéixer-se la presència de Listèria, s’ha ordenat la retirada del producte del mercat, amb el que ja no ha d’estar disponible.

Si tens este producte a la teua casa, no el consumisques i acudeix al punt de venda per a retornar-lo.
Fins al moment no ha sigut notificat cap cas de listeriosis per consumir el salmó marinat Royal, però si l’has consumit recentment i tens vòmits, diarrea o febre, símptomes compatibles amb la listeriosi, acudeix al teu metge.

 

Compte amb la listeriosi

 

Listèria monocytogenes és un bacteri que està darrere d’un bon nombre d’infeccions alimentàries. De fet, són freqüents les alertes de seguretat alimentària emeses per l’AESAN per este motiu.

• El principal risc d’este bacteri és que és capaç de proliferar fins i tot a baixes temperatures en el refrigerador: només la cocció o la pasteurització dels aliments aconsegueix eliminar-la.

• Els aliments que més exposats estan a contaminar-se per Listèria monocytogenes són companatges, formatges frescos, patés, lactis elaborats amb llet crua, vegetals crus o, com en aquest cas, fins i tot preparacions de peix.

• Els símptomes més comuns de la listeriosi són gastroenteritis amb febre, mal de cap, malestar estomacal i vòmits.

• En la majoria dels casos es resolen sense majors complicacions, però la intoxicació per Listèria monocytogenes és especialment problemàtica en ancians, malalts, xiquets i, especialment en dones embarassades.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.