L’Ajuntament de Llíria elabora un pla per a exterminar a una plaga de rates

En els últims mesos, els veïns de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València) han vist com una plaga de rates ha envaït el Parc de Sant Vicent. Després de l’estiu, les rates de camp han augmentat la seua població en el parc. Esta situació ha provocat molèsties entre els veïns que s’acosten a este lloc per a passejar.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  l’Ajuntament de Llíria ja ha contractat els servicis d’una empresa per a eliminar la presència d’estos animals al parc. No obstant això, la regidora d’Agricultura i Brigada Municipal de Jardins i Medi Ambient, Consuelo Morató, ha explicat que «aplicaran un tractament específic per a esta espècie i preservaran la resta de fauna del parc com els esquirols».

 

«L’empresa ens va fer una proposta molt més sostenible que una desratització habitual per a anar directament a la plaga de rates. El contracte ja està signat i s’executarà al llarg de tot l’any per un poc més de 2.000 euros», ha manifestat Morató.

 

La regidora ha explicat que les trampes que s’utilitzaran, seran laberints a on les rates de camp entraran motivades per l’olor que els arriba a l’olfacte. Una vegada dins no podran eixir.

 

 

 

 

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.