16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

L’Ajuntament de Llíria elabora un pla per a exterminar a una plaga de rates

En els últims mesos, els veïns de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València) han vist com una plaga de rates ha envaït el Parc de Sant Vicent. Després de l’estiu, les rates de camp han augmentat la seua població en el parc. Esta situació ha provocat molèsties entre els veïns que s’acosten a este lloc per a passejar.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  l’Ajuntament de Llíria ja ha contractat els servicis d’una empresa per a eliminar la presència d’estos animals al parc. No obstant això, la regidora d’Agricultura i Brigada Municipal de Jardins i Medi Ambient, Consuelo Morató, ha explicat que «aplicaran un tractament específic per a esta espècie i preservaran la resta de fauna del parc com els esquirols».

 

«L’empresa ens va fer una proposta molt més sostenible que una desratització habitual per a anar directament a la plaga de rates. El contracte ja està signat i s’executarà al llarg de tot l’any per un poc més de 2.000 euros», ha manifestat Morató.

 

La regidora ha explicat que les trampes que s’utilitzaran, seran laberints a on les rates de camp entraran motivades per l’olor que els arriba a l’olfacte. Una vegada dins no podran eixir.

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.