L’Ajuntament de Llíria elabora un pla per a exterminar a una plaga de rates

En els últims mesos, els veïns de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València) han vist com una plaga de rates ha envaït el Parc de Sant Vicent. Després de l’estiu, les rates de camp han augmentat la seua població en el parc. Esta situació ha provocat molèsties entre els veïns que s’acosten a este lloc per a passejar.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  l’Ajuntament de Llíria ja ha contractat els servicis d’una empresa per a eliminar la presència d’estos animals al parc. No obstant això, la regidora d’Agricultura i Brigada Municipal de Jardins i Medi Ambient, Consuelo Morató, ha explicat que «aplicaran un tractament específic per a esta espècie i preservaran la resta de fauna del parc com els esquirols».

 

«L’empresa ens va fer una proposta molt més sostenible que una desratització habitual per a anar directament a la plaga de rates. El contracte ja està signat i s’executarà al llarg de tot l’any per un poc més de 2.000 euros», ha manifestat Morató.

 

La regidora ha explicat que les trampes que s’utilitzaran, seran laberints a on les rates de camp entraran motivades per l’olor que els arriba a l’olfacte. Una vegada dins no podran eixir.

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.