L’Ajuntament de Llíria elabora un pla per a exterminar a una plaga de rates

En els últims mesos, els veïns de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València) han vist com una plaga de rates ha envaït el Parc de Sant Vicent. Després de l’estiu, les rates de camp han augmentat la seua població en el parc. Esta situació ha provocat molèsties entre els veïns que s’acosten a este lloc per a passejar.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  l’Ajuntament de Llíria ja ha contractat els servicis d’una empresa per a eliminar la presència d’estos animals al parc. No obstant això, la regidora d’Agricultura i Brigada Municipal de Jardins i Medi Ambient, Consuelo Morató, ha explicat que «aplicaran un tractament específic per a esta espècie i preservaran la resta de fauna del parc com els esquirols».

 

«L’empresa ens va fer una proposta molt més sostenible que una desratització habitual per a anar directament a la plaga de rates. El contracte ja està signat i s’executarà al llarg de tot l’any per un poc més de 2.000 euros», ha manifestat Morató.

 

La regidora ha explicat que les trampes que s’utilitzaran, seran laberints a on les rates de camp entraran motivades per l’olor que els arriba a l’olfacte. Una vegada dins no podran eixir.

 

 

 

 

Últimes notícies

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.

Torrevieja avança la inauguració del Certamen d’Havaneres per la final del Mundial

El Patronato de Habaneras de Torrevieja ha avançat a les 12.30 hores d’este diumenge la inauguració del 72é Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia per a no coincidir amb la final del Mundial que jugarà Espanya.

Compromís proposa sensors tèrmics per al personal municipal que treballa al carrer a València

Compromís ha proposat dotar les brigades municipals de València de sensors que detecten l’estrés tèrmic per a prevenir cops de calor i reforçar els protocols de seguretat en jornades d’altes temperatures.