L’Ajuntament de Llíria elabora un pla per a exterminar a una plaga de rates

En els últims mesos, els veïns de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València) han vist com una plaga de rates ha envaït el Parc de Sant Vicent. Després de l’estiu, les rates de camp han augmentat la seua població en el parc. Esta situació ha provocat molèsties entre els veïns que s’acosten a este lloc per a passejar.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  l’Ajuntament de Llíria ja ha contractat els servicis d’una empresa per a eliminar la presència d’estos animals al parc. No obstant això, la regidora d’Agricultura i Brigada Municipal de Jardins i Medi Ambient, Consuelo Morató, ha explicat que «aplicaran un tractament específic per a esta espècie i preservaran la resta de fauna del parc com els esquirols».

 

«L’empresa ens va fer una proposta molt més sostenible que una desratització habitual per a anar directament a la plaga de rates. El contracte ja està signat i s’executarà al llarg de tot l’any per un poc més de 2.000 euros», ha manifestat Morató.

 

La regidora ha explicat que les trampes que s’utilitzaran, seran laberints a on les rates de camp entraran motivades per l’olor que els arriba a l’olfacte. Una vegada dins no podran eixir.

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renzo Saravia seguix un pla específic de treball amb el València

Renzo Saravia seguix un pla específic i progressiu en els seus primers dies al València. El lateral, fitxat fins a final de temporada per a cobrir a Foulquier, combina treball grupal i individual.

Logan Costa s’incorpora parcialment i és la gran novetat en l’entrenament del Vila-real

El central francés ha participat en els rondos inicials i suma set mesos de baixa després de la seua lesió de lligaments. Kambwala avança i Gerard Moreno seguix quasi descartat davant el Barcelona.

Colp a la banda albanesa que va robar 11 xalets de luxe de Dénia a Rota i es va emportar fins a 2 milions

La Policia ha desarticulat parcialment una organització albanesa que va assaltar 11 xalets i viles de luxe de Dénia a Rota. El botí va ascendir a entre 1,5 i 2 milions en efectiu, joies i rellotges.

PP i Vox aproven de manera definitiva el pressupost municipal d’Alacant: 367,3 milions

PP i Vox han aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament d'Alacant, que ascendix a 367,3 milions i creix un 5,8%. Els comptes prioritzen neteja, manteniment i impuls social i cultural.

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.