L’oli de gira-sol comença a racionar-se per la guerra d’Ucraïna

Els efectes de la guerra a Ucraïna comencen a notar-se en el dia a dia dels espanyols. Alguns supermercats han començat a racionar les vendes d’oli de gira-sol a conseqüència del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia. Aquest producte s’elabora en la seua majoria amb llavors procedents d’Ucraïna. En concret, segons les dades de la Secretaria d’Estat de Comerç, prop del 60% de l’oli de gira-sol que importa Espanya procedeix del país ucraïnés.

D’aquesta manera, establiments com Carrefour, Eroski o Mercadona han començat a limitar les vendes d’aquest producte. En el cas de l’empresa presidida per Juan Roig, anunciava aquesta setmana que els clients només podien comprar un màxim de cinc litres d’oli de gira-sol.

Expliquen des de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) que aquesta mesura adoptada per algunes empreses es deu “al comportament atípic del consumidor que s’ha produït en les últimes hores”. Assenyalen que la demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i que existeixen alternatives tant d’origen com de producte.

“Espanya és primer productor mundial en diverses de les famílies de productes que componen les categories de greixos vegetals”, recalquen i apunten des de Asedas que la cadena alimentària espanyola és “extraordinàriament eficient i té suficient capacitat per a proveir al mercat d’aquests productes”.

Conclouen indicant que tant les institucions europees com el Govern espanyol i els sectors directament afectats estan “adoptant mesures per a pal·liar aquesta situació concreta”.

Últimes notícies

El Levante reclama a Tebas revisar horaris i protocols en jornades amb alertes per pluges

El Levante ha anunciat que enviarà una carta a Javier Tebas per a exigir una revisió dels horaris i protocols de LaLiga en jornades amb alertes meteorològiques, després de la suspensió per pluges del partit contra l’Athletic al Ciutat de València. El club també ha detallat que el duel no penalitzarà els abonats i ha activat la devolució d’entrades.

L’Arctic Sunrise arriba a València pel juí a 11 activistes de Greenpeace

El trencaglaç Arctic Sunrise ha arribat al port de València coincidint amb el juí a 11 activistes de Greenpeace pel bloqueig d’un vaixell de gas en Sagunt en 2021, per als quals la Fiscalia demana cinc anys de presó.

El Elche busca a Cornellà el primer triomf per eixir del fons

Espanyol i Elche tanquen este divendres la setmana a Cornellà. Els il·licitans, encara sense guanyar, necessiten puntuar per no quedar despenjats com a cuers.

Vuit mesos de presó per al propietari del vaixell enfonsat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal d’Indonèsia ha condemnat a huit mesos de presó el propietari de l’agència responsable del vaixell turístic on van morir quatre membres d’una família valenciana el desembre passat prop de Komodo.

Els estudis de Ciudad de la Luz impressionen el director d»Enredados’ de Disney

El director australian de 'Enredados', Michael Gracey, ha qualificat de fantàstics els platós de Ciudad de la Luz d''Alacant, on Disney roda l''adaptació en acció real del clàssic animat. La consellera Marián Cano destaca l''impacte econòmic i el paper clau de la Comunitat Valenciana en la indústria audiovisual.

Anselmi demana a l’Elx competir a Barcelona com en els últims partits

Martín Anselmi reclama que l’Elx mantinga el nivell competitiu mostrat en les últimes jornades en la visita a l’Espanyol, malgrat ser colista i no haver guanyat encara.

Ryunosuke Sato torna a la selecció absoluta del Japó després de quedar-se sense Mundial

El migcampista del València Ryunosuke Sato ha sigut cridat de nou per la selecció absoluta del Japó per a la Copa Desafiament Kirin i la Copa Kirin Futbol, després d’haver-se quedat fora de la llista del passat Mundial. La convocatòria li impedirà participar en la ‘pretemporada’ de tres setmanes del club de Mestalla, que encara espera nou entrenador.

Oportunitats de networking i estratègia patrimonial en el Valencia Real Estate Summit 2026

Participa en el Valencia Real Estate Summit per descobrir les clau del networking en el sector immobiliari i financer.