L’oli de gira-sol comença a racionar-se per la guerra d’Ucraïna

Els efectes de la guerra a Ucraïna comencen a notar-se en el dia a dia dels espanyols. Alguns supermercats han començat a racionar les vendes d’oli de gira-sol a conseqüència del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia. Aquest producte s’elabora en la seua majoria amb llavors procedents d’Ucraïna. En concret, segons les dades de la Secretaria d’Estat de Comerç, prop del 60% de l’oli de gira-sol que importa Espanya procedeix del país ucraïnés.

D’aquesta manera, establiments com Carrefour, Eroski o Mercadona han començat a limitar les vendes d’aquest producte. En el cas de l’empresa presidida per Juan Roig, anunciava aquesta setmana que els clients només podien comprar un màxim de cinc litres d’oli de gira-sol.

Expliquen des de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) que aquesta mesura adoptada per algunes empreses es deu “al comportament atípic del consumidor que s’ha produït en les últimes hores”. Assenyalen que la demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i que existeixen alternatives tant d’origen com de producte.

“Espanya és primer productor mundial en diverses de les famílies de productes que componen les categories de greixos vegetals”, recalquen i apunten des de Asedas que la cadena alimentària espanyola és “extraordinàriament eficient i té suficient capacitat per a proveir al mercat d’aquests productes”.

Conclouen indicant que tant les institucions europees com el Govern espanyol i els sectors directament afectats estan “adoptant mesures per a pal·liar aquesta situació concreta”.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.