L’oli de gira-sol comença a racionar-se per la guerra d’Ucraïna

Els efectes de la guerra a Ucraïna comencen a notar-se en el dia a dia dels espanyols. Alguns supermercats han començat a racionar les vendes d’oli de gira-sol a conseqüència del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia. Aquest producte s’elabora en la seua majoria amb llavors procedents d’Ucraïna. En concret, segons les dades de la Secretaria d’Estat de Comerç, prop del 60% de l’oli de gira-sol que importa Espanya procedeix del país ucraïnés.

D’aquesta manera, establiments com Carrefour, Eroski o Mercadona han començat a limitar les vendes d’aquest producte. En el cas de l’empresa presidida per Juan Roig, anunciava aquesta setmana que els clients només podien comprar un màxim de cinc litres d’oli de gira-sol.

Expliquen des de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) que aquesta mesura adoptada per algunes empreses es deu “al comportament atípic del consumidor que s’ha produït en les últimes hores”. Assenyalen que la demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i que existeixen alternatives tant d’origen com de producte.

“Espanya és primer productor mundial en diverses de les famílies de productes que componen les categories de greixos vegetals”, recalquen i apunten des de Asedas que la cadena alimentària espanyola és “extraordinàriament eficient i té suficient capacitat per a proveir al mercat d’aquests productes”.

Conclouen indicant que tant les institucions europees com el Govern espanyol i els sectors directament afectats estan “adoptant mesures per a pal·liar aquesta situació concreta”.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.