L’oli de gira-sol comença a racionar-se per la guerra d’Ucraïna

Els efectes de la guerra a Ucraïna comencen a notar-se en el dia a dia dels espanyols. Alguns supermercats han començat a racionar les vendes d’oli de gira-sol a conseqüència del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia. Aquest producte s’elabora en la seua majoria amb llavors procedents d’Ucraïna. En concret, segons les dades de la Secretaria d’Estat de Comerç, prop del 60% de l’oli de gira-sol que importa Espanya procedeix del país ucraïnés.

D’aquesta manera, establiments com Carrefour, Eroski o Mercadona han començat a limitar les vendes d’aquest producte. En el cas de l’empresa presidida per Juan Roig, anunciava aquesta setmana que els clients només podien comprar un màxim de cinc litres d’oli de gira-sol.

Expliquen des de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) que aquesta mesura adoptada per algunes empreses es deu “al comportament atípic del consumidor que s’ha produït en les últimes hores”. Assenyalen que la demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i que existeixen alternatives tant d’origen com de producte.

“Espanya és primer productor mundial en diverses de les famílies de productes que componen les categories de greixos vegetals”, recalquen i apunten des de Asedas que la cadena alimentària espanyola és “extraordinàriament eficient i té suficient capacitat per a proveir al mercat d’aquests productes”.

Conclouen indicant que tant les institucions europees com el Govern espanyol i els sectors directament afectats estan “adoptant mesures per a pal·liar aquesta situació concreta”.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.