L’oli de gira-sol comença a racionar-se per la guerra d’Ucraïna

Els efectes de la guerra a Ucraïna comencen a notar-se en el dia a dia dels espanyols. Alguns supermercats han començat a racionar les vendes d’oli de gira-sol a conseqüència del conflicte bèl·lic iniciat per Rússia. Aquest producte s’elabora en la seua majoria amb llavors procedents d’Ucraïna. En concret, segons les dades de la Secretaria d’Estat de Comerç, prop del 60% de l’oli de gira-sol que importa Espanya procedeix del país ucraïnés.

D’aquesta manera, establiments com Carrefour, Eroski o Mercadona han començat a limitar les vendes d’aquest producte. En el cas de l’empresa presidida per Juan Roig, anunciava aquesta setmana que els clients només podien comprar un màxim de cinc litres d’oli de gira-sol.

Expliquen des de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) que aquesta mesura adoptada per algunes empreses es deu “al comportament atípic del consumidor que s’ha produït en les últimes hores”. Assenyalen que la demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i que existeixen alternatives tant d’origen com de producte.

“Espanya és primer productor mundial en diverses de les famílies de productes que componen les categories de greixos vegetals”, recalquen i apunten des de Asedas que la cadena alimentària espanyola és “extraordinàriament eficient i té suficient capacitat per a proveir al mercat d’aquests productes”.

Conclouen indicant que tant les institucions europees com el Govern espanyol i els sectors directament afectats estan “adoptant mesures per a pal·liar aquesta situació concreta”.

Últimes notícies

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.