12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’ordenança de Gandia obligarà als conductors de patinets a dur jupetí, casc i assegurança

 

La irrupció dels patinets elèctrics en les ciutats està generant la necessitat d’establir una nova regulació o adaptar la ja vigent. En aquest sentit, Gandia (La Safor), ha anunciat que presentarà una nova ordenança que obligarà a portar casc i jupetí reflectant als conductors, així com comptar amb una assegurança de responsabilitat.

A hores d’ara, com apuntava Las Provincias, l’ordenança està a l’espera de l’informe jurídic, per tal de poder fer la seua exposició pública i iniciar el període d’al·legacions. Des del govern de la capital de La Safor s’ha plantejat la necessitat d’afrontar aquesta qüestió en el curt termini, a causa de la gran proliferació dels patinets. En aquesta mateixa direcció estan movent-se ciutats com València, que també prepara la seua normativa, tot i que la de Gandia establiria més obligacions que la de la capital.

La nova normativa vindrà acompanyada de sancions per a aquelles persones que no la complisquen. Així, s’establiran multes de 100 euros, i també la immobilització del vehicle, unes sancions que ja estan vigents actualment per a qui circula per llocs on no ho tenen permés, com les zones per a vianants.

Modificacions en l’Ordenança sobre mobilitat

Gandia ja va haver de fer modificacions a la seua Ordenança de Mobilitat el passat estiu, a través d’un ban. En aquest cas, el canvi tenia com a objectiu incloure de forma concreta els patinets elèctrics dins els vehicles considerats en l’ordenança. Així mateix, també es va plantejar la necessitat que els patinets s’adaptaren a la velocitat dels vianants en les zones on coincidiren amb ells, a més de no tindre preferència respecte a aquests.

Diversos accidents en les últimes setmanes

El passat 8 de gener es produïa un atropellament per part d’un patinet al carrer Cronista Carreras de València. Els fets van ocórrer a les deu de la nit, quan el conductor del patinet no va poder esquivar una dona i la va atropellar, xocant amb ella. La víctima va ser atesa per vianants que es trobaven a la zona.

També a València, el passat 18 de desembre es produïa altre accident, al carrer Doctor Álvaro López, en aquest cas entre un cotxe i el conductor d’un patinet elèctric. Els fets van ocórrer a primera hora del matí, quan, segons informava la Policia Local, el patinet elèctric es va botar un senyal d’stop i va xocar contra un vehicle. El conductor del patinet, de 28 anys, va resultar ferit per la col·lisió.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.