L’ordenança de Gandia obligarà als conductors de patinets a dur jupetí, casc i assegurança

 

La irrupció dels patinets elèctrics en les ciutats està generant la necessitat d’establir una nova regulació o adaptar la ja vigent. En aquest sentit, Gandia (La Safor), ha anunciat que presentarà una nova ordenança que obligarà a portar casc i jupetí reflectant als conductors, així com comptar amb una assegurança de responsabilitat.

A hores d’ara, com apuntava Las Provincias, l’ordenança està a l’espera de l’informe jurídic, per tal de poder fer la seua exposició pública i iniciar el període d’al·legacions. Des del govern de la capital de La Safor s’ha plantejat la necessitat d’afrontar aquesta qüestió en el curt termini, a causa de la gran proliferació dels patinets. En aquesta mateixa direcció estan movent-se ciutats com València, que també prepara la seua normativa, tot i que la de Gandia establiria més obligacions que la de la capital.

La nova normativa vindrà acompanyada de sancions per a aquelles persones que no la complisquen. Així, s’establiran multes de 100 euros, i també la immobilització del vehicle, unes sancions que ja estan vigents actualment per a qui circula per llocs on no ho tenen permés, com les zones per a vianants.

Modificacions en l’Ordenança sobre mobilitat

Gandia ja va haver de fer modificacions a la seua Ordenança de Mobilitat el passat estiu, a través d’un ban. En aquest cas, el canvi tenia com a objectiu incloure de forma concreta els patinets elèctrics dins els vehicles considerats en l’ordenança. Així mateix, també es va plantejar la necessitat que els patinets s’adaptaren a la velocitat dels vianants en les zones on coincidiren amb ells, a més de no tindre preferència respecte a aquests.

Diversos accidents en les últimes setmanes

El passat 8 de gener es produïa un atropellament per part d’un patinet al carrer Cronista Carreras de València. Els fets van ocórrer a les deu de la nit, quan el conductor del patinet no va poder esquivar una dona i la va atropellar, xocant amb ella. La víctima va ser atesa per vianants que es trobaven a la zona.

També a València, el passat 18 de desembre es produïa altre accident, al carrer Doctor Álvaro López, en aquest cas entre un cotxe i el conductor d’un patinet elèctric. Els fets van ocórrer a primera hora del matí, quan, segons informava la Policia Local, el patinet elèctric es va botar un senyal d’stop i va xocar contra un vehicle. El conductor del patinet, de 28 anys, va resultar ferit per la col·lisió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.