L’ordenança de Gandia obligarà als conductors de patinets a dur jupetí, casc i assegurança

 

La irrupció dels patinets elèctrics en les ciutats està generant la necessitat d’establir una nova regulació o adaptar la ja vigent. En aquest sentit, Gandia (La Safor), ha anunciat que presentarà una nova ordenança que obligarà a portar casc i jupetí reflectant als conductors, així com comptar amb una assegurança de responsabilitat.

A hores d’ara, com apuntava Las Provincias, l’ordenança està a l’espera de l’informe jurídic, per tal de poder fer la seua exposició pública i iniciar el període d’al·legacions. Des del govern de la capital de La Safor s’ha plantejat la necessitat d’afrontar aquesta qüestió en el curt termini, a causa de la gran proliferació dels patinets. En aquesta mateixa direcció estan movent-se ciutats com València, que també prepara la seua normativa, tot i que la de Gandia establiria més obligacions que la de la capital.

La nova normativa vindrà acompanyada de sancions per a aquelles persones que no la complisquen. Així, s’establiran multes de 100 euros, i també la immobilització del vehicle, unes sancions que ja estan vigents actualment per a qui circula per llocs on no ho tenen permés, com les zones per a vianants.

Modificacions en l’Ordenança sobre mobilitat

Gandia ja va haver de fer modificacions a la seua Ordenança de Mobilitat el passat estiu, a través d’un ban. En aquest cas, el canvi tenia com a objectiu incloure de forma concreta els patinets elèctrics dins els vehicles considerats en l’ordenança. Així mateix, també es va plantejar la necessitat que els patinets s’adaptaren a la velocitat dels vianants en les zones on coincidiren amb ells, a més de no tindre preferència respecte a aquests.

Diversos accidents en les últimes setmanes

El passat 8 de gener es produïa un atropellament per part d’un patinet al carrer Cronista Carreras de València. Els fets van ocórrer a les deu de la nit, quan el conductor del patinet no va poder esquivar una dona i la va atropellar, xocant amb ella. La víctima va ser atesa per vianants que es trobaven a la zona.

També a València, el passat 18 de desembre es produïa altre accident, al carrer Doctor Álvaro López, en aquest cas entre un cotxe i el conductor d’un patinet elèctric. Els fets van ocórrer a primera hora del matí, quan, segons informava la Policia Local, el patinet elèctric es va botar un senyal d’stop i va xocar contra un vehicle. El conductor del patinet, de 28 anys, va resultar ferit per la col·lisió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.