L’ordenança de Gandia obligarà als conductors de patinets a dur jupetí, casc i assegurança

 

La irrupció dels patinets elèctrics en les ciutats està generant la necessitat d’establir una nova regulació o adaptar la ja vigent. En aquest sentit, Gandia (La Safor), ha anunciat que presentarà una nova ordenança que obligarà a portar casc i jupetí reflectant als conductors, així com comptar amb una assegurança de responsabilitat.

A hores d’ara, com apuntava Las Provincias, l’ordenança està a l’espera de l’informe jurídic, per tal de poder fer la seua exposició pública i iniciar el període d’al·legacions. Des del govern de la capital de La Safor s’ha plantejat la necessitat d’afrontar aquesta qüestió en el curt termini, a causa de la gran proliferació dels patinets. En aquesta mateixa direcció estan movent-se ciutats com València, que també prepara la seua normativa, tot i que la de Gandia establiria més obligacions que la de la capital.

La nova normativa vindrà acompanyada de sancions per a aquelles persones que no la complisquen. Així, s’establiran multes de 100 euros, i també la immobilització del vehicle, unes sancions que ja estan vigents actualment per a qui circula per llocs on no ho tenen permés, com les zones per a vianants.

Modificacions en l’Ordenança sobre mobilitat

Gandia ja va haver de fer modificacions a la seua Ordenança de Mobilitat el passat estiu, a través d’un ban. En aquest cas, el canvi tenia com a objectiu incloure de forma concreta els patinets elèctrics dins els vehicles considerats en l’ordenança. Així mateix, també es va plantejar la necessitat que els patinets s’adaptaren a la velocitat dels vianants en les zones on coincidiren amb ells, a més de no tindre preferència respecte a aquests.

Diversos accidents en les últimes setmanes

El passat 8 de gener es produïa un atropellament per part d’un patinet al carrer Cronista Carreras de València. Els fets van ocórrer a les deu de la nit, quan el conductor del patinet no va poder esquivar una dona i la va atropellar, xocant amb ella. La víctima va ser atesa per vianants que es trobaven a la zona.

També a València, el passat 18 de desembre es produïa altre accident, al carrer Doctor Álvaro López, en aquest cas entre un cotxe i el conductor d’un patinet elèctric. Els fets van ocórrer a primera hora del matí, quan, segons informava la Policia Local, el patinet elèctric es va botar un senyal d’stop i va xocar contra un vehicle. El conductor del patinet, de 28 anys, va resultar ferit per la col·lisió.

Últimes notícies

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant Les Corts

Centenars de persones s’han concentrat davant Les Corts per demanar més inversió en educació pública i la reactivació immediata del Pla Edificant, paralitzat per decisió política segons sindicats i famílies.

El Suprem tomba la querella del conseller de Sanitat contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha arxivat la querella per calúmnies i injúries greus que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, havia presentat contra la ministra Diana Morant per unes declaracions sobre la privatització de la sanitat.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant les Corts

La Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic s'ha concentrat davant les Corts per reclamar més inversió en educació i la reactivació del Pla Edificant, que consideren clau per a millorar unes infraestructures encara deficients.

El Suprem tomba la querella de Marciano Gómez contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha inadmitit i arxivat la querella per calúmnies i injúries greus amb publicitat que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va presentar contra la ministra de Ciència, Diana Morant, per haver-lo acusat de lucrar-se amb la privatització de la sanitat.

Risc màxim d’incendis: restriccions en muntanya i parcs naturals a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis fins al dijous 16 de juliol i ha limitat l’accés i activitats en terrenys forestals i parcs naturals, especialment a la província de València per l’onada de calor.

Risc màxim d’incendis: restriccions en tots els boscos valencians fins dijous

La Generalitat ha activat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis forestals fins dijous i limita fortament l’accés i les activitats en terrenys forestals.