L’ordenança de Gandia obligarà als conductors de patinets a dur jupetí, casc i assegurança

 

La irrupció dels patinets elèctrics en les ciutats està generant la necessitat d’establir una nova regulació o adaptar la ja vigent. En aquest sentit, Gandia (La Safor), ha anunciat que presentarà una nova ordenança que obligarà a portar casc i jupetí reflectant als conductors, així com comptar amb una assegurança de responsabilitat.

A hores d’ara, com apuntava Las Provincias, l’ordenança està a l’espera de l’informe jurídic, per tal de poder fer la seua exposició pública i iniciar el període d’al·legacions. Des del govern de la capital de La Safor s’ha plantejat la necessitat d’afrontar aquesta qüestió en el curt termini, a causa de la gran proliferació dels patinets. En aquesta mateixa direcció estan movent-se ciutats com València, que també prepara la seua normativa, tot i que la de Gandia establiria més obligacions que la de la capital.

La nova normativa vindrà acompanyada de sancions per a aquelles persones que no la complisquen. Així, s’establiran multes de 100 euros, i també la immobilització del vehicle, unes sancions que ja estan vigents actualment per a qui circula per llocs on no ho tenen permés, com les zones per a vianants.

Modificacions en l’Ordenança sobre mobilitat

Gandia ja va haver de fer modificacions a la seua Ordenança de Mobilitat el passat estiu, a través d’un ban. En aquest cas, el canvi tenia com a objectiu incloure de forma concreta els patinets elèctrics dins els vehicles considerats en l’ordenança. Així mateix, també es va plantejar la necessitat que els patinets s’adaptaren a la velocitat dels vianants en les zones on coincidiren amb ells, a més de no tindre preferència respecte a aquests.

Diversos accidents en les últimes setmanes

El passat 8 de gener es produïa un atropellament per part d’un patinet al carrer Cronista Carreras de València. Els fets van ocórrer a les deu de la nit, quan el conductor del patinet no va poder esquivar una dona i la va atropellar, xocant amb ella. La víctima va ser atesa per vianants que es trobaven a la zona.

També a València, el passat 18 de desembre es produïa altre accident, al carrer Doctor Álvaro López, en aquest cas entre un cotxe i el conductor d’un patinet elèctric. Els fets van ocórrer a primera hora del matí, quan, segons informava la Policia Local, el patinet elèctric es va botar un senyal d’stop i va xocar contra un vehicle. El conductor del patinet, de 28 anys, va resultar ferit per la col·lisió.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.