L’UCO situa a Zaplana al capdavant d’una xarxa corrupta que va obtindre 10,5 milions d’euros

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana com a suposat cap i administrador ocult d’una xarxa corrupta que, segons la Fiscalia Anticorrupció, va poder haver-se apropiat d’uns 10,5 milions d’euros procedents del cobrament de comissions.

 

Segons reflecteix la part del secret del sumari del cas Erial el secret del qual s’ha alçat, al qual ha tingut accés EFE, la Guàrdia Civil atribueix a Zaplana un paper d’administrador vetlat d’acord a burxades telefòniques en els quals els seus col·laboradors es refereixen a ell com “el cap”.

 

La jutgessa instructora creu així mateix que és “evident que aquesta associació de persones -en referència als investigats- té com a cap a Eduardo Zaplana, que presumptament es va valdre en el seu moment del càrrec que ostentava fent partícips a la resta dels investigats, perquè els necessitava perquè exerciren determinats papers, beneficiant-se al seu torn”.

 

Així mateix, els investigadors creuen que Zaplana és actualment beneficiari de béns i fons que tenen el seu origen en els pagaments que diverses societats mercantils del grup Sedesa, entre altres, van realitzar a empreses radicades a Luxemburg després de ser beneficiàries de les adjudicacions en ocasió de la concessió de l’explotació administrativa d’un dels lots de la ITV i dels parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

 

En el cas Erial s’investiga el presumpte cobrament de comissions derivades d’aquestes concessions durant la gestió al capdavant de la Generalitat de Zaplana, que està en llibertat provisional després de més de huit mesos a la presó, i al costat del qual estan processats l’advocat Francisco Grau, l’exdirectiu de Terra Mítica Joaquín Barceló, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Sobre tots ells pesen acusacions de blanqueig de capitals, suborn, prevaricació, malversació de cabals públics, tràfic d’influències, frau en la contractació, delicte fiscal, falsedat documental, associació il·lícita per a delinquir i pertinença a un grup criminal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.

El PP qüestiona la celebració del 25 d’abril i reivindica el 9 d’Octubre com a dia dels valencians

Les Corts encara no han decidit si celebraran el 25 d'abril com a dia institucional, mentres el PP sosté que la verdadera festa dels valencians és el 9 d'Octubre i critica l'ús polític d'esta efemèride.