12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’UCO situa a Zaplana al capdavant d’una xarxa corrupta que va obtindre 10,5 milions d’euros

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana com a suposat cap i administrador ocult d’una xarxa corrupta que, segons la Fiscalia Anticorrupció, va poder haver-se apropiat d’uns 10,5 milions d’euros procedents del cobrament de comissions.

 

Segons reflecteix la part del secret del sumari del cas Erial el secret del qual s’ha alçat, al qual ha tingut accés EFE, la Guàrdia Civil atribueix a Zaplana un paper d’administrador vetlat d’acord a burxades telefòniques en els quals els seus col·laboradors es refereixen a ell com “el cap”.

 

La jutgessa instructora creu així mateix que és “evident que aquesta associació de persones -en referència als investigats- té com a cap a Eduardo Zaplana, que presumptament es va valdre en el seu moment del càrrec que ostentava fent partícips a la resta dels investigats, perquè els necessitava perquè exerciren determinats papers, beneficiant-se al seu torn”.

 

Així mateix, els investigadors creuen que Zaplana és actualment beneficiari de béns i fons que tenen el seu origen en els pagaments que diverses societats mercantils del grup Sedesa, entre altres, van realitzar a empreses radicades a Luxemburg després de ser beneficiàries de les adjudicacions en ocasió de la concessió de l’explotació administrativa d’un dels lots de la ITV i dels parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

 

En el cas Erial s’investiga el presumpte cobrament de comissions derivades d’aquestes concessions durant la gestió al capdavant de la Generalitat de Zaplana, que està en llibertat provisional després de més de huit mesos a la presó, i al costat del qual estan processats l’advocat Francisco Grau, l’exdirectiu de Terra Mítica Joaquín Barceló, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Sobre tots ells pesen acusacions de blanqueig de capitals, suborn, prevaricació, malversació de cabals públics, tràfic d’influències, frau en la contractació, delicte fiscal, falsedat documental, associació il·lícita per a delinquir i pertinença a un grup criminal.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.