L’UCO situa a Zaplana al capdavant d’una xarxa corrupta que va obtindre 10,5 milions d’euros

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana com a suposat cap i administrador ocult d’una xarxa corrupta que, segons la Fiscalia Anticorrupció, va poder haver-se apropiat d’uns 10,5 milions d’euros procedents del cobrament de comissions.

 

Segons reflecteix la part del secret del sumari del cas Erial el secret del qual s’ha alçat, al qual ha tingut accés EFE, la Guàrdia Civil atribueix a Zaplana un paper d’administrador vetlat d’acord a burxades telefòniques en els quals els seus col·laboradors es refereixen a ell com «el cap».

 

La jutgessa instructora creu així mateix que és «evident que aquesta associació de persones -en referència als investigats- té com a cap a Eduardo Zaplana, que presumptament es va valdre en el seu moment del càrrec que ostentava fent partícips a la resta dels investigats, perquè els necessitava perquè exerciren determinats papers, beneficiant-se al seu torn».

 

Així mateix, els investigadors creuen que Zaplana és actualment beneficiari de béns i fons que tenen el seu origen en els pagaments que diverses societats mercantils del grup Sedesa, entre altres, van realitzar a empreses radicades a Luxemburg després de ser beneficiàries de les adjudicacions en ocasió de la concessió de l’explotació administrativa d’un dels lots de la ITV i dels parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

 

En el cas Erial s’investiga el presumpte cobrament de comissions derivades d’aquestes concessions durant la gestió al capdavant de la Generalitat de Zaplana, que està en llibertat provisional després de més de huit mesos a la presó, i al costat del qual estan processats l’advocat Francisco Grau, l’exdirectiu de Terra Mítica Joaquín Barceló, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Sobre tots ells pesen acusacions de blanqueig de capitals, suborn, prevaricació, malversació de cabals públics, tràfic d’influències, frau en la contractació, delicte fiscal, falsedat documental, associació il·lícita per a delinquir i pertinença a un grup criminal.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.