5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

L’UCO situa a Zaplana al capdavant d’una xarxa corrupta que va obtindre 10,5 milions d’euros

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana com a suposat cap i administrador ocult d’una xarxa corrupta que, segons la Fiscalia Anticorrupció, va poder haver-se apropiat d’uns 10,5 milions d’euros procedents del cobrament de comissions.

 

Segons reflecteix la part del secret del sumari del cas Erial el secret del qual s’ha alçat, al qual ha tingut accés EFE, la Guàrdia Civil atribueix a Zaplana un paper d’administrador vetlat d’acord a burxades telefòniques en els quals els seus col·laboradors es refereixen a ell com “el cap”.

 

La jutgessa instructora creu així mateix que és “evident que aquesta associació de persones -en referència als investigats- té com a cap a Eduardo Zaplana, que presumptament es va valdre en el seu moment del càrrec que ostentava fent partícips a la resta dels investigats, perquè els necessitava perquè exerciren determinats papers, beneficiant-se al seu torn”.

 

Així mateix, els investigadors creuen que Zaplana és actualment beneficiari de béns i fons que tenen el seu origen en els pagaments que diverses societats mercantils del grup Sedesa, entre altres, van realitzar a empreses radicades a Luxemburg després de ser beneficiàries de les adjudicacions en ocasió de la concessió de l’explotació administrativa d’un dels lots de la ITV i dels parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

 

En el cas Erial s’investiga el presumpte cobrament de comissions derivades d’aquestes concessions durant la gestió al capdavant de la Generalitat de Zaplana, que està en llibertat provisional després de més de huit mesos a la presó, i al costat del qual estan processats l’advocat Francisco Grau, l’exdirectiu de Terra Mítica Joaquín Barceló, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Sobre tots ells pesen acusacions de blanqueig de capitals, suborn, prevaricació, malversació de cabals públics, tràfic d’influències, frau en la contractació, delicte fiscal, falsedat documental, associació il·lícita per a delinquir i pertinença a un grup criminal.

Últimes notícies

La Policia Nacional ha detingut a Sagunt a una dona per robar a un ancià després de fer-se passar per cuidadora

Una dona ha sigut arrestada a Sagunt per entrar en la vivenda d'un home d'avançada edat fent-se passar per cuidadora i actuar amb altres dos còmplices. Després d'oblidar la seua motxilla, va intentar recuperar-la inventant-se un intent d'agressió sexual, segons la investigació policial.

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.