Alerten de la manca de metges d’Urgències i reclamen reforços a Conselleria

El sindicat CSIF avisa de l’escassetat de plantilla del col·lectiu de metges d’Urgències hospitalàries, que ronda els 700 professionals a la Comunitat Valenciana i no augmenta a pesar d’haver-se incrementat l’atenció en els últims anys, circumstància agreujada per la pandèmia. La central sindical reclama la creació de més places estructurals i adverteix de la saturació que pateixen estes professionals

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) assenyala que la pandèmia, la creixent pressió assistencial als centres de salut, l’augment de la població, sobretot en època de vacances, i fins i tot l’elevat temps d’espera per instal·lar a planta, que obliga a dilatar la presència de pacients a Urgències, són factors que han augmentat la càrrega de treball d’estes professionals.

Els últims informes de Conselleria recalquen que entre dos milions i dos milions i mig de pacients passen a l’any per Urgències a la Comunitat Valenciana.

El sindicat explica que esta xifra mostra la magnitud de la tasca d’estos facultatius, ja que tracten tan pacients amb urgències reals com tots aquells que arriben al servei, aleshores el 60% acudeix per motius de consulta menys urgents o no urgents. A més, també atenen els qui, després d’arribar a Urgències i decidir el facultatiu el seu ingrés, estan esperant que quede llit lliure en planta.

La central sindical assenyala que estes professionals es troben exhausts per l’escassetat de places i la manca de cobertura de baixes, que provoca que dobleguen torns, que arriben a fer 240 hores mensuals i que molts es plantegen marxar a altres llocs amb millors condicions laborals i on tinguen la possibilitat de conciliar la vida laboral i personal. El sindicat recorda que este personal ha realitzat una tasca fonamental, a primera línia, per contenir les diferents onades de la pandèmia.

CSIF reivindica la tasca vital d’estes professionals i reclama a Conselleria de Sanitat que dote les plantilles de places estructurals suficients. En este sentit, recorda que les actuals no s’han vist incrementades amb reforços covid i que l’única cosa que s’ha produït ha estat un insuficient cúmul de tasques, assumit pels propis facultatius del servei als diferents hospitals.

El sindicat insisteix en la creació de noves places a Urgències per tal de poder oferir una prestació adequada als pacients en uns serveis que funcionen les 24 hores dels 365 dies de l’any, per a això necessiten unes plantilles suficients.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.