12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Alerten de la manca de metges d’Urgències i reclamen reforços a Conselleria

El sindicat CSIF avisa de l’escassetat de plantilla del col·lectiu de metges d’Urgències hospitalàries, que ronda els 700 professionals a la Comunitat Valenciana i no augmenta a pesar d’haver-se incrementat l’atenció en els últims anys, circumstància agreujada per la pandèmia. La central sindical reclama la creació de més places estructurals i adverteix de la saturació que pateixen estes professionals

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) assenyala que la pandèmia, la creixent pressió assistencial als centres de salut, l’augment de la població, sobretot en època de vacances, i fins i tot l’elevat temps d’espera per instal·lar a planta, que obliga a dilatar la presència de pacients a Urgències, són factors que han augmentat la càrrega de treball d’estes professionals.

Els últims informes de Conselleria recalquen que entre dos milions i dos milions i mig de pacients passen a l’any per Urgències a la Comunitat Valenciana.

El sindicat explica que esta xifra mostra la magnitud de la tasca d’estos facultatius, ja que tracten tan pacients amb urgències reals com tots aquells que arriben al servei, aleshores el 60% acudeix per motius de consulta menys urgents o no urgents. A més, també atenen els qui, després d’arribar a Urgències i decidir el facultatiu el seu ingrés, estan esperant que quede llit lliure en planta.

La central sindical assenyala que estes professionals es troben exhausts per l’escassetat de places i la manca de cobertura de baixes, que provoca que dobleguen torns, que arriben a fer 240 hores mensuals i que molts es plantegen marxar a altres llocs amb millors condicions laborals i on tinguen la possibilitat de conciliar la vida laboral i personal. El sindicat recorda que este personal ha realitzat una tasca fonamental, a primera línia, per contenir les diferents onades de la pandèmia.

CSIF reivindica la tasca vital d’estes professionals i reclama a Conselleria de Sanitat que dote les plantilles de places estructurals suficients. En este sentit, recorda que les actuals no s’han vist incrementades amb reforços covid i que l’única cosa que s’ha produït ha estat un insuficient cúmul de tasques, assumit pels propis facultatius del servei als diferents hospitals.

El sindicat insisteix en la creació de noves places a Urgències per tal de poder oferir una prestació adequada als pacients en uns serveis que funcionen les 24 hores dels 365 dies de l’any, per a això necessiten unes plantilles suficients.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.