Alerten de la manca de metges d’Urgències i reclamen reforços a Conselleria

El sindicat CSIF avisa de l’escassetat de plantilla del col·lectiu de metges d’Urgències hospitalàries, que ronda els 700 professionals a la Comunitat Valenciana i no augmenta a pesar d’haver-se incrementat l’atenció en els últims anys, circumstància agreujada per la pandèmia. La central sindical reclama la creació de més places estructurals i adverteix de la saturació que pateixen estes professionals

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) assenyala que la pandèmia, la creixent pressió assistencial als centres de salut, l’augment de la població, sobretot en època de vacances, i fins i tot l’elevat temps d’espera per instal·lar a planta, que obliga a dilatar la presència de pacients a Urgències, són factors que han augmentat la càrrega de treball d’estes professionals.

Els últims informes de Conselleria recalquen que entre dos milions i dos milions i mig de pacients passen a l’any per Urgències a la Comunitat Valenciana.

El sindicat explica que esta xifra mostra la magnitud de la tasca d’estos facultatius, ja que tracten tan pacients amb urgències reals com tots aquells que arriben al servei, aleshores el 60% acudeix per motius de consulta menys urgents o no urgents. A més, també atenen els qui, després d’arribar a Urgències i decidir el facultatiu el seu ingrés, estan esperant que quede llit lliure en planta.

La central sindical assenyala que estes professionals es troben exhausts per l’escassetat de places i la manca de cobertura de baixes, que provoca que dobleguen torns, que arriben a fer 240 hores mensuals i que molts es plantegen marxar a altres llocs amb millors condicions laborals i on tinguen la possibilitat de conciliar la vida laboral i personal. El sindicat recorda que este personal ha realitzat una tasca fonamental, a primera línia, per contenir les diferents onades de la pandèmia.

CSIF reivindica la tasca vital d’estes professionals i reclama a Conselleria de Sanitat que dote les plantilles de places estructurals suficients. En este sentit, recorda que les actuals no s’han vist incrementades amb reforços covid i que l’única cosa que s’ha produït ha estat un insuficient cúmul de tasques, assumit pels propis facultatius del servei als diferents hospitals.

El sindicat insisteix en la creació de noves places a Urgències per tal de poder oferir una prestació adequada als pacients en uns serveis que funcionen les 24 hores dels 365 dies de l’any, per a això necessiten unes plantilles suficients.

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU