12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Alerten de la manca de metges d’Urgències i reclamen reforços a Conselleria

El sindicat CSIF avisa de l’escassetat de plantilla del col·lectiu de metges d’Urgències hospitalàries, que ronda els 700 professionals a la Comunitat Valenciana i no augmenta a pesar d’haver-se incrementat l’atenció en els últims anys, circumstància agreujada per la pandèmia. La central sindical reclama la creació de més places estructurals i adverteix de la saturació que pateixen estes professionals

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) assenyala que la pandèmia, la creixent pressió assistencial als centres de salut, l’augment de la població, sobretot en època de vacances, i fins i tot l’elevat temps d’espera per instal·lar a planta, que obliga a dilatar la presència de pacients a Urgències, són factors que han augmentat la càrrega de treball d’estes professionals.

Els últims informes de Conselleria recalquen que entre dos milions i dos milions i mig de pacients passen a l’any per Urgències a la Comunitat Valenciana.

El sindicat explica que esta xifra mostra la magnitud de la tasca d’estos facultatius, ja que tracten tan pacients amb urgències reals com tots aquells que arriben al servei, aleshores el 60% acudeix per motius de consulta menys urgents o no urgents. A més, també atenen els qui, després d’arribar a Urgències i decidir el facultatiu el seu ingrés, estan esperant que quede llit lliure en planta.

La central sindical assenyala que estes professionals es troben exhausts per l’escassetat de places i la manca de cobertura de baixes, que provoca que dobleguen torns, que arriben a fer 240 hores mensuals i que molts es plantegen marxar a altres llocs amb millors condicions laborals i on tinguen la possibilitat de conciliar la vida laboral i personal. El sindicat recorda que este personal ha realitzat una tasca fonamental, a primera línia, per contenir les diferents onades de la pandèmia.

CSIF reivindica la tasca vital d’estes professionals i reclama a Conselleria de Sanitat que dote les plantilles de places estructurals suficients. En este sentit, recorda que les actuals no s’han vist incrementades amb reforços covid i que l’única cosa que s’ha produït ha estat un insuficient cúmul de tasques, assumit pels propis facultatius del servei als diferents hospitals.

El sindicat insisteix en la creació de noves places a Urgències per tal de poder oferir una prestació adequada als pacients en uns serveis que funcionen les 24 hores dels 365 dies de l’any, per a això necessiten unes plantilles suficients.

Últimes notícies

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.