Alerten de la manca de metges d’Urgències i reclamen reforços a Conselleria

El sindicat CSIF avisa de l’escassetat de plantilla del col·lectiu de metges d’Urgències hospitalàries, que ronda els 700 professionals a la Comunitat Valenciana i no augmenta a pesar d’haver-se incrementat l’atenció en els últims anys, circumstància agreujada per la pandèmia. La central sindical reclama la creació de més places estructurals i adverteix de la saturació que pateixen estes professionals

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) assenyala que la pandèmia, la creixent pressió assistencial als centres de salut, l’augment de la població, sobretot en època de vacances, i fins i tot l’elevat temps d’espera per instal·lar a planta, que obliga a dilatar la presència de pacients a Urgències, són factors que han augmentat la càrrega de treball d’estes professionals.

Els últims informes de Conselleria recalquen que entre dos milions i dos milions i mig de pacients passen a l’any per Urgències a la Comunitat Valenciana.

El sindicat explica que esta xifra mostra la magnitud de la tasca d’estos facultatius, ja que tracten tan pacients amb urgències reals com tots aquells que arriben al servei, aleshores el 60% acudeix per motius de consulta menys urgents o no urgents. A més, també atenen els qui, després d’arribar a Urgències i decidir el facultatiu el seu ingrés, estan esperant que quede llit lliure en planta.

La central sindical assenyala que estes professionals es troben exhausts per l’escassetat de places i la manca de cobertura de baixes, que provoca que dobleguen torns, que arriben a fer 240 hores mensuals i que molts es plantegen marxar a altres llocs amb millors condicions laborals i on tinguen la possibilitat de conciliar la vida laboral i personal. El sindicat recorda que este personal ha realitzat una tasca fonamental, a primera línia, per contenir les diferents onades de la pandèmia.

CSIF reivindica la tasca vital d’estes professionals i reclama a Conselleria de Sanitat que dote les plantilles de places estructurals suficients. En este sentit, recorda que les actuals no s’han vist incrementades amb reforços covid i que l’única cosa que s’ha produït ha estat un insuficient cúmul de tasques, assumit pels propis facultatius del servei als diferents hospitals.

El sindicat insisteix en la creació de noves places a Urgències per tal de poder oferir una prestació adequada als pacients en uns serveis que funcionen les 24 hores dels 365 dies de l’any, per a això necessiten unes plantilles suficients.

Últimes notícies

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.
FILMOTECA D'ESTIU