Marcos, el valencià amb coronavirus que ha passat a planta després de 101 dies en l’UCI

 

Un home de 63 anys amb el Covid-19 ha passat este dimecres a planta en l’Hospital General d’Alacant després de passar 101 dies en la Unitat de Cures Intensives (UCI), 94 d’ells amb respiració assistida.

 

Marcos González va començar a sentir-se mal el passat 13 de març, el dia 20 va ingressar en l’hospital i tres dies després va ser traslladat a l’UCI, a on ha estat en estat crític durant moltes setmanes fins que hui, a les 12.30 hores, ha passat a planta.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els fills d’este home, Paula i Marcos González, han explicat emocionats als periodistes que son pare és un «lluitador» que «ha batallat 101 dies en l’UCI» i que hui celebren «la victòria amb alegria i infinit agraïment a les persones que han treballat amb ell i que li han acompanyat».

 

S’han recordat de totes les persones que li atenen, des de metges, infermers, personal de neteja i zeladors, encara que han expressat un especial agraïment al doctor Sebastián Castillo. També d’una treballadora del servici de trasplantaments, Marian, ja que en un moment en el que el malalt estava completament aïllat va fer una telefonada en vídeo a la família.

 

«No ens ho créiem. Per a nosaltres va ser un àngel, és un encant de persona», ha relatat amb un ampli somriure l’esposa del malalt, María Dolores Verdú. Per a la família, els últims 101 dies han sigut «duríssims» perquè ha sigut un període de «moltes complicacions i passets cap avant i cap arrere».

 

Han patit per agreujaments en el cor i en els renyons i per complicacions bacterianes, entre altres, encara que han repetit que el seu ‘papà’ ha demostrat ser un «lluitador que no es rendix».

 

La família ha fet una crida d’esperança a aquelles famílies que encara tenen a afins en l’UCI i també a la ciutadania per a que respecten les mesures sanitàries i el distanciament social.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.