16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Marcos, el valencià amb coronavirus que ha passat a planta després de 101 dies en l’UCI

 

Un home de 63 anys amb el Covid-19 ha passat este dimecres a planta en l’Hospital General d’Alacant després de passar 101 dies en la Unitat de Cures Intensives (UCI), 94 d’ells amb respiració assistida.

 

Marcos González va començar a sentir-se mal el passat 13 de març, el dia 20 va ingressar en l’hospital i tres dies després va ser traslladat a l’UCI, a on ha estat en estat crític durant moltes setmanes fins que hui, a les 12.30 hores, ha passat a planta.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els fills d’este home, Paula i Marcos González, han explicat emocionats als periodistes que son pare és un «lluitador» que «ha batallat 101 dies en l’UCI» i que hui celebren «la victòria amb alegria i infinit agraïment a les persones que han treballat amb ell i que li han acompanyat».

 

S’han recordat de totes les persones que li atenen, des de metges, infermers, personal de neteja i zeladors, encara que han expressat un especial agraïment al doctor Sebastián Castillo. També d’una treballadora del servici de trasplantaments, Marian, ja que en un moment en el que el malalt estava completament aïllat va fer una telefonada en vídeo a la família.

 

«No ens ho créiem. Per a nosaltres va ser un àngel, és un encant de persona», ha relatat amb un ampli somriure l’esposa del malalt, María Dolores Verdú. Per a la família, els últims 101 dies han sigut «duríssims» perquè ha sigut un període de «moltes complicacions i passets cap avant i cap arrere».

 

Han patit per agreujaments en el cor i en els renyons i per complicacions bacterianes, entre altres, encara que han repetit que el seu ‘papà’ ha demostrat ser un «lluitador que no es rendix».

 

La família ha fet una crida d’esperança a aquelles famílies que encara tenen a afins en l’UCI i també a la ciutadania per a que respecten les mesures sanitàries i el distanciament social.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.