9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Marcos, el valencià amb coronavirus que ha passat a planta després de 101 dies en l’UCI

 

Un home de 63 anys amb el Covid-19 ha passat este dimecres a planta en l’Hospital General d’Alacant després de passar 101 dies en la Unitat de Cures Intensives (UCI), 94 d’ells amb respiració assistida.

 

Marcos González va començar a sentir-se mal el passat 13 de març, el dia 20 va ingressar en l’hospital i tres dies després va ser traslladat a l’UCI, a on ha estat en estat crític durant moltes setmanes fins que hui, a les 12.30 hores, ha passat a planta.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els fills d’este home, Paula i Marcos González, han explicat emocionats als periodistes que son pare és un «lluitador» que «ha batallat 101 dies en l’UCI» i que hui celebren «la victòria amb alegria i infinit agraïment a les persones que han treballat amb ell i que li han acompanyat».

 

S’han recordat de totes les persones que li atenen, des de metges, infermers, personal de neteja i zeladors, encara que han expressat un especial agraïment al doctor Sebastián Castillo. També d’una treballadora del servici de trasplantaments, Marian, ja que en un moment en el que el malalt estava completament aïllat va fer una telefonada en vídeo a la família.

 

«No ens ho créiem. Per a nosaltres va ser un àngel, és un encant de persona», ha relatat amb un ampli somriure l’esposa del malalt, María Dolores Verdú. Per a la família, els últims 101 dies han sigut «duríssims» perquè ha sigut un període de «moltes complicacions i passets cap avant i cap arrere».

 

Han patit per agreujaments en el cor i en els renyons i per complicacions bacterianes, entre altres, encara que han repetit que el seu ‘papà’ ha demostrat ser un «lluitador que no es rendix».

 

La família ha fet una crida d’esperança a aquelles famílies que encara tenen a afins en l’UCI i també a la ciutadania per a que respecten les mesures sanitàries i el distanciament social.

Últimes notícies

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.