La màscara arriba per a quedar-se: la grip i la contaminació la poden mantenir en la butxaca

Ejemplo de shortcode con estilo
La màscara arribà a les nostres vides d’una manera inesperada, però ara sembla que el seu ús, especialment entre persones vulnerables, i la ventilació dels espais tancats són mesurades que ha portat la pandèmia de COVID-19 a les nostres vides diàries i que han vingut per a quedar-se, segons els experts que han participat en […]

La màscara arribà a les nostres vides d’una manera inesperada, però ara sembla que el seu ús, especialment entre persones vulnerables, i la ventilació dels espais tancats són mesurades que ha portat la pandèmia de COVID-19 a les nostres vides diàries i que han vingut per a quedar-se, segons els experts que han participat en el tercer col·loqui organitzat per Philips Ibérica i la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR) dins de l’Any SEPAR per la qualitat de l’aire. Es produeixen estes afirmacions després que l’Aràbia Saudita decidís eliminar totes dues restriccions amb motiu de la pandèmia de covid.

La contaminació afecta la salut

Són molts els factors que poden afectar a la nostra salut, però sens dubte, la contaminació i el canvi climàtic afecten la nostra salut, especialment sobre la salut respiratòria i la qualitat del nostre somni, així es recull en ‘Contaminació, infeccions respiratòries (COVID-19) i malalties del somni‘, el col·loqui que ho ha analitzat.

La grip o els pics de contaminació seran els responsables de l’ús de mascaretes

«Tenim l’obligació de conscienciar a la societat sobre la necessitat de continuar usant la màscara puntualment, per exemple, davant pics de contaminació o en èpoques de grip, perquè s’ha demostrat que redueix la seua incidència i evita les exacerbacions en pacients amb malalties respiratòries«, sosté el president de SEPAR, el doctor Germán Peces-Barba.

En este sentit, el doctor Javier de Miguel, cap de secció del Servei de Pneumologia de l’Hospital General Universitari Gregorio Marañón, considera que la societat espanyola «ha perdut la por i la vergonya a portar màscara al carrer«.

Recomanar l’ús de les mascaretes

Per la seua part el doctor Francisco Sanz, pneumòleg del Consorci Hospital General de València, demana als professionals mèdics i les autoritats sanitàries que «siguen valents» i s’atrevisquen a recomanar l’ús de la màscara davant símptomes de malaltia respiratòria. «Estem en un moment d’inflexió en l’evolució de la pandèmia de COVID-19, per a bé o per a malament, i no podem relaxar-nos», considera este expert.

La contaminació és un factor de risc

Segons el doctor Sanz, la contaminació és un factor de risc inespecífic que pot afectar qualsevol persona. «La majoria de les persones que viuen en grans ciutats estan exposades a nivells molt elevats de contaminació de l’aire que afecten la seua salut i la seua qualitat de vida«, afegeix. Per al doctor De Miguel la contaminació no sols afecta les persones amb patologies prèvies, també ho fa en les persones sanes, «que amb el temps poden acabar desenvolupant asma, EPOC o fins i tot càncer de pulmó«.

«No estem parlant d’una exposició etèria, estem parlant de rebre en el nostre organisme partícules contaminades que suposen un risc per a la nostra salut. Una atmosfera contaminada, amb partícules en suspensió, facilita que el coronavirus visca més temps i s’estenga més lluny«, precisa el doctor Javier Sanz. A més, la contaminació provoca inflamació en les vies respiratòries superiors «i això repercuteix sobre la qualitat del somni», continua la doctora Olga Mediano, pneumòloga i coordinadora de la Unitat del Somni de l’Hospital Universitari de Guadalajara.

El somni és un dels tres pilars bàsics

La doctora recorda que el somni és un dels tres pilars bàsics de la salut i la falta de somni reparador no sols produeix somnolència i cansament, sinó que també pot derivar en problemes psicològics com a ansietat i depressió, i fins i tot afectar el control de la pressió arterial i derivar en malalties cardiovasculars.

Per a Olga Mediano, l’ús ocasional de la màscara, les mesures de ventilació i l’ús de sistemes de purificació de l’aire poden no ser suficients i s’imposa la necessitat d’un canvi profund en el model de societat «si volem protegir-nos de la contaminació i dels efectes del canvi climàtic«.

Últimes notícies

Cel ennuvolat i pluges dijous al sud de la Comunitat Valenciana

Este dijous el cel estarà ennuvolat amb pluges a la mitat sud de la Comunitat Valenciana, temperatures sense grans canvis i vent fluix variable. Divendres s’espera un ambient més estable i assolellat, amb lleuger augment de les màximes a l’interior sud.

Iniciativa-Compromís tria Alberto Ibáñez per a encapçalar la llista al Congrés

La mesa nacional d’Iniciativa-Compromís ha acordat per unanimitat proposar Alberto Ibáñez com a cap de llista al Congrés el 29 de novembre, amb l’objectiu d’impulsar una candidatura unitària de l’esquerra valenciana.

La compra de vivenda per estrangers cau un 15,4 % a la Comunitat Valenciana en mig d’un fre general

La compravenda de vivenda lliure per part d’estrangers ha retrocedit un 15,4 % en la Comunitat Valenciana en el primer semestre, una de les majors caigudes d’Espanya, en un context de descens generalitzat del 13 % al conjunt de l’Estat.

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.