McDonald’s tanca la franquícia de Vinaròs després de diverses demandes del propietari contra la marca

 

Quinze empleats sense saber què serà del seu futur laboral, una decisió en els tribunals d’una jutgessa que posa en dubte l’establishment tàcit de les grans franquícies i una localitat que veu com tanquen un dels punts neuràlgics de les cadenes de menjar ràpid.

 

Aquesta podria ser el resum d’una peculiar història sense precedents que ha acabat amb el tancament, en plena temporada turística, d’una de les franquícies de McDonald’s.

 
Així, la cadena de menjar va tancar el 15 de juliol dràsticament un restaurant que tenia en la zona de platja de Vinaròs, el propietari en franquícia de la qual havia demandat en diverses ocasions a la multinacional nord-americana per incompliment de contracte. El tancament afecta els seus 15 empleats, que de moment queden sense treballar en quedar el restaurant sense servei.

 

Aquest establiment era propietat en franquícia de l’empresari Luis Cañizares, qui des de fa diversos anys ha portat en diverses ocasions a McDonald’s als tribunals, segons informa l’agència de comunicació Atrevia que compta com les desavinences ja van començar fa més de cinc anys quan aquest franquiciat va començar a “qüestionar” algunes de les condicions imposades pel gegant de la cadena de menjar ràpid.

 

Cañizares va interposar una demanda contra McDonald’s l’abril de 2014 per incompliment de contracte, que va ser estimada parcialment en 2016, i ha liderat diverses accions legals contra McDonald’s en observar fallades en els seus contractes de franquícia.

 

Líder d’un moviment de franquícies?

El franquiciat ha posat en qüestió obligacions que no venien definides en el contracte i està liderant un moviment de franquiciats disposats a enfrontar-se a McDonald’s en els tribunals.

 

Aquest empresari ha fet que es pose en dubte el sistema obligatori de pertinença al Coop (una associació de franquiciats de McDonald’s a la qual se li paga un cànon obligatori), així com la relació contractual amb el proveïdor dels restaurants, Havi Logistics. McDonald’s ha canviat el clausurat del seu contracte de franquícia com a resultat de les accions dutes a terme pel franquiciat.

 

Precisament els dubtes legals sobre la relació entre Havi Logistics, McDonald’s i els seus franquiciats que van ser posades en marxa per Cañizares, van estar en l’origen d’una sentència clau fa uns mesos d’una jutgessa de primera instància de Castelló, que per primera vegada va establir que Havi Logistics, l’únic proveïdor logístic amb dret a subministrar els productes de McDonald’s als seus franquiciats, treballava per compte de l’empresa dels Estats Units i no de manera independent com Havi i McDonald’s al·legaven.

 

30 milions d’euros a retornar

Aquesta jutgessa ha establit que els pagaments dels franquiciats de McDonald’s a Havi han de ser retornats als franquiciats i assumits per McDonald’s, la qual cosa suposaria un cost addicional de 30 milions d’euros per a la cadena de menjar ràpid. A més, en seu judicial se li va sol·licitar a Havi i a McDonald’s presentar una còpia dels contractes entre tots dos, alguna cosa que no han realitzat.

Últimes notícies

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.
FILMOTECA D'ESTIU