McDonald’s tanca la franquícia de Vinaròs després de diverses demandes del propietari contra la marca

 

Quinze empleats sense saber què serà del seu futur laboral, una decisió en els tribunals d’una jutgessa que posa en dubte l’establishment tàcit de les grans franquícies i una localitat que veu com tanquen un dels punts neuràlgics de les cadenes de menjar ràpid.

 

Aquesta podria ser el resum d’una peculiar història sense precedents que ha acabat amb el tancament, en plena temporada turística, d’una de les franquícies de McDonald’s.

 
Així, la cadena de menjar va tancar el 15 de juliol dràsticament un restaurant que tenia en la zona de platja de Vinaròs, el propietari en franquícia de la qual havia demandat en diverses ocasions a la multinacional nord-americana per incompliment de contracte. El tancament afecta els seus 15 empleats, que de moment queden sense treballar en quedar el restaurant sense servei.

 

Aquest establiment era propietat en franquícia de l’empresari Luis Cañizares, qui des de fa diversos anys ha portat en diverses ocasions a McDonald’s als tribunals, segons informa l’agència de comunicació Atrevia que compta com les desavinences ja van començar fa més de cinc anys quan aquest franquiciat va començar a “qüestionar” algunes de les condicions imposades pel gegant de la cadena de menjar ràpid.

 

Cañizares va interposar una demanda contra McDonald’s l’abril de 2014 per incompliment de contracte, que va ser estimada parcialment en 2016, i ha liderat diverses accions legals contra McDonald’s en observar fallades en els seus contractes de franquícia.

 

Líder d’un moviment de franquícies?

El franquiciat ha posat en qüestió obligacions que no venien definides en el contracte i està liderant un moviment de franquiciats disposats a enfrontar-se a McDonald’s en els tribunals.

 

Aquest empresari ha fet que es pose en dubte el sistema obligatori de pertinença al Coop (una associació de franquiciats de McDonald’s a la qual se li paga un cànon obligatori), així com la relació contractual amb el proveïdor dels restaurants, Havi Logistics. McDonald’s ha canviat el clausurat del seu contracte de franquícia com a resultat de les accions dutes a terme pel franquiciat.

 

Precisament els dubtes legals sobre la relació entre Havi Logistics, McDonald’s i els seus franquiciats que van ser posades en marxa per Cañizares, van estar en l’origen d’una sentència clau fa uns mesos d’una jutgessa de primera instància de Castelló, que per primera vegada va establir que Havi Logistics, l’únic proveïdor logístic amb dret a subministrar els productes de McDonald’s als seus franquiciats, treballava per compte de l’empresa dels Estats Units i no de manera independent com Havi i McDonald’s al·legaven.

 

30 milions d’euros a retornar

Aquesta jutgessa ha establit que els pagaments dels franquiciats de McDonald’s a Havi han de ser retornats als franquiciats i assumits per McDonald’s, la qual cosa suposaria un cost addicional de 30 milions d’euros per a la cadena de menjar ràpid. A més, en seu judicial se li va sol·licitar a Havi i a McDonald’s presentar una còpia dels contractes entre tots dos, alguna cosa que no han realitzat.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.