McDonald’s tanca la franquícia de Vinaròs després de diverses demandes del propietari contra la marca

 

Quinze empleats sense saber què serà del seu futur laboral, una decisió en els tribunals d’una jutgessa que posa en dubte l’establishment tàcit de les grans franquícies i una localitat que veu com tanquen un dels punts neuràlgics de les cadenes de menjar ràpid.

 

Aquesta podria ser el resum d’una peculiar història sense precedents que ha acabat amb el tancament, en plena temporada turística, d’una de les franquícies de McDonald’s.

 
Així, la cadena de menjar va tancar el 15 de juliol dràsticament un restaurant que tenia en la zona de platja de Vinaròs, el propietari en franquícia de la qual havia demandat en diverses ocasions a la multinacional nord-americana per incompliment de contracte. El tancament afecta els seus 15 empleats, que de moment queden sense treballar en quedar el restaurant sense servei.

 

Aquest establiment era propietat en franquícia de l’empresari Luis Cañizares, qui des de fa diversos anys ha portat en diverses ocasions a McDonald’s als tribunals, segons informa l’agència de comunicació Atrevia que compta com les desavinences ja van començar fa més de cinc anys quan aquest franquiciat va començar a “qüestionar” algunes de les condicions imposades pel gegant de la cadena de menjar ràpid.

 

Cañizares va interposar una demanda contra McDonald’s l’abril de 2014 per incompliment de contracte, que va ser estimada parcialment en 2016, i ha liderat diverses accions legals contra McDonald’s en observar fallades en els seus contractes de franquícia.

 

Líder d’un moviment de franquícies?

El franquiciat ha posat en qüestió obligacions que no venien definides en el contracte i està liderant un moviment de franquiciats disposats a enfrontar-se a McDonald’s en els tribunals.

 

Aquest empresari ha fet que es pose en dubte el sistema obligatori de pertinença al Coop (una associació de franquiciats de McDonald’s a la qual se li paga un cànon obligatori), així com la relació contractual amb el proveïdor dels restaurants, Havi Logistics. McDonald’s ha canviat el clausurat del seu contracte de franquícia com a resultat de les accions dutes a terme pel franquiciat.

 

Precisament els dubtes legals sobre la relació entre Havi Logistics, McDonald’s i els seus franquiciats que van ser posades en marxa per Cañizares, van estar en l’origen d’una sentència clau fa uns mesos d’una jutgessa de primera instància de Castelló, que per primera vegada va establir que Havi Logistics, l’únic proveïdor logístic amb dret a subministrar els productes de McDonald’s als seus franquiciats, treballava per compte de l’empresa dels Estats Units i no de manera independent com Havi i McDonald’s al·legaven.

 

30 milions d’euros a retornar

Aquesta jutgessa ha establit que els pagaments dels franquiciats de McDonald’s a Havi han de ser retornats als franquiciats i assumits per McDonald’s, la qual cosa suposaria un cost addicional de 30 milions d’euros per a la cadena de menjar ràpid. A més, en seu judicial se li va sol·licitar a Havi i a McDonald’s presentar una còpia dels contractes entre tots dos, alguna cosa que no han realitzat.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.